אא

אחישי גל הוא איש השנה של פספורט

גל, המנכ"ל והבעלים של איסתא, הפך אותה למעצמת תיירות רבת זרועות עם זרוע נדל"נית מרשימה ואחיזה בתחום המלונאות. בשנה האחרונה זינקה מניית החברה ב-52%. עוד "מנבחרי השנה" של פספורט: דוד מימון, אורי סירקיס, ליאור רביב, יורם מוטעי ואבי פרידמן

צילום: רונן מחלב צילום: רונן מחלב
אחישי גל הוא איש השנה של פספורט. גל הוכרז אמש בערב הגאלה המסורתי של קבוצת פספורט. השנה, נערך הערב החגיגי בהנחייתו של צחי קומה במלון הרודס בהרצליה, מרשת מלונות פתאל, אליו הגיעו כל בכירי תעשיית התיירות בישראל. גל המשיך גם השנה לבסס את מעמדה של איסתא כחברה רווחית, שפעילותה מושתתת על מגוון עיסוקים בענפי התיירות השונים. גל הפך את איסתא למעצמת תיירות רבת זרועות, שמלבד שיווק מוצרי נסיעות, פיתחה גם זרוע נדל"נית. כמו כן, השתלבה בתחום המלונאות, בין היתר, בבעלות במלון רימונים אילת, שותפות במלון כרמים עם ישרוטל, שותפות עם ישרוטל במלון בהרצליה ופעילויות נוספות בתחום זה. איסתא מחזיקה גם ב-9.73% ממניות 'השטיח המעופף' המניבים לה הכנסה יפה בכל שנה וכן, בעלות על 'כנס תיירות' ו'מבט פלטינום' העוסקת בתיירות הנכנסת, שותפות בממס"י ב-50% יחד עם אופרן, 51% באיסתא ספורט, 50% בוואלה טורס, 81% בהסתור אלטיב-אמריקן אקספרס ועוד. החברה נסחרת כיום בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-784 מיליון שקל. מניית החברה זינקה מתחילת השנה בכ-52%, הישג יוצא דופן בתחום התיירות. גל, המחזיק מניות בשווי של כ-320 מיליון שקל, ביסס עוד יותר את השליטה הבלתי מעורערת שלו בחברה וביצע כמה מהלכים חשובים ביותר. כך, למשל, החברה רכשה כ-49.5% מחברת גוליבר תיירות תמורת כ-18 מיליון שקל, מהלך אסטרטגי חשוב לאיסתא. אם כן, במגוון ענפי התיירות איסתא עוסקת בכל תחום אפשרי, יותר מכל חברה אחרת ואת ההתפתחות הצוברת תאוצה ניתן לזקוף לזכותו של גל, המוביל את החברה בתבונה עסקית הראויה לשבח.
תומר שבי מנהל הילטון בינלאומי בישראל, אחישי גל מנכ"ל ובעלים איסתא איש השנה ואופיר דנאי מנכ"ל קבוצת אופרן. צילום: רונן מחלבתומר שבי מנהל הילטון בינלאומי בישראל, אחישי גל מנכ"ל ובעלים איסתא איש השנה ואופיר דנאי מנכ"ל קבוצת אופרן. צילום: רונן מחלב
תומר שבי מנהל הילטון בינלאומי בישראל, אחישי גל מנכ"ל ובעלים איסתא איש השנה ואופיר דנאי מנכ"ל קבוצת אופרן. צילום: רונן מחלב   עוד מנבחרי השנה של קבוצת פספורט, כפי שהוכתרו אמש בערב הגאלה, היו: דוד מימון, מנכ"ל חברת אל על, שהמשיך להצעיד את אל על לשנה מעולה. את שנת 2015 סיימה אל על עם רווח שיא של 106 מיליון דולר. גם השנה רשמה אל על שיא הכנסה, לאחר שסיימה את הרבעון השני עם רווח של 35 מיליון דולר. למרות 'השמיים הפתוחים' והתחרות ההולכת וגוברת בענף התעופה, מימון הצליח לעלות את נתח השוק של אל על בנתב"ג לכ-34.2% ואף להגדיל את שיעור התפוסה במטוסים ל-82.3% תוך כדי שיפור בכל הפרמטרים. מימון אף מוביל את אל על להצטיידות הגדולה ביותר בתולדותיה ובמקביל הוא אינו מהסס להתמודד עם טייסי החברה כדי להשלים אחת ולתמיד הסכם עבודה ההולם  חברה עסקית שאמורה להרוויח. מימון הוא המנכ"ל הראשון שהחליט לא להיכנע לאיומים, להשבתות ולעיצומים שונים של טייסי החברה, וזאת לצד הובלת מו"מ מול ישראייר, אותה אמור למזג עם סאן דור ולחזק משמעותית את זרוע הלואו-קוסט של החברה.
אמיר הלויאמיר הלוי
אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות ודוד מימון, מנכ"ל אל על. צילום: רונן מחלב אורי סירקיס, מנכ"ל אי.די.בי תיירות, הוביל גם בשנה החולפת את ישאייר לשיאים חדשים. כך, לראשונה בתולדותיה, סיימה קבוצת התיירות את שנת 2015 עם רווח של 25 מיליון שקל, כאשר גם השנה היא משפרת עד כה את כל הפרמטרים הכספיים בצורה דרמטית. במהלך השנה החולפת השלים סירקיס את מכירת דיזנהאוז לעופר חודרוב ובי.טי.סי, כאשר המכירה אפשרה לישראייר לבצע ארגון חוב מחדש, שבמסגרתו שופרו תנאי ההלוואה ושולמו קרן וריבית בהיקף העולה על 100 מיליון שקל, ותשומת הלב של החברה התמקדה בשיפור היעילות התפעולית, שהובילה לגידול הרווח הנקי. לצד זאת, סירקיס גם המשיך את המו"מ למיזוג ישראייר וסאן דור, כשכל הסימנים מראים שהוא מבשיל לכדי עסקה, שאמורה בקרוב מאוד להיסגר סופית ולתרום להובלת החברה לדרך חדשה ומשמעותית.
עדי אזולאי, מנכ"ל ויו"ר קבוצת פספורט, דוד מימון, מנכ"ל אל על, אורי סירקיס, מנכ"ל אי.די.בי ו. צילום: רונן מחלבעדי אזולאי, מנכ"ל ויו"ר קבוצת פספורט, דוד מימון, מנכ"ל אל על, אורי סירקיס, מנכ"ל אי.די.בי ו. צילום: רונן מחלב
עדי אזולאי, מנכ"ל ויו"ר קבוצת פספורט, דוד מימון, מנכ"ל אל על, אורי סירקיס, מנכ"ל אי.די.בי וגיורא ענבר, יו"ר אי.די.בי תיירות. צילום: רונן מחלב ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל, זכה לאות הצטיינות בענף המלונאות. רשת ישרוטל בהנהגתו של רביב ביצעה במהלך השנה החולפת כמה צעדים משמעותיים במיוחד. הצעד המשמעותי ביותר של ישרוטל היה רכישתו של מלון מצפה הימים היוקרתי בסכום של כ-120 מיליון שקל, מלון המתאים היטב לקונספציית מלונות היוקרה של הרשת, הכוללת מלבד מצפה הימים גם את יערות הכרמל, בראשית, כרמים ורויאל ביץ' בתל אביב ובאילת. בנוסף על כך, ישרוטל מקימה מלון במקום בניין השקם המיתולוגי ביפו ומלון ייחודי בהרצליה. נראה שהרשת אותה מוביל רביב בתבונה ובאסטרטגיה מחושבת, ואף זוכה לרווחיות מרשימה, עושה צעדים חשובים להתרחבות ופריסה בכל רחבי הארץ. הרשת מנהלת גם מו"מ להפעלת מלונות נוספים באיזור ת"א, ומרשת, שהחלה את דרכה כרשת מלונות מובילה באילת, היא מרחיבה את פריסתה ומגוון מלונותיה בכל רחבי הארץ.
ליאור רביבליאור רביב
ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל ואלי גונן, נשיא התאחדות המלונות. צילום: רונן מחלב אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד איירליינס בישראל, שזכה על מגן הוקרה בחדשנות בזכות הובלת החברה בהשקת הקו בין תל אביב לסן פרנסיסקו. פרידמן, ניסה במשך זמן רב לשכנע את הנהלת החברה האמריקנית לפתוח כאן קו נוסף, והשנה הוא הצליח לעשות זאת, ובגדול. הטיסות לסן פרנסיסקו רושמות תפוסה מלאה גם בזכות מסע שיווק, פרסום ויחסי ציבור מאסיביים. הביקוש היוצא דופן לקו הוביל את החברה להגביר תדירות, ואכן, חודשיים בלבד אחרי השקת הקו - התדירות עלתה משלוש טיסות שבועיות לטיסה יומית לסן-פרנסיסקו (החל מה-8 באוקטובר). אגב, בקו זה שילבה יונייטד את הדרימליינר החדיש, בואינג 787-9, עם 252 מושבים מהם 48 מושבי מיטה במחלקת עסקים.
אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד בישראל מקבל את הפרס מחני סובול,אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד בישראל מקבל את הפרס מחני סובול,
אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד בישראל מקבל את הפרס מחני סובול, מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות. צילום: רונן מחלב יורם מוטעי, מנכ"ל קשרי תעופה, זכה בהוקרה על המהלך העסקי הבולט של ענף התיירות. בעסקה אחת מבריקה הוא השכיל להוביל את קשרי תעופה לעתיד חדש ומבטיח. מזה תקופה ארוכה, הבעלים הקודם, רמי שביט, ביקש להיפרד מהחברה לאחר 14 שנה. למרות שלא מעט גורמים בשוק ביקשו לרכוש את החברה, השכיל מוטעי להביא את איש העסקים אייל סגל, ששילם 33.5 מיליון שקל עבור 51.6% ממניות החברה. מהלך פיננסי מעולה, שהקפיץ את שווי השוק של קשרי תעופה בכ-22%, משווי של 53.3 מיליון שקל ל-65 מיליון שקל. כמו כן, מוטעי, המחזיק 9.94% במניות קשרי תעופה, יוכל להגיע כתוצאה מהעסקה הזו להחזקת 20% ממניות החברה, ולבסס עוד יותר את מעמדו בחברה, אותה ימשיך להויל להרחבת והעמקת פעילות בשיתוף פעולה עם סגל, הנותן בו אמון.
מוטעימוטעי
יורם מוטעי, מנכ"ל קשרי תעופה ועדי אזולאי, מנכ"ל קבוצת פספורט. צילום: רונן מחלב   בערב הגאלה פספורט בחר להעניק גם למולה יפה, מייסד החברה הגיאוגרפית, פרס מפעל חיים. את הפרס קיבל בשמו רענן בן-בסט, מנכ"ל החברה.  
רענן בן בסטרענן בן בסט
רענן בן בסט מנכ"ל החברה הגיאוגרפית מקבל את הפרס בשמו של מולה יפה. צילום: רונן מחלב   כיבדו את האירוע בנוכחותם: דוד מימון מנכ"ל אל על, גיורא ענבר יו״ר אי.די.תיירות, אורי סירקיס מנכ"ל קבוצת ישראייר , סמדר נמרודי רינות יו״ר קבוצת מלונות רימונים, אמיר הלוי מנכ"ל משרד התיירות, בעז וקסמן יו"ר אופיר טורס, אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות, יורם מוטעי מנכ"ל קשרי תעופה,  אפרים קרמר מנכ"ל ובעלים אשת טורס, אייל קשדן מנכ"ל השטיח המעופף, רענן בן בסט מנכ"ל החברה הגיאוגרפית, ליאור רביב מנכ"ל רשת ישרוטל, אחישי גל מנכ״ל איסתא, קובי זוסמן מנכ"ל יאט"א, אפרים פורטיס, מנכ"ל ויו"ר חברת אופן סקיי, אופיר דנאי, יו"ר קבוצת אופרן, אבי פרידמן מנכ"ל יונייטד, חני סובול מנכ״לית התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, מנכ״ל לשכת מארגני תיירות ,יעל קטן מנכ"לית בריטיש איירווייס, אסתי הרשקוביץ מנכל"ית דלתא איירליינס, מחמט אלקר בשראן מנכ״ל טורקיש איירליינס, אבישי לוי מנכ״ל אוויס, גיל סתיו סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר, גדי מור מנכ"ל אמדאוס,  גיא כהן מנכ"ל חברת סייבר, יאיר די קסטרו מנכ"ל ובעלים של "סולו איטליה", יוני וקסמן משנה למנכ"ל אופיר טורס, גדעון טהלר יו״ר טל תעופה, ניסים סגיס  אורי אלון מנכ״ל קבוצת גוליבר, עדית פדן מנכ״לית אופקים, איתי לוי יו״ר קבוצת אופקים, ארז שמול בעלים חברת תלמה נסיעות, שחר בן מנחם מנכ"ל רימון טיולים, זיוה לוריא מנכ"לית איירתור, עופר ריידנהרט מנכ"ל ממן תעופה, רונן כ"ץ מנכ"ל חברת סקי דיל, שירי גורדון מנכ"לית גורדון טורס, רוני פיבקו מנכ"ל קלאב הוטל, שי מרינה מבעלי חברת תבל אחזקות, לואיזה וארקלאס מנהלת לשכת התיירות של קפריסין בישראל, ירום ודיש מנהל סניף ישראל של אל על, טלי נוי מנהלת חברת הקרוזים MSC,  דבורה ברוכשטיין מנהלת רויאל ג'ורדניאן בישראל, איזי מדם מנכ"ל איזי טרוול, גולדי גוטליב, מנהלת לשכת התיירות של גרמניה בישראל, טרי קסל מנכ"ל דיזנהאוז רמת השרון, ירון אוחנה מנהל חברת פינגווין תיירות, ענת סטאריק דהאן סמנכ"לית השיווק והמכירות של רשת טמרס, גיא מלמד מנכ"ל חברת אופקים גלובל תיירות, יואב קרני משנה למנכ"ל קבוצת סיגנל, דנה זילברשטיין מנכ"לית רשת TMAX, דב קלמן מנהל לשכת התיירות של תאילנד, יוני וקסמן משנה ליו"ר חברת אופיר טורס, איל סלוק מנכ"ל תלמה נסיעות ועוד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץכלליאיסתאאחישי גל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: