כל מה שקורה בתיירות ובתעופה

"הטמעת חברות ה- Low Cost היא חלק בלתי נפרד מרצף העבודה השוטף שלנו"

שמוליק כהן, המנהל המסחרי של טרוולפורט בישראל, מספר על החידושים של החברה ועל הסתגלות סוכני הנסיעות לשינויים הטכנולוגיים

שמוליק כהן, המנהל המסחרי של טרוולפורט בישראלשמוליק כהן, המנהל המסחרי של טרוולפורט בישראל

טרוולפורט, חברת הטכנולוגיה לשירות ענף התיירות, מספקת למשרדי הנסיעות שתי מערכות הפצה, וורלדספאן וגלילאו, וכן מגוון כלים טכנולוגיים לשימושם של המשרדים וצרכני הנסיעות. פנינו אל שמוליק כהן, המנהל המסחרי של סניף טרוולפורט בישראל, כדי לשמוע על הכלים הטכנולוגיים החדשים, שמציעה החברה לסוכני הנסיעות ועל אופן היקלטותם בענף.

אתם עוסקים במגוון נושאים טכנולוגיים בענף התיירות. כיצד היית מאפיין את הפעילות שלכם בענף?
"ב'טרוולפורט' אנחנו מעדיפים לראות את עצמנו כשילוב של מערכת הפצה עם פתרונות טכנולוגים מתקדמים. נושא האירוח, למשל. מעטים יודעים כי טרוולפורט היא ספק בתי המלון הרביעי בגודלו בעולם. הגענו לשם באמצעות שלוש הפלטפורמות וגם באמצעות האגרגטור  ,Travelport Rooms And Moreשמרכז יחד תוצאות מאתרים מובילים כבוקינג ואקספדיה, עם עמלה לסוכן, ותוצאות מהפלטפורמות שלנו. אנחנו משקיעים המון בתחום, ברכש ובפיתוח, מתוך תפיסה שלתחום הזה פוטנציאל גדילה לא ממומש. כך גם בנושא רכבים להשכרה".

מערכת הפצת הטיסות (ה- GDS) היא הבסיס העיקרי של פעילותכם. מה החידושים במערכת?
"תחום הטמעת חברות ה- Low Cost הוא חלק בלתי נפרד מרצף העבודה השוטף שלנו. אצלנו תוצאות לואו קוסט מופיעות לצד תוצאות תעופה סדירה. כמובן, גם ניתן לפתח אתרים בממשק UAPI ולקבל את אותן התוצאות גם כאן.
קריאה נכונה של המפה גרמה לנו לפתח טכנולוגיה פשוטה וזולה, שמאפשרת ללואו קוסט להתממשק אלינו ישירות. יתר על כן, יותר ויותר חברות תעופה סדירות מאמצות היום מודלים של לואו קוסט: מחיר בסיס פלוס תוספות, Up Sell למחיר שכולל תוספות, מחירים ממותגים. פיתוח הטכנולוגיה ללואו קוסט איפשר לנו להציע אותה גם לחברות המסורתיות".

מה מייחד את המערכת שלכם?
"למעלה ממאתיים חברות תעופה חתמו איתנו על שימוש במוצר Rich Content and Branding, שמאפשר להן להציג את המוצר שלהן כרצונן: בסיס, תוספות, שדרוג. כל זאת בסביבה גרפית עשירה וגם בסביבה סקריפטית ("פקודות").

כיצד מגיבים סוכני הנסיעות לחידושים במערכת? למשל, לשילוב הלואו קוסט או למאפייני לואו קוסט, שאימצו חברות התעופה המסורתיות?
"אני חושב שהסוכן הישראלי עוד לא לגמרי הפנים את התהליכים האלה. רבים חוששים לגעת בלואו קוסט. רבים רואים בתחום של תשלום עבור שירותים, שהיו חינמיים בעבר או ששולמו בשדה התעופה – כמו: כבודה, הושבה, הטסת קטין – עול נוסף, סיבוך מיותר, ולא הזדמנות. הקולגות שלנו ביוון למשל, זיהו את ההזדמנות והגדילו את רווחיהם בשלושים אחוזים ממכירות כאלה".

כל התוספות, שהלקוח בוחר, הופכות את תהליך התשלום מורכב יותר. כיצד אתם מתמודדים עם הנושא?
"התהליכים שהזכרתי חייבו, כמובן, פתרונות תשלום. כאן המקום להזכיר את E-Nett, חברה בבעלות טרוולפורט המספקת פתרון תשלום B2B. זהו כרטיס חיוב של מאסטרקארד לתשלום חד או רב פעמי. הפתרון מעניק ביטחון בפני מרמה בארגון ומחוץ לו, מעקב והתאמה לתשלומים, וגם החזר כספי נדיב. מיטב החברות בענף: איסתא, אופיר ועוד עושות בו שימוש אינטנסיבי לשביעות רצונן".

אילו חידושים נוספים אתם מעמידים לרשות סוכן הנסיעות?
"אחד החידושים המעניינים שלנו הוא הפלטפורמה של האפליקציה. טרוולפורט מספקת פלטפורמה פתוחה ומאפשרת למפתחים מחוץ לה לפתח מוצרים על גבי הפלטפורמה שלה. יש עשרות הצלחות לשיתוף הפעולה הזה, כדוגמת חברה פורטוגלית, שפיתחה את Travelport Mobile Agent – אפליקציה לנייד המאפשרת לסוכן להיכנס למערכת וורלדספאן או גלילאו בכל מקום וזמן".

הזכרת את וורלדספאן ואת גלילאו. גליליאו היא מערכת חדשה יחסית בשוק שלנו. כיצד היא מתקבלת ע"י סוכני הנסיעות?
"אנחנו מתמקדים כעת בהחדרת גלילאו לשוק. מטבע הדברים זה תהליך איטי. אנשים נוטים לחשוש משינויים. יש למוצר שורה של יתרונות רלוונטיים לשוק הישראלי בתחום התוכן ובתחום הטכנולוגיה, ואנחנו משוכנעים, שמי שיבחר להתנסות, לא יצטער. הצוות הוותיק שלנו, שזוכה להערכה מקצועית רבה בענף, הוכשר לכך, ואני בטוח שיעשה עבודה טובה.
בכלל, יש לנו קשר מעולה עם הסוכנים. הם זוכים לשירות בוטיק. בתוכנית הנקודות שלנו אנחנו מקפידים לפנק את הסוכנים עם יחס המרה מוביל ועם הסכם ייחודי לרכישת מוצרים תמורת נקודות באיירתור ובאופרן".

ומה באשר למערכת ייחודית לשוק העסקי?
"בכיוון לשוק העסקי, טרוולפורט רכשה את חברת Locomote המספקת לחברות מנוע הזמנות עצמי SBT, שיעניק להן חיסכון בעלויות ובזמן בניהול הנסיעות לאורך כל התהליך: תכנון, אישור, הזמנה, דאגה לנוסע ולביטחונו.
המוצר אינו עוקף את הסוכן, ולאחר סיום מוצלח של פיילוט בבריטניה, אנחנו מתכננים להציע אותו בארץ".

מתוך גיליון 650 (3/4/2017) – סטארט אפ ניישן

כתבות נוספות מהגיליון:

הכשרת מטבח בבית מלון – סרט מלחמה
נון-סטופ מונטריאול-תל אביב
"Air Transat תהפוך למותג חזק בישראל"
סייבר ניישן
מלון מהסרטים
היד המקישה על הסמארטפון עוד נטויה
"סוכן הנסיעות הוא עדיין הכי זול, וכך גם ימשיך להיות"