NY
LONDON
BEIJING

"לקוחות חופש ותעופה שלא תימצא להם חלופה יקבלו את כספם"

כך בישרה התאחדות סוכני הנסיעות שתוקפת במקביל את המועצה לצרכנות שהפנתה אצבע מאשימה כלפי הסוכנים בגין הפסקת הפעילות של חופש ותעופה: "עד כמה חשבו מנהלי המועצה לצרכנות על טובת הצרכנים כשמיהרו לקרוא להם לתבוע את משרדי הנסיעות?"

התאחדות סוכני הנסיעות הודיעה היום (רביעי), בעקבות התמוטטות חברת "חופש ותעופה" כי במקום בו לא יצליחו  סוכני הנסיעות החברים בהתאחדות לאפשר ללקוח לקיים את החופשה שהזמין דרך "חופש ותעופה" או שלא ימצאו עבורו חלופה הולמת, הסוכנים ישיבו לו את מלוא התמורה.
בהתאחדות יינקטו בצעד "על אף שברור כי משרדי הנסיעות לא יפוצו עבור הסכומים שכבר העבירו לחברת "חופש ותעופה".
בתוך כך, בהתאחדות זועמים על המועצה לצרכנות שהפנתה אצבע מאשימה כלפי הסוכנים כי היו צריכים לזהירות מיוחדת בבחירת הספק או לעשות ביטוח וקראו לנוסעים לתבוע את המשרדים.
בהתאחדות מסרו בתגובה כי: ״עיון מעמיק בתיק החברה ברשם החברות מלמד כי לא ניתן היה לחזות את סגירת שערי החברה .מדוע לא פנתה המועצה לצרכנות להתאחדות משרדי הנסיעות הגוף היציג של משרדי הנסיעות לבדוק כיצד נערכים הסוכנים, לדאוג לכך שכל הלקוחות ייצאו לחופשות שהזמינו ״.
עוד מסרו בהתאחדות בתגובה: ״עד כמה חשבו מנהלי המועצה לצרכנות על טובת הצרכנים כשמיהרו לקרוא להם לתבוע את משרדי הנסיעות ?מפתיע לראות כיצד המועצה לצרכנות יודעת להפעיל את מלוא כוחה ולהטיל את מלוא משקלה על עסקים קטנים ובינוניים שהם רובם של משרדי הנסיעות בישראל, אך נאלמת דום מול עוסקים גדולים בענף התיירות המוכרים ישירות לצרכן הישראלי והמסרבים לקבל על עצמם את תחולת הוראות חוק הגנת הצרכן ובראשם , אתרי אינטרנט בינלאומיים ה׳מגויירים׳ וחברות תעופה זרות המקיימות טיסות לישראל וממנה".