אא

"מה שקורה בחברת אל על זו טרגדיה"

כך התבטא הבוקר שר התחבורה, ישראל כץ, בכנס הבינלאומי השנתי לתעופה האזרחית. כץ קרא להנהלה ולטייסים לסיים את הסכסוך ולשמר את האיכות ואת הנכס של נאמנות האזרחים לחברות ישראליות. "לקוח שעוזב אינו חוזר"

שר התחבורה שר התחבורה
"מה שקורה בחברת אל על זו טרגדיה", כך אמר היום שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, בכנס הבינלאומי השנתי לתעופה האזרחית במכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורשות שדות התעופה (רש"ת). עוד אמר השר כץ כי "על כל המעורבים לסיים את הסכסוך הזה ולשמר את הנכס של נאמנות האזרחים לחברות ישראליות. שימור הנאמנות והאיכות זה המפתח הגדול. לקוח שעוזב אינו חוזר". עוד לדברי כץ, אל על השתלבה בצורה מצוינת בשמים הפתוחים בניגוד לחששות ואסור ליירט את ההמראה. "רפורמת השמים הפתוחים הביאה לתחרות החופשית ושמרה על חוסנן של החברות הישראליות. הנוסעים הישראלים הצביעו בעלייה למטוס ובחברות הישראליות אחוז הנוסעים עלה". ניר דגן, נשיא ומנכ"ל קבוצת ארקיע, הציג בכנס נתונים חדשים המצביעים על כך שהתפתחות האוטומציה מביאה לכך שטייס ממוצע מטיס את המטוס בעצמו כארבע דקות בממוצע בכל קטע טיסה. דגן דיבר בפאנל שעסק בנושא השפעות והתפתחות באוטומציה כפי שבאים לידי ביטוי בראי מנכ"ל חברת תעופה. "כמנכ"ל חברת תעופה, לאוטומציה במטוסים יש יתרונות אדירים לתפעול מהיר, יעיל, זול ובטוח יותר. עם זאת, מוטלת עליי חובה לוודא כי האוטומציה אינה מחליפה את כשירות הטיס של הטייסים השומרים על כשירות טיס העומדת בתקנות, לפעילות בשגרה ובחירום".
ניר דגןניר דגן
ניר דגן, נשיא ומנכ"ל קבוצת ארקיע. "ישנו מחסור בטייסים שיודעים לטוס בצורה בטוחה כשהאוטומציה לא מתפקדת". צילום: יח"צ   עוד לדבריו, "נתונים שפורסמו מעלים כי האוטומציה במטוסים גורמת לכך שטייס ממוצע מטיס את המטוס בעצמו, עם הסטיק, ללא המערכות האוטומטיות, כארבע דקות בממוצע בכל קטע טיסה. חישוב מצטבר לכך לאורך השנים מעלה נתונים מדהימים: ב-30 שנות קריירה, טייס בפעילות לטיסות ארוכות (Long haul) מטיס בעצמו את המטוס כ-60 שעות בלבד. טייס פעילות לטיסות קצרות (Short haul) יטיס את המטוס בעצמו כ-240 שעות בלבד". עוד אמר כי "הטסה ידנית מועטה כל כך עלולה לגרום לירידה בכושר ההטסה של הטייסים ולכן עלינו לדאוג להכשרה מתאימה, תרגולים ופעילות מוגברת בסימולטורים כדי לשמור על כושר טיסה גבוה ולדעת להטיס את המטוסים הגדולים והמורכבים בצורה ידנית מלאה. טיסה אוטומטית דורשת מהטייסים לשמור על ערנות בהשגחה על מכשירי הטיסה ועולם התעופה העולמי מתמודד עם המצב שנוצר: מחסור בטייסים שיודעים לטוס בצורה בטוחה כשהאוטומציה לא מתפקדת".
לקריאה נוספת: הנהלת אל על לטייסיה: "הרצחת וגם ירשת" ראש בראש: בוטלה טיסת אל על הלילה לבייג'ין

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהבארץכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: