אא

אתיופיאן אירליינס: אל אדיס אבבה וממנה לרחבי העולם

חברות תעופה רבות מציעות לנוסע הישראלי טיסות למגוון יעדים באמצעות טיסות המשך מנמלי הבית שלהן. במקום המתנה בנמל התעופה, אתיופיאן איירליינס מציעה סיור מרתק באדיס אבבה. כתב פספורטניוז יצא להתרשם מקרוב מהחוויה האותנטית בשווקים המקומיים וגילה שלל אטרקציות מרתקות נוספות

|צילום: 123RF|מנכל|מסעדת|Adula Resort|השו|בית הכנסת הסגור באדיס. צילום: אור קפלן |צילום: 123RF|מנכל|מסעדת|Adula Resort|השו|בית הכנסת הסגור באדיס. צילום: אור קפלן
חברת אתיופיאן יצאה במבצע אטרקטיבי ונדיר בכל קנה מידה בעולם התעופה. מטרת החברה, המציעה לנוסעים הישראלים מגוון טיסות לרחבי העולם מנמל הבית שלה באדיס אבבה, לחשוף את ציבור הנוסעים לתרבות האתיופית ולהשאיר טעם של עוד. במקום להמתין לטיסת ההמשך בנמל התעופה בבירת אתיופיה, אתיופיאן מציעה לנוסעים מתל אביב ליהנות מסיור חינמי בן כמה שעות בעיר הבירה אדיס אבבה. לחברה 2 טיסות יומיות מישראל לאדיס (בוקר ולילה), ושלא כבעבר , כיום מדובר על טיסה ישירה ללא עצירה בקהיר (מטעמי בטחון), וזמן הטיסה הוא 4.5 שעות בלבד. דב קלמן , האחראי על קשרי אתיופיאן איירליינס בישראל, מציין כי היציאה לסיור ברחבי העיר תלויה בזמן ההמתנה לטיסת ההמשך. כך לדוגמא, נוסעים עם זמן המתנה מעל ל-4 שעות לטיסת ההמשך ייהנו מסיור בעיר, בעוד נוסעים עם זמן המתנה מעל ל-6 שעות יזכו גם לסעודה במסעדה אתיופית אותנטית, על חשבון החברה, כמובן, ואילו נוסעים עם זמן המתנה של מעל 8 שעות יזכו גם לאכסון בבית מלון. חברת אתיופיאן חברה בברית התעופה סטאר אליאנס (Star Alliance), לצד חברות בינלאומיות מובילות גדולות, כמו: קבוצת לופטהנזה, סינגפור אירליינס ויונייטד אירליינס. לטסים בטיסות המשך מאדיס אבבה ליעדים רחוקים ממתינים לרוב מטוסי הבואינג 787, הדרימליינר. לחברה 13 מטוסי דרימליינר ועוד 8 בהזמנה. סך צי מטוסיה כולל 76 מטוסים ועוד 42 בהזמנה. הגיל הממוצע של המטוסים עומד על 5 שנים. נתון מדהים למדי. אתיופיאן פעילה כ-70 שנה וכיום טסה ל-92 יעדים בינלאומיים. בחודש הבא יתווסף למגוון יעדי החברה יעד נוסף - ניו-יורק. מחירי החברה אטרקטיביים ביותר בהשוואה לחברות אחרות. נתון שהוביל לגידול משמעותי במספר הנוסעים היוצאים מתל אביב ליעדים שונים בעולם, כדוגמת סאו פאולו, בנגקוק, מנילה שבפיליפינים ועוד. אתיופיאן השקיעה כ-100 מיליון דולר בהקמת אקדמיית תעופה מפוארת, כולל סימולאטורים שונים בקומפלקס גדול מימדים באדיס אבבה. באקדמיה 3 סימולאטורים של בואינג, וכן האנגר ענק, בו כ-1500 סטודנטיות (כן, בעיקר) המפעילות ומתדרכות תרחישי חירום שונים במגוון סימולאטורים נוספים. טייסים ואנשי צוות מגיעים להתנסות ולרענון במגוון האמצעים העומדים לרשותם באקדמיית התעופה המשוכללת. Tewolde GebraMariam , מנכ"ל החברה, צנוע ונעים הליכות, 31 שנים באתיופיאן,  דאג כי החברה תמשיך לטוס לתל אביב גם בזמן מבצע 'צוק איתן'. הוא עצמו ביקר בישראל בזמן שנורו טילים על תל אביב וחווה את הרגשת המלחמה. הוא מספר בראיון מיוחד ל'פספורט', כי לחברה חזון, תוכנית 2025 , והמטרה להוביל את ענף התעופה באפריקה.
מנכלמנכל
מנכ"ל אתיופיאן איירליינס. צילום: אור קפלן   טוולדה גבראמריים אומר, בין השאר: "תוכנית 2025, מטרתה להנגיש את אפריקה לעולם. חברות תעופה, ובהן אתיופיאן, רואות באפריקה את העתיד. אנו פועלים להקל על הנוסעים ככל האפשר. מבחינת בירוקרטית כיום החברה משפרת טכנולוגיות המאפשרות לבצע בוקינג וצ'ק-אין באתר האינטרנט ובתוך כשנה להכניס שירותי אינטרנט וגלישה במהלך הטיסות". אתיופיאן היא חברת התעופה הרווחית באפריקה בשלוש השנים האחרונות, כל זאת מבלי לוותר על מחירים אטרקטיביים לנוסעיה. למשל, דרך נוחה וזולה להגיע לסאו פאולו בברזיל היא דרך אדיס אבבה, זאת במקום לטוס דרך אירופה, לדוגמא. המנכ"ל מציין כי העצירה באדיס היא למשך כ- 2.5 שעות בלבד, וכך הטיסה היא כמעט ישירה. טוולדה גבראמריים רוצה לראות תיירים מגיעים לאתיופיה לא רק כתחנת המשך. כיום כ- 70% מהנוסעים משתמשים באדיס כתחנת מעבר, והמנכ"ל מציין כי אתיופיה מציעה אתרי תרבות, בעיקר בדרום המדינה, אתרים היסטוריים רבים בצפון, ואילו במזרח נמצא הר געש פעיל. בימים אלה החברה מסיימת בניית טרקלין חדש בנמל התעופה באדיס אבבה, ותוך כחודש הטרקלין יפעל לשירות נוסעי סטאר אליאנס , נוסעי עסקים וסילבר. לסיום מציין המנכ"ל כי: "עובדי אתיופיאן מגיעים מהאקדמיה ורוצים בהצלחת החברה. אנשי אתיופיאן אינם עובדים בשביל השיק בסוף החודש, אלא בשביל שליחות וחזון, כיום יש לחברה 10,000 עובדים קבועים ועוד כ-2000 עובדים זמניים". אדיס אבבה – מה היא מסתירה? עיר הבירה של אתיופיה רחוקה עדיין מלהיות עיר בירה מודרנית, ודווקא זאת הסיבה, מדוע רצוי להגיע ולטעום מהחוויה האותנטית של סיור בשוקי  העיר הרבים ואף בפרברים. תושבים מחכים לאוטובוסים המבוששים להגיע, גשם יורד ושוטף את האוויר המזוהם, רכבים ישנים ופקקי תנועה – כל אלה קידמו את פני. מעברי חציה, שנראה כי נועדו לתת זכות קדימה לנוסעים ולא להולכי הרגל, הם חלק ניכר מהסיבה לתאונות הדרכים הרבות במדינה. הרכבות אינן פועלות כבר 25 שנה, אולם חרף כל זאת, נראה כי קיימים ניצנים וקורטוב של פריחה מסוימת. הקרקעות שייכות למדינה ופרויקטים רבים של מבנים למגורים נמצאים בעיצומם בתוך אדיס והסביבה. המטרה כמובן, לאפשר לתושבים לרכוש דירה במחיר ריאלי . אחד האתרים, שאין לוותר עליהם באדיס, הוא השוק המקומי – Merkato. הביקור בשוק יעניק לכם פרופורציה הולמת. פקק תנועה גדול של רכבים, אנשים אחוזי תזזית נושאים משאות כבדים הולכים למכור מרכולתם. מבטים מצטלבים בין תייר ורוכל גורמים לריאקציה של מכירה, וכך הדרך הצפופה של השוק הופכת איטית עד איטית מאד ומהנה עוד יותר.
השוהשו
השוק המקומי. צילום: אור קפלן   לצורך ביקור בשוק חובה לקחת מדריך מקומי, משום ששוק זה הוא מהגדולים בעולם. גודלו כ- 54 קמ"ר ובו כ-200 אלף איש. ניתן להתחיל בשוק המקורה Center Merkato Hall  ומשם להמשיך במורד הרחוב דרך שוק התבלינים. תוכלו למצוא בשוק הכל, החל ממזון בסיסי, מגפרורים ונייר טואלט, שכפול מפתחות ללא טכנולוגיה ועד לגנראטורים מתקדמים. לשוק חיים משלו ואיתם גם כללי התנהגות בסיסיים: שמירה מכייסים, וכמובן, לזכור כי המחיר הראשוני נועד לצורך התמקחות. בעיר נמצא גם בית כנסת אחד, אולם הוא סגור דרך קבע, ולצערי לא צלחה הדרך להתרשם מחלקו הפנימי. בעיר נמצא גם בית חב"ד.
בית הכנסת הסגור באדיס. צילום: אור קפלןבית הכנסת הסגור באדיס. צילום: אור קפלן
בית הכנסת הסגור באדיס. צילום: אור קפלן   מסעדות מסעדת Yod Abyssinia Cultural  - מסעדה אתיופית אותנטית. המסעדה מומלצת מאוד בעיקר נוכח המנות המקומיות והופעות וריקודים בלבוש מסורתי. באי המסעדה, מרביתם תיירים, ומנהל המסעדה הוא בחור בשם "דיל" שאוהב את ישראל ומגיע מספר פעמים בשנה לארץ. מסעדות – Top View- מסעדה מוכרת לתיירים המנוהלת ע"י איטלקי, ובה מגוון מאכלים כגון: דגים, בשר, פסטה, פיצה, מרקים, שיקים של פירות ועוד. מסעדת LUCY  - נמצאת בצמוד למוזיאון הלאומי. באי המסעדה יושבים בתוך גן של עצים וצמחים באווירה נעימה. במסעדה מרקים מומלצים המוכנים במקום.
מסעדתמסעדת
מסעדת YOD האותנטית. צילום: אור קפלן   בתי מלון בתי המלון נמצאים ברחוב Cameroon  וסביבתו. זהו האזור המרכזי בעיר, כ-5 דקות נסיעה משדה התעופה. מלון Harmony Hotel ברחוב Cameroon הוא מלון מודרני ליד מרכזי הקניות. ניתן ללון במחירים של 116 דולר ללילה לחדר רגיל ועד 403 דולר לסוויטה. במלון יש ספא, בריכת שחיה וחדר אוכל מגוון מאוד. מחוץ לאדיס לאלו הרוצים להישאר בעיר יותר ממספר שעות, ניתן לנסוע כ- 45 ק"מ מחוץ לאדיס ל- Debre Zeit . הנסיעה נעה בין שעה לשעתיים וחצי, תלוי בעומסי התנועה, ושווה כל רגע. בצידי הדרך חנויות רבות, בתי ספר ותלמידים בתלבושת אחידה. ניתן לעצור פה ושם וללגום קפה מקומי בשולי המדרכה, וכן לשוחח עם אנשים מקומיים נחמדים בכפרים הסמוכים, וכך לחוות ולהרגיש את בני העם האתיופי המונה יותר מ-100 מיליון תושבים. Debre Zeit היא עיירת נופש ובה מספר בתי מלון ואתרי נופש. כאן תוכלו למצוא מגוון אטרקציות, כמו נסיעה באופנים מסביב לאגם, כל עוד מזג האוויר אינו גשום ומאפשר זאת.  
  • הכותב היה אורח של חברת אתיופיאן אירליינס
Adula ResortAdula Resort
Adula Resort, Debre Zeit. צילום: אור קפלן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: