אא

הערפל האירופי של חברות התעופה הבריטיות

האיחוד האירופי מציב תנאים חמורים להמשך פעילות חברות התעופה הבריטיות באירופה: הקמת מטה ביבשת ומכירת רוב מניותיהן לאזרחים אירופיים. חברות התעופה בוחנות גם דרכים חלופיות לקבלת אישורי הפעלת קווים פנים אירופיים

צילום 123rf צילום 123rf
ה-Brexit עלול לסבך את חברות התעופה הבריטיות. במסגרת הדיונים עם האיחוד האירופי, הודיעו נציגי האיחוד לחברות התעופה הבריטיות, כי בעקבות ה-Brexit לפעילות שלהן ברחבי אירופה לא יהיה תוקף חוקי והן יהיו חייבות לבטל את כל הקווים הפנימיים, שהן מפעילות ביבשת. התנאים להמשך הפעילות שלהן בתוך אירופה: העתקת המטה שלהן לשטח האיחוד האירופי ומכירת מניותיהן לאזרחים אירופיים. צוות המו"מ של האיחוד האירופי, שנפגש בשבוע שעבר עם נציגים של חברות התעופה הבריטיות המובילות: בריטיש איירווייס, איזי ג'ט, ריינאייר וטואי, הבהיר להם כי אם הם מתכוונים להמשיך להפעיל קווים פנים אירופיים, כמו פריס – מילאנו, מלבד הקמת מטה פעילות מרכזי באירופה, רוב המניות שלהם יהיו חייבות להיות בידי אזרחים אירופיים. חברות תעופה בריטיות, כולל איזי ג'ט, כבר החלו לבדוק דרכים לקבלת אישור הפעלה של האיחוד האירופי, כולל הקמת חברות תפעול נפרדות בתוך אירופה. "הנושא צריך להיפתר בהקדם", אומר אוליבייה ינקובץ, יו"ר מועצת נמלי התעופה האירופיים, "למען הנוסעים, חברות התעופה ונמלי התעופה, כדי שנוכל להמשיך לפתח את קשרי התעופה באירופה. הדיונים בנושא ה-Brexit בין בריטניה לאירופה 27 (מספר המדינות באיחוד), שיסתיימו ב-2019, חייבים להגדיר בצורה מדויקת את היחסים. ינקובץ הוסיף: "תעשיית התעופה תישאר בערפל עוד חודשים ארוכים, אלא אם כן, חברות התעופה יעשו את הצעדים המתבקשים בעוד מועד...ייתכן שבריטניה תעזוב את האיחוד בלי כל הסכם, וייתכן גם מצב שנוסעים ימצאו את עצמם עם כרטיסי טיסה, שחברות תעופה לא יכבדו בגלל שלא יהיה להן אישור פעילות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: