אא

הר של חוויות 

על שלוחת הר בגובה 769 מטר מעל פני הים שוכן קיבוץ צובה שהוקם באוקטובר 1948 ע"י יוצאי פלמ"ח. מלבד משק כנפי ההיסטוריה, הקיבוץ מציע מגוון אטרקציות לכל המשפחה: סדנאות שוקולד, גי'מבורי ענק, טעימות יין, בראנץ' אל מול נוף הרים, סיורים בטבע ומלון חביב

רכבת הרים בקיפצובה. צילום: יחצ קיפצובה רכבת הרים בקיפצובה. צילום: יחצ קיפצובה
ב-19 באוקטובר 1948 קומץ יוצאי פלמ"ח הקימו את קיבוץ צובה או בשמו המדויק יותר פלמ"ח צובה, על שלוחת הר בואכה ירושלים. ההר של צובה מתנשא לגובה 769 מטר מעל פני הים, מה שמבטיח אוויר הרים צלול כיין. אך לא רק. הקיבוץ היפה והלא מופרט הזה, מציע גם הר של חוויות לכל המשפחה. דגמנו אותן:
קיפצובה 
נתחיל משורת המחץ: אין לכם שום סיכוי לחלץ משם את הילדודס', גם אחרי 5 ו-6 שעות של פעילות אינטנסיבית על כל מתקן אפשרי. "קיפצובה" הוא לעניות דעתי המלך של הג'ימבוריות שיצא לי לדגום עד כה עם בנותיי. למה מלך? בזכות שפע של מתקנים לקטנים ולגדולים, פינות ישיבה להורים הלאים, בריזה מתפרצת מכל כיוון ונוף הררי הורס. וברזולוציה, יש שם החל מ"סירה בסערה" המטלטלת את יושביה מצד לצד ועד רכבת הרים, סירות אבובים, קרוסלת פיראטים, מכוניות מתנגשות, מתנפחים, משחקייה לקטנטנים, פלייסטיישן ועוד. באשר למחיר הכניסה הגבוה, באתר מדגישים שתמיד יש מבצעים )דרך וועדים וכרטיסי אשראי( המוזילים את דמי הכניסה.
מחיר: 78 שקל לילדים עד גיל 14 ו-53 שקל למבוגרים. חינם לאורחי מלון צובה
שוקולד קטן ושוקולד גדול 
על "חוות השוקולד של גליתא" בקיבוץ דגניה כתבתי כשזו רק נפתחה לפני כעשור. אז, בתחילת הדרך, הייתה תחושה שמדובר בהרפתקה עסקית של קיבוצניקית/שוקוליטיירית צעירה. מאז, זרם הרבה שוקולד במפעל הקטן שהקימה בדגניה, והמותג שלה שכפל את עצמו לפני כשנתיים בצורת זכיינות גם בקיבוץ צובה. ומה יש בחוות השוקולד בצובה? חנות לממכר שוקולד קטן ושוקולד גדול, שוקולד יקר ושוקולד בזול, שוקולד אגוזים ושוקולד סתם והריח בחינם. והשוס: סדנאות שוקולד מגניבות לילדים. אפשר לבנות בית משוקולד סטייל "עמי ותמי" או מכונית או פרצוף או כל מה שילדיכם המוכשר ירצה לעצב משוקולד. את היצירות לוקחים הביתה בסיום הסדנה.
מחיר: סדנת שוקולד – 75-55 שקל (תלוי ביצירה שבוחרים); פרלין - 5.4 שקל; שישייה פרלינים - 26 שקל ליקר שוקולד – 50 שקל; מארז ליקר שוקולד עם כוסיות משוקולד - 65 שקל; כדור גלידה מתוצרת בית - 11 שקל.
מהר לפני שייעלם: סיור אל עצי הזית והאלון הישישים
למשפחות מיטיבות לכת יותר או פחות, מלובי המלון יוצאים בכל יום שבת סיורים מודרכים אל האתרים ההיסטוריים והארכיאולוגיים בקרבת הקיבוץ. אנחנו יצאנו לסיור אל עץ האלון ועץ הזית העתיקים. הראשון נחשב לאלון העתיק ביותר בהרי ירושלים. גילו נאמד בלמעלה מ-700 שנה ולידו עץ זית צעיר קצת יותר שגילו נאמד בלמעלה מ-600 שנה. העצים האלה השתמרו רק בזכות המיקום שלהם ליד בית קברות מוסלמי עתיק של הכפר צובה. המשפחות שבאו לפקוד את קברי יקיריהם, ישבו בצילם של העצים, אכלו משהו, השליכו שאריות שדישנו את האדמה ורמסו בהזדמנות זאת את העשבים החד-שנתיים. עץ הזית הקשיש מתפורר לגמרי ולכן יערני קק"ל העניקו לו "טיפול רפואי" בדמות שלושה עמודי חשמל התומכים בענפיו.
מחיר: חינם לאורחי המלון
מהר לפני שייגמר: לאכול בחדר האוכל של הקיבוץ 
בין אם אתם לנים במלון ובין אם לא, בכל יום שישי מתקיים בלובי של המלון בראנץ' בין השעות 10:00-17:00. אפשר לשבת בטרסה המשקיפה אל הנוף הפנורמי היפה של הרי ירושלים ולאכול מגוון תבשילים כמו שקשוקות, פשטידות, לזניה, גראטן, פסטות, אנטיפסטי, סלטי העונה, סלט קינואה, סלטי פסטה קרים, גבינות ממשק צובה, ריבות הבית וקינוחים. אבל אם אתם שואלים אותי, החוויה האמיתית טמונה בחדר האוכל של הקיבוץ הלא מופרט כאמור. האוכל שם אומנם בסיסי ונטול יומרות, אבל לסעוד עם הקיבוצניקים בחדר האוכל הנחשב למרכז העצבים של הקיבוץ, זה לגמרי מגניב. וגם כאן, הכניסה אפשרית גם אם אינכם לנים במלון.
מלון צובה 
למלון שהוקם בשנת 2000 יש לוק של כפר נופש קיבוצי קלאסי, במובן זה ש-64 חדריו מפוזרים במבנים דו-קומתיים הטובלים בצמחייה מטופחת. ומה בחדרים? סלון עם מיטה נפתחת לילדים, חדר שינה להורים, מקלחת, מטבחון קטן עם מקרר, מיקרו, קומקום חשמלי, כיור ופינת אוכל קטנה. ההידור של החדרים טמון בנוף הנשקף מן המרפסות הקטנות היוצאות מהסלון. במלון יש גם בריכת שחייה הפעילה רק בעונת הקיץ, מגרש כדורסל וטניס.
סיור אל עצי הזית והאלון העתיקים בהר צובה
   

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נשארים בארץ - המלצות לטיולים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: