אא

כ-80% מהנוסעים לחו"ל מזמינים טיסות דרך סוכן

כך עולה מסקר מיוחד של מכון סמית. מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות: "הסקר מוכיח שוב - סוכן הנסיעות נמצא כאן כדי להשאר". 79% מתוך הישראלים שטסו לחו"ל בשנתיים האחרונות, הזמינו באמצעות סוכני נסיעות. בהזמנת חופשות בישראל חלקם של הסוכנים כ-53%

Shutterstock Shutterstock
התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, מפרסמת סקר מיוחד אותו ערך מכון סמית, שבחן את הרגלי הישראלים בהזמנת מוצרי תיירות שלא למטרות עסקים, תדמית סוכן הנסיעות וכן גורמי העדפה לרכישה דרך משרדי נסיעות, מול מנועי הזמנות גלובליים. נתוני הסקר הוצגו על ידי מנכ"לית ההתאחדות, חני סובול, בכנס סוכני הנסיעות באתונה. לפי תוצאות הסקר, קרוב ל-3/4 מן הישראלים נסעו לחו"ל לפחות פעם אחת בשנתיים האחרונות. יותר ממחצית הישראלים נסעו יותר מפעם אחת, וכשליש מן הישראלים נסעו לחו"ל שלא למטרות עסקים 3 פעמים ויותר. נתון מעניין נוסף שעלה מהסקר, מצביע על כך שמתוך מי שנסעו לחו"ל 3 פעמים ויותר בשנתיים האחרונות שלא למטרות עסקים, 17% ציינו כי רמת הכנסתם נמוכה מן הממוצע. מתוך הישראלים שנסעו לחו"ל בשנתיים האחרונות, 79% הזמינו טיסות דרך סוכני נסיעות בארץ (ישירות מול משרד נסיעות, או באתר ישראלי המייצג משרד נסיעות - OTA- online travel agency) ו-56% הזמינו מלון בחו"ל דרך סוכן בארץ. לעומת זאת, תמונת המצב בנוגע לתיירות הפנים מעט שונה. בהזמנת חופשות בארץ חלקם של הסוכנים נמוך יותר, אך הוא למעלה ממחצית – 53% מזמינים דרכם חופשות בישראל. עם זאת יצוין, כי 19% נוספים הזמינו דרך מקום העבודה או מועדון לקוחות, אשר בד"כ עובדים מול משרדי נסיעות. עוד איתר הסקר את הגורמים לרכישה קבועה דרך סוכן נסיעות - היכרות אישית, מקצועיות ושירות טוב. הנסקרים נשאלו לגבי רעיונות לשירותים נוספים שיוצעו ע"י הסוכנים, ו-75% מהם מוכנים ברמה העקרונית לשלם עבור שירותים שהוצעו. לאהדה מיוחדת זכה רעיון של מוקד חירום בחיוג חינם, שיהיה פתוח 24/7 לקבלת שיחות מלקוחות של משרדי נסיעות, בעת שהותם בחו"ל. המשתתפים בסקר נחשפו לנתוני סקר ASTA שנערך השנה בארה"ב, לפיו נסיעה דרך סוכן חסכה לנוסע בממוצע 4 שעות ו-470 דולר. בעקבות מידע זה אמרו רק 18% כי יעברו לסוכן נסיעות, אולם 69% אמרו כי יבדקו לפני נסיעתם הבאה מה יש לסוכן נסיעות להציע. כמו כן, מעל למחצית הנסקרים אשר לא ידעו כי רכישה דרך סוכן או אתר ישראלי כפופה לחוק הגנת הצרכן, אמרו כי מידע זה ישפיע על שיקוליהם ברכישת נסיעתם הבאה לחו"ל. "הסקר מוכיח שוב את מה שידענו: סוכן הנסיעות נמצא כאן כדי להשאר", אומרת חני סובול, מנכ"לית ההתאחדות, ומוסיפה: "עודף המידע שהלקוח כיום צריך להתמודד איתו באינטרנט, כמו גם אירועי הטרור שהעולם חווה בשנה האחרונה, גורמים ללקוחות לחזור ולהעדיף את הטיפול האישי והמקצועי של סוכן הנסיעות". את הנתון של ריבוי הטיסות לחו"ל גם בקרב בעלי הכנסה נמוכה מן הממוצע מייחסת סובול כביטוי לאטרקטיביות הכלכלית בנסיעות לחו"ל בעקבות מדיניות השמים הפתוחים, בהשוואה ליוקר המוצר התיירותי בישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: