אא

TOP 10: הערים הטובות ביותר בעולם

היכן ניתן למצוא את השילוב המושלם בין מורשת עתיקה, תרבות, מטבח עשיר וכל מה שבין מודרניות להיסטוריה? מגזין הנסיעות Travel + Leisure בחר את 10 הערים הטובות ביותר בעולם. אז מהי העיר הטובה בעולם? התוצאות המלאות לפניכם

צ'ארלסטון|צ'אנג מאי|סנטה מריה דל פיורה צ'ארלסטון|צ'אנג מאי|סנטה מריה דל פיורה
מגזין הנסיעות Travel + Leisure ערך סקר מיוחד בו נתבקשו קוראיו לדרג את 10 הערים הטובות ביותר בעולם, אז לפני שאתם מתכננים את החופשה הבאה שלכם, הנה 10 הערים שדורגו כטובות ביותר בעולם. 1. צ'ארלסטון, קרוליינה הדרומית, ארצות הברית לפי הסקר, לא רק שהעיר נבחרה לטובה ביותר בעולם, אלא גם שמלון Spectator הממוקם בעיר נבחר למלון הכי טוב בארצות הברית. "צ'ארלסטון היא מקום דינאמי במיוחד, כך שזו לא הפתעה שהיא גרפה את מירב הקולות בסקר והגיעה לדירוג הגבוה ביותר", אמר נתן לאמפ, עורך המגזין Travel + Leisure. "העיר הצליחה לשמר את כל האיכויות הידועות שלה - מיקום מעולה לאורך החוף, ארכיטקטורה היסטורית ומקומיים חביבים, בזמן שהיא גם מטפחת תרבות יצירתית שהופכת אותה לאחד היעדים הבולטים בשביל מי שמחפש מסעדות מעניינות, בארים וחנויות", הוסיף לאמפ. 2. צ'יאנג מאי, תאילנד העיר הגדולה והראשית ביותר בצפון תאילנד, ממוקמת על גדות נהר פינג ומוקפת בטבע ירוק ובנהרות צלולים. מזג האויר הקריר בעיר מוערך אף יותר בהשוואה למזג האוויר החם בדרום, אך זו לא האיכות העיקרית של צ'אנג מאי: העיר היפייפיה הזו התברכה בהיסטוריה עשירה, בתושבים חברותיים, בסגנונות הארכיטקטונים המיוחדים, בריקודים, במוזיקה, באוכל ובפסטיבלים. העיר גם ידועה בפסטיבל הייחודי שלה - Yi Pang Festivel, בו המשתתפים מעיפים פנסי נייר לשמיים כאות תודה לבודהה וכדי לנקות את חטאיהם.
צ'אנג מאיצ'אנג מאי
צ'אנג מאי   3. סן מיגל דה איינדה, מקסיקו העיר, שנוסדה בשנת 1542, ידועה בפסטיבל השנתי שהיא עורכת בתקופת חג המולד, אך לא די בכך. הבתים הצבעוניים והמרפסות בנויים באכיטקטורה קולוניאלית אלגנטית, והמדרכות מוצלות על ידי עצים צפופים. בעיר קיימת סצנת אמנות עשירה, ואפשר לאכול בה כל דבר החל מאוכל מקסיקני מסורתי ועד אוכל אסייתי.
סאן מיגלסאן מיגל
סאן מיגל דה איינדה   4. פירנצה, איטליה העיר, שידועה בשל פריחתה התרבותית ומרכזיותה בתקופת הרנסנס, היא יעד חובה לכל אוהבי האמנות באשר הם. היא ביתם של לאונרדו דה וינצ'י, מיכאלנג'לו, רפאל, ורוקיו, מקיאוולי ועוד אישים רבים אחרים הקשורים לאמנות, ספרות, אדריכלות ומדע.
סנטה מריה דל פיורה, הקתדרלה של פירנצהסנטה מריה דל פיורה, הקתדרלה של פירנצה
סנטה מריה דל פיורה, הקתדרלה של פירנצה   5. לואנג פרבאנג, לאוס שילוב של התרבות הצרפתית עם התרבויות הסינית והויאטנמית ואתר מורשת עולמית של אונסק"ו הם רק חלק מהדברים שהופכים את העיר למיוחדת כל כך. בירתה לשעבר של לאוס, משלבת היסטוריה ואדריכלות מרתקות, חיי לילה תוססים, אטרקציות מעניינות בעיר וטבע עוצר נשימה מסביב לה.
לאולאו
לואנג פרבאנג, לאוס   6. קיוטו, יפן העיר, שנחשבת למרכז התרבותי והדתי של המדינה, מציעה כ-2,000 מקדשים בודהיסטים, לצד מקדשי שינטו, ארמונות, גנים וארכיטקטורה עשירה ומעניינת. העיר נחשבת לאחד המקומות הפוטוגניים ביותר בעולם, אולי בזכות המקדש Kiyomizu-Dera, שנבנה לפני כ-1,200 שנה וזכה לאלפי שיתופים באינסטגרם. המקדש היפייפה העשוי כולו מעץ נחשב לאחד המקדשים המפורסמים ביותר ביפן. 7. ניו אורלינס, לואיזיאנה, ארצות הברית "אי אפשר שלא לאהוב את העיר הזו - את האוכל, הכיף והמרפסות ברובע הצרפתי" אומרת שרה קלאמנס, עורכת החדשות במגזין. כמובן שאי אפשר שלא להזכיר את פסטיבל המרדי-גרא המסורתי המתקיים בעיר- בכל שנה בחודש פברואר העיר לובשת חג ואלפי אנשים ממלאים את רחובותיה, כולם בתחפושות צבעוניות על פי המסורת המקומית. 8. ברצלונה, ספרד ברצלונה ברצלונה- מה לא נאמר עליה. העיר שמכבבת בשירו של ג'ו עמר כבשה עוד הרבה לבבות, ולא בכדי - העיר העתיקה היא מקום נהדר לשטוף בו את העיניים. אחרי הכל גדלו ויצרו כאן גאודי, דאלי ופבלו רואיז פיקאסו. לא חסר מה לעשות בעיר, וודאי שחובבי אדריכלות ואמנות לא ישתעממו בה. מוזיאונים רבים, מאכלי ים טריים, אתרי קניות וחופים נהדרים מושכים מדי שנה מאות אלפי תיירים ליעד השוקק.
סגרדה פמיליהסגרדה פמיליה
כנסיית סגרדה פמיליה   9. סוואנה, ג'ורג'יה, ארצות הברית בתור אייקון דרומי והעיר העתיקה ביותר במדינת ג'ורג'יה שבארה"ב, לביקור בסאוונה יכולת מדהימה להעביר במבקריה גל של נוסטלגיה ואווירה "של פעם". אזור החוף מלא הקסם הוא יעד מבוקש במיוחד, ולא סתם - באזור זה תמצאו כל מה שתייר צריך כדי לטעום מהעיר, שמוכיחה שנשארה צעירה למרות גילה: בתי מלון מפנקים, מסעדות, חנויות, גלריות וחיי לילה תוססים. 10. קייפ-טאון, דרום אפריקה את הרשימה סוגרת אחת הערים היפות ביותר בעולם. עם אתרים כמו 'הר השולחן' האיקוני, הצופה לאוקיינוס האטלנטי, סיורי יינות בכרמים וחופים מרהיבים, אין ספק שקייפ טאון היא יעד שחובה לבקר בו לפחות פעם בחיים. העיר מציעה מגוון אטרקציות, החל ממוזיאונים טובים ועד חיי לילה ומסעדות מצוינות, אפשרויות הבילוי בעיר הן מהגדולות באפריקה.
קייפ טאון. צילום: arno smitקייפ טאון. צילום: arno smit
קייפ טאון. צילום: arno smit  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: