אא

סופ"ש רגוע: פספורט TV בקרפאטוס - צפו בסרט

הפנינה היוונית השוכנת בין רודוס לכרתים מציעה לאורחיה כל מה שאפשר רק לחלום עליו: החל מהחופים הבתוליים, דרך הנוף הפראי והכפרים הציוריים , פספורט TV ביקר באי המסקרן - צפו בסרט

קרפאטוס. האי היווני החדש|| קרפאטוס. האי היווני החדש||
בין שני האיים המתויירים ביותר ביוון, הלא הם כרתים ורודוס, חבוי לו אי קטן וקסום, אם כי פחות מוכר – קרפאטוס (Karpathos). אי זה התגלה רק לאחרונה כיעד תיירות שכולו טוב. זהו האי השקט שאליו תוכלו לטוס בשביל לנקות את הראש, ללא דרכים עמוסות בתיירים ובלי חופים הומי אדם, ולמי שחפצה נפשו גם מגוון פעילויות, טיולים ואטרקציות ספורטיביות. גודלו של האי קטן, ובו כ-5000 תושבים בלבד, אך הוא נחשב לגן עדן זואולוגי ובוטני של ממש. חברת "דיזנהאוז איילנדס" מציעה שתי טיסות שבועיות ליעד המיוחד כמו גם מגוון חבילות נופש. בשהותכם תוכלו להנות מנוף הררי, כפרים ציוריים, חופים צלולים המזכירים את חופי תאילנד הרחוקה- וכל זה במרחק 90 דקות טיסה מישראל. במרכז האי ישנו יער צפוף וסביבו מטפחים תושבי האי כרמים, מטעים ובוסתנים. על המצוקים הנוגעים בים חיים עופות דורסים וציפורים נודדות וברחבי האי מסלולי הליכה רבים ואתרי ארכיאולוגיה מעניינים. כמו כן, האי גם מציע מגוון רחב של פעילויות: טיפוס על הר לאסטוס המתנשא לגובה של 1,215 מטר, טיולים רגליים, ברכב או באופניים, גלישה וצלילה, סיורים בתוך כפרים אותנטיים בהם הזמן עצר מלכת, ביקורים בטברנות וכמובן חגיגה קולינרית מתמשכת של אוכל יווני מקורי.
קרפטוס1קרפטוס1
הכפר אולימפוס הוא אחד הכפרים המומלצים לבקר בהם באי. הייחוד שלו טמון באדריכלות המסורתית היוונית- טחנות רוח מחלוקי אבן וכנסיות עתיקות לצד הסמטאות שמתפתלות על רכסי ההר. עד לפני כמה שנים לא היה בכפר חיבור לחשמל, אך כיום ניתן למצוא אפילו wi-fi בחלק מהטברנות. השיטוט בכפר יכול כמעט לגרום לך להרגיש שחזרת לימי הביניים- התושבים המקומיים, לבושים בתלבושותיהם המסורתיות מנגנים על חמת חלילים, קתרוס ונבל ומנעימים את אוזני ההולכים ושבים.
קרפטוס2קרפטוס2
מלבד זאת, האי ידוע בזכות תנאיו האידיאליים לגלישת רוח והמחירים ליום גלישה כולל מדריך צמוד הינם נוחים מאוד- כרבע מהמחיר בארץ. ואם כבר בנופים עסקינן- איך אפשר שלא להלל את מי הטורקיז המהפנטים של קרפאטוס. חוף Apella למשל הוא גן עדן לאוהבי חופים מבודדים, והמים בו נצבעים בשלל גוונים של כחול שחייבים לראות. עיר הבירה ועיר הנמל המרכזית היא פיגאדיה, ששוכנת במפרץ מוקף הרים, המספקת למבקרים את המסעדות, הברים והטברנות המציעים אוכל טעים ואלכוהול שנעים לחיך, וגם לכיס. מלבד עיר הנמל מומלץ לבקר גם בחופי אמופי, לאפקוס, אגיוס ניקולאוס, פניקי ועוד. חוויה נוספת מומלצת נמצאת במרחק של 100 מטרים של ים מן האי- אי זעיר ושמו סארייה (Saria) הנושק לקרפאטוס מצפון. מצוקים אדירים המזדקרים מן הים יקבלו את פני הבאים, והמפרץ הקסום הוא התגלמות השלווה והשקט. כתב 'Passport TV' הצטרף לסיור באי הייחודי ומביא עבורכם הצצה קטנה שתשאיר אתכם עם טעם של עוד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםיווןכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: