אא

איך בונים דרימליינר? ביקור במפעל בואינג בסיאטל

הצצה ראשונה למטוס הדרימליינר של אל על המצוי בשלבי הרכבה סופיים במפעל בואינג בסיאטל. דוד מימון, מנכ"ל אל על לפספורט: "הגופים המקצועיים שמלווים אותנו המליצו לנו לעלות את מחירי כרטיסי הטיסה כדי לקחת פרמיה על המטוס הזה. אנחנו קיבלנו החלטה לא לעלות ולהישאר עם רמת מחירים המוכרת"

צילום: ספיר פרץ זילברמן|פס ייצור במפעל בואינג בסיאטל|פרדי מרקורי על זנב המטוס|דוד מימון ונשיא בואינג על רקע הדרימליינר החדש של אל על| צילום: ספיר פרץ זילברמן|פס ייצור במפעל בואינג בסיאטל|פרדי מרקורי על זנב המטוס|דוד מימון ונשיא בואינג על רקע הדרימליינר החדש של אל על|
מיליוני חלקי מטוס, פס ייצור עם עשרות מטוסים בשלבי בנייה שונים, עשרות אלפי עובדים במשמרות, 12 קפיטריות ואלפי מבקרים בסיורים מודרכים. תכירו את מפעל בואינג בסיאטל ארה"ב, המפעל הבנוי הגדול בעולם – כקילומטר אורכו. אבל, הדובדבן שבקצפת, היהלום שבכתר והסיבה לשמה התכנסנו כאן היא מטוס הבואינג 787, המכונה דרימליינר (מטוס החלומות) שעל פי היצרנית בואינג, נכון להיום יש למעלה מ-1,200 הזמנות שלו מ-69 חברות. אל על הזמינה 16 כאלה.
פס ייצור במפעל בואינג בסיאטלפס ייצור במפעל בואינג בסיאטל
פס ייצור במפעל בואינג בסיאטל  
פרדי מרקורי על זנב המטוספרדי מרקורי על זנב המטוס
פרדי מרקורי על זנב המטוס לבשנו אפודה זוהרת, הרכבנו משקפי הגנה שקופים והופ, יצאנו לסיור ממונע בין כותלי המפעל האדיר, שכביש של ממש חוצה אותו לכל אורכו. מימין, מטוס בואינג עם דיוקנו של פרדי מרקורי, סולן להקת קווין המנוח; ומשמאל, רכב רובוט (hgv) המשנע חלקי מטוס ומכונה. מפגן עוצמה אווירי/תעשייתי של ממש. אבל ההתרגשות האמיתית נרשמה דווקא ברחבה מחוץ לכותלי המפעל המקורה. שם עמד במלוא הדרו הדרימליינר של אל על, כשעל זנבו דגל הלאום (מפוקסל). "אנחנו נמצאים בתוך מטוס 787-9 הראשון מסוגו שאל על תקבל בסוף אוגוסט ואנחנו כולנו פה נרגשים. נרגשים לראות את החלום קורם עור וגידים שמה שחלמנו הגשמנו. המטוס נראה מדהים. פשוט יפיפה. ללקוחות מחכה חוויה", כך אמר לפספורט דוד מימון, מנכ"ל אל על בסיור שהתקיים הבוקר (ב', שעון ארה"ב) בתוככי המטוס המצוי בשלבי הרכבה סופיים. נכון להיום, עדיין לא הותקנה בו מחלקת עסקים וגם בקוקפיט חסרים פה ושם כמה מכשירים, אבל המטוס יעשה עלייה באוגוסט.
מהי הבשורה הגדולה ביותר של המטוס הזה? מימון: "המטוס הזה מביא אתו המון איכויות גם בצד של הלקוח וגם בצד התפעולי. בצד של הלקוח יש פה נתחיל מתאורה 14 סוגי תאורה חלון גדול יותר עם דימר, מערכות בידור פנסוניק מהמתקדמות ביותר בעולם, אינטרנט שיותקן החל מפברואר-מרץ הקרוב, מושבים מדהימים. למעשה, מוצר מדהים. בהיבט של התפעול, יש לנו מטוס שיעיל בכעשרים אחוז בתצרוכת דלק ובעלויות הלוגיסטיקה שלו. למעשה, אחוז הניצול של המטוס הזה יהיה גבוה יותר בכעשרים אחוז מהמטוסים הישנים שלנו. האם החיסכון האמור יוביל להוזלה גם של מחירי כרטיסי הטיסה? "המטוס הזה הוא המילה האחרונה בטכנולוגיה העולמית ומטוס כזה עולה המון המון כסף. הגופים המקצועיים שמלווים אותנו ממליצים לנו לעלות מחירים כדי לקחת פרמיה על המטוס הזה. אנחנו קיבלנו החלטה לא לעלות מחירים ולמעשה להישאר עם רמת מחירים שאתם מכירים מקדמת דנן עם חווית לקוח אחרת". באיזה יעד ישתלב המטוס הראשון שייקלט בקרוב?  "כל היעדים ארוכי הטווח, הדרימליינרים יטוסו אליהם. נתחיל בניוארק החל בנובמבר. אבל קודם לכן, במשך כחודשיים, המטוס הזה יטוס באירופה".
דוד מימון ונשיא בואינג על רקע הדרימליינר החדש של אל עלדוד מימון ונשיא בואינג על רקע הדרימליינר החדש של אל על
דוד מימון ונשיא בואינג על רקע הדרימליינר החדש של אל על

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםדוד מימוןכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: