NY
LONDON
BEIJING

אייר ברלין צפויה להפסיק את הטיסות ארוכות הטווח

עפ"י התקשורת הגרמנית, החל מ-1 באוקטובר לא יפעלו הטיסות הארוכות של החברה, למרות ההלוואה של ממשלת גרמניה. ב-15 בספטמבר יוחלט למי יימכרו נכסי החברה הקורסת. כיצד הפוליטיקה ו'הקשר הגרמני' מעורבים בהליך פשיטת הרגל של החברה?

אייר ברלין, שהכריזה על חדלות פירעון ונכנסה להליך פשיטת רגל, מנהלת בימים אלה מגעים אינטנסיביים למכירת נכסיה.

קריסתה הסופית של אייר ברלין הגיעה בתקופה בעייתית במיוחד לממשל הגרמני, כשאלפים רבים של נוסעי החברה מבלים ביעדי נופש ואמורים לחזור הביתה, וב-24 בספטמבר תתקיימנה בחירות כלליות בגרמניה, ולכן חשוב לדאוג לנוסעים ולעובדי החברה. שיקולים פוליטיים אלה הובילו את ממשלת גרמניה להעניק לאייר ברלין הלוואת גישור של 150 מיליון אירו להמשך פעילות ושמירה על משרותיהם של 7,200 עובדי החברה בגרמניה בשלושת החודשים הקרובים, עד שיימצאו קונים לנכסי החברה.

למרות ההלוואה הממשלתית, נראה כי אייר ברלין אינה יכולה להפעיל את כל מערך הטיסות שלה בתקופה הקרובה והיא נאלצת לבטל קווים וטיסות עקב מחסור באמצעי תשלום.

העיתון הגרמני 'זוד דויטשה צייטונג' מבהיר, כי עפ"י החוקים בגרמניה החברה פושטת הרגל אינה יכולה להשתמש בהכנסות ממכירת כרטיסים, כיוון שהם מופקדים בנאמנות, ולכן אייר ברלין לא תוכל לשלם לספקים ולנמלי התעופה, הדורשים תשלום מראש, ותצטרך לצמצם פעילות.

ואכן, עפ"י העיתון 'בילד', אייר ברלין תפסיק להפעיל את הקווים ארוכי הטווח שלה ב-1 באוקטובר, ולא ניתן עוד להזמין באתר החברה את הטיסות מברלין לאבו דאבי, ללוס אנג'לס, לשיקגו ולסן פרנסיסקו, וכן את הטיסות מדיסלדורף לבוסטון.

עפ"י מקורות באייר ברלין, ב-15 בספטמבר תתקיים ישיבה של נושי החברה, בה יוחלט למי יימכרו נכסי החברה. ניתן להגיש הצעות עד יומיים לפני הישיבה.

נכון להיום מתנהלים מגעים עם לופטהנזה ושלוש חברות נוספות. לופטהנזה מעוניינת ברכישת 90 מתוך כ-140 מטוסיה של החברה, כולל 38 המטוסים המוחכרים זה מכבר לאירו-ווינגס ומטוסיה של 'ניקי' האוסטרית, חברת הבת של אייר ברלין. מלבד תגבור מערך הקווים הקצרים באירופה ובגרמניה, לופטהנזה מעוניינת גם ברכישת 17 מטוסי A330 של אייר ברלין ומרבית הסלוטים של אייר ברלין בנמלי התעופה המרכזיים, דיסלדורף וטגל-ברלין, לצורך הרחבת רשת הקווים הטרנס-אטלנטיים שלה.

החברות הנוספות המנהלות מגעים לרכישת נכסי אייר ברלין הן: קונדור, חברת התעופה הגרמנית (שהייתה בעבר בבעלות לופטהנזה) של תאגיד התיירות תומס קוק, לה יש עניין עיקרי ברכישת פעילות הנופש של אייר ברלין, המכונה בגרמניה 'השאטל לנופש במיורקה', תאגיד טואי, המעוניין גם הוא בעיקר בטיסות הנופש, וחברת איזי ג'ט, שזה מכבר לטשה עיניים לעבר אייר ברלין, ומעוניינת לתגבר את פעילותה בגרמניה ולהתחרות בריינאייר, המחזיקה מגוון בסיסי פעילות במדינה.

ריינאייר, שהייתה גם היא בתמונה, החליטה בסופו של דבר לא להגיש הצעה, בטענה כי קיים 'קשר גרמני' (קונספירציה) בין ממשלת גרמניה, לופטהנזה ואייר ברלין כדי "לאפשר ללופטהנזה להשתלט על אייר ברלין משוחררת מחובות תוך התעלמות מהמתחרים העיקריים, מתקנות התחרות של האיחוד האירופי ומכללי הסיוע הממלכתי".

מייקל או'לירי, מנכ"ל ריינאייר, אומר: "ללופטהנזה תהיה שליטה על 95% מהשוק המקומי, וזו תהיה מפלצת גרמנית, שתעלה את מחירי התחבורה האווירית למיליוני גרמנים ב-10, 15, 20, השנים הבאות".

תגובות פייסבוק

תגובות