אא

העימות בין בריטיש איירווייס לסוכני הנסיעות לוהט

יעל קטן לסוכנים: ``אם השינויים לא יהיו מקובלים עליכם, לא נוכל להמשיך את היחסים בינינו, ויש לראות במכתבנו זה הודעה על סיום המנוי שלכם``. יוסי פתאל ליעל קטן: ``הודעה על שינוי כה מהותי בהסכם המסחרי הנהוג ביניכם לבין סוכני הנסיעות ראוי היה שתיכתב בנימוס

העימות החזיתי בין חברת התעופה בריטיש איירווייס להתאחדות סוכני הנסיעות עולה מדרגה וכולל האשמות הדדיות.

 

 

מה שהקפיץ את השוק הוא מכתבה של יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש בישראל, לסוכני הנסיעות בסוף החודש החולף. קטן כתבה מכתב תחת הכותרת: "הודעה על שינויים בהסדרי סוכנות IATA בתוקף מ- 1.10.2008 ומ-1.1.2009".

 

 


קטן כותבת בין השאר במכתבה: "אין לנו ספק, כי הנכם עוקבים אחר ההתפתחויות בתעשיית ההובלה האווירית הבינלאומית ותסכימו כי התפקיד של סוכן הנסיעות השתנה באופן משמעותי במשך הזמן. השירותים המוצעים על-ידי סוכן הנסיעות מונעים היום ויונעו בעתיד על ידי הציפיות והצרכים של לקוחותיו, בגינם מוכנים הלקוחות לשלם תמורה".

בהמשך מכתבה מפרטת קטן בנושא ביטול העמלות ומציינת כי: "שינוי זה פירושו כי לא תשולם עמלה לסוכני נסיעות על מכירות כרטיסי בריטיש איירווייס החל מיום 1.1.2009, מאידך, תיהנו מגמישות מלאה בקביעת המחיר שהנכם מעוניינים לגבות מלקוחותיכם עבור מכירות כרטיסי בריטיש איירווייס, בנוסף למחיר המפורסם של כרטיסי בריטיש איירווייס. ככל שתגבו דמי שרות או תטילו חיוב אחר משלכם, תהיו חייבים לגלות ללקוחותיכם, בצורה ברורה וחד משמעית, כי כל תוספת מעבר למחיר המפורסם של כרטיס בריטיש איירווייס אינה חלק ממחיר הכרטיס המוצע על ידי בריטיש איירווייס או אשר אמור להיות משולם לה, וכן דמי השרות או החיוב האחר הינו הגמול של סוכן הנסיעות בגין השרותים המסופקים על ידי סוכן הנסיעות ללקוח שלו".

קטן מבהירה ולמעשה מזהירה במכתבה: "אנו מאמינים כי שינויים אלה יהיו מקובלים עליכם. ואולם, אם מסיבה כלשהי, אין אלה פני הדברים ותודיעו לנו על כך בכתב, לא נוכל, למרבה הצער, להמשיך את היחסים בינינו ויש לראות אז במכתבנו זה הודעה על סיום המינוי שלכם עפ``י הסכם הסוכנות בתוקף החל מיום 31.12.2008".

בהתאחדות סוכני הנסיעות רתחו מזעם על מכתבה של קטן. המנכ``ל יוסי פתאל ענה לה בכתב: "ראשית דבר, ועוד בטרם אתייחס לתוכנו, אני מוצא לנכון להביע שאט נפש מסגנונו הבוטה והמזלזל. הודעה על שינוי כה מהותי בהסכם המסחרי הנהוג ביניכם לבין סוכני הנסיעות, אשר לדעת יועצינו המשפטיים טועה ומטעה, ואשר יש לה השלכות מרחיקות לכת על עתידה של כל סוכנות, ראוי היה שתיכתב בנימוס וברוח המסורת האנגלית, ולא בצדקנות והתנשאות. יתרה מזו, פרט ליהירות, נטלתם לעצמכם, בעזות מצח, חירות להתערב אפילו במערכת היחסים שבין סוכן הנסיעות לבין לקוחו, תוך כדי ניסיון להכתיב לו את מדיניותו המסחרית ונהלי העבודה".

פתאל ממשיך וכותב לקטן: "אני תקווה שאכן הסוכנים יבחרו להיות "מפוטרים" על ידכם, מאשר להמשיך לשתף פעולה עם חברתכם תחת מעטה של איום וזלזול. אני מבקש להזכיר למי שאולי שכח בהנהלת בריטיש שהמנדט הבריטי הסתיים וכי סוכני הנסיעות בישראל אינם "נתינים" עוד "באימפריה", וראוי היה שהשינוי בהסכם עמם ייעשה על פי אמות המידה המקובלות בחברות המשתייכות לתרבות המערב. והיה ואינכם מסוגלים לפעול תחת אמות מידה אירופאיות, השאירו למוביל הלאומי לקבוע את שיטת העבודה בישראל".

גשר השרשראות מעל הדנובה, בודפשט. צילום: shutterstockגשר השרשראות מעל הדנובה, בודפשט. צילום: shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: