אא

הפגנת מחאה על סגירת שדה התעופה הרצליה בעוד שבועיים

מכונאים, טייסים, מדריכי טיסה ואנשי מנהלה הפגינו במחאה נגד הסגירה של שדה התעופה הרצליה. ההפגנה נערכה מול שדה התעופה שמתוכננת ל-15 באפריל, המפגינים נשאו שלטים וקראו שלא לפגוע במקום עבודתם

| |

אגודת התעופה הכללית, הודיעה על הפגנת מחאה שנערכה נגד סגירת שדה התעופה הרצליה, ההפגנה נערכה מול שדה התעופה שמתוכננת ל-15 באפריל. המפגינים נשאו שלטים וקראו שלא לפגוע במקום עבודתם ובליבה של התעופה הקלה במדינת ישראל.

לדברי האגודה, נאמר כי: "במידה ויוחלט בבג"ץ על סגירת השדה, המשמעות המיידית לכך היא השבתה כמעט מוחלטת של התעופה הכללית במדינת ישראל. הפסקת הפעילות נובעת מכך שללא מכוני הבדק, המתחזקים כ-90% מכלי הטיס הקלים במדינת ישראל והממוקמים בשדה התעופה הרצליה - לא ניתן יהיה להפעיל את המטוסים. חשוב לציין, כי ידוע וברור כי אין פתרון למאות המטוסים ולפעילות מכוני הבדק במידה והשדה ייסגר".

בנוסף, שדה התעופה הרצליה הוא מקום עבודתם של כ-300 איש במעגל הראשון ואלפים במעגלים המקיפים. אם סגירת השדה חלילה תתרחש, הם צפויים להיפלט משוק העבודה ללא אפשרות למציאת עבודה חלופית, הן בגלל הביקוש הנמוך למקצוע והן בגלל גילם המבוגר. בקרב אלה כמו גם בקרב אלה, ישנם רבים שהשקיעו שנים ארוכות וכסף רב, בהוצאת רישיונות טכבכ"ט (טכנאי בדק כלי טיס), אשר אין עבורם ביקוש בכל תחום אחר זולת תחום התעופה.

חשוב לזכור: מטוס ללא מוסך בדק, שמתופעל על ידי טכנאים אשר בודקים ומתחזקים את כלי הטיס באופן יומיומי, לא יכול להמריא. לכן, ללא מכוני הבדק, התעופה הקלה בישראל תקורקע באופן מיידי.

מתוך 159 כלי טיס הרשומים כמתופעלים בשדה, חסרים מקומות חנייה לעשרות רבות של מטוסים, שטרם נמצא עבורם פתרון חנייה באחד משדות התעופה והמנחתים ברחבי הארץ. סגירת השדה ללא חלופה פעילה במרכז הארץ תגדע את כלל תהליכי הכשרת הטייסים האזרחיים, אשר נתח הכשרותיהם בשדה התעופה בהרצליה עומד על כ-83% מכלל הכשרות הטייסים האזרחיים המתבצעות במדינת ישראל. כמו כן, סגירת השדה תגרור הפסקה טוטאלית של הסבות טייסים יוצאי חיל האוויר אשר נמצאים בהליכי קבלה לחברות התעופה הישראליות ומחויבים להציג רישיון טיס אזרחי שכולל הגדר מכשירים ורישיון מסחרי, אותם ניתן לבצע בשדה התעופה בהרצליה.

 מחאה נגד סגירת שדה התעופה הרצליה. צילום:דוד אייזנברג

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: