אא

"עולם התעופה הישראלי נמצא על סף רעידת אדמה"

בכנס התעופה האזרחית הבינלאומי שהתקיים היום בהרצליה, התייחס ד"ר יוסי שוב, יו"ר האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל לבעיית הטייסים מעל גיל 65, והפציר בשר התחבורה "לחתור לפתרון מיידי של הסוגייה עוד היום, לפני שהתעופה בארץ תידרדר מחר"

||| |||

כנס התעופה האזרחית הבינלאומי השמיני, המאורגן על-ידי מכון פישר ורשות התעופה האזרחית התקיים היום בבית חיל האוויר בהרצליה.

אודי ברעוז, סמנכ"ל מבצעים ברשות שדות התעופה אמר בהרצאתו בכנס כי: "ברבעון השלישי של 2015 מוביל נתב"ג את הצמיחה בגידול תנועת הנוסעים  בשדות תעופה של עד 25 מיליון נוסעים בשנה. תנועת המטוסים בנתב"ג גדלה בשנה החולפת ב-7% ובעוד ממוצע הצמיחה בתנועת הנוסעים באירופה עמד על 6% - הציג נתב"ג גידול של 30%. רשות שדות התעופה ממשיכה לפעול להרחבת ושיפור התשתיות הקרקעיות והאוויריות כדי לתמוך בגידול המתמשך. אנו רואים שלעיתים התנועה בימי שיא כפולה מימי השפל ולכן מתאימים את עצמנו לתמוך בפעילות הענפה בשדה בימים העמוסים ולחסוך במשאבים בימים השקטים יותר".

ד"ר יוסי שוב, יו"ר האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל התייחס בהרצאתו לנושא בדיקות נוספות לכישורי טייסים, תשתיות ותהליכים בישראל, האיומים בנושאי הכטב"מים, תוכנית הבטיחות המדינתית וכן לנושא גיל 65: "עולם התעופה הישראלי נמצא היום על סף רעידת אדמה. אני מקבל מדי שבוע פניות מעשרות טייסים פעילים שמחשבים מחדש את מסלול הקריירה התעופתית שלהם לשנים הבאות. אדוני שר התחבורה, בשם כלל טייסי ישראל אני מפציר בך למצוא פתרון מיידי לטייסים שחצו את גיל 65 ובשלב הראשון לאפשר לנו לכל הפחות לטוס בשמי ישראל.למצב שנוצר יש השפעה לא רק על ההווה, אלא גם על העתיד. אופק ההעסקה של הטייסים בארץ מצטמצם, ולכן טייסים כבני 50 מחפשים כבר עכשיו הזדמנויות לעבוד במדינות זרות המאפשרות לטוס מעל גיל 65, כדי להבטיח לעצמם אופק תעסוקתי ראוי. רק לאחרונה קיבלתי מכתב מעמיתי יו"ר איגוד הטייסים ביפן בו הוא מזמין טייסים ישראלים שמתקרבים לגיל 65 להגיע לטוס ביפן, אבל בארץ רת"א אינה מאפשרת זאת.

והוסיף: "אדוני שר התחבורה, אני מפציר בך להיות בולדוזר גם בנושא הטייסים ולחתור לפתרון. לאפשר לטייסים לטוס כבר מהחודש הבא בשמי ישראל ולהכריז על הקמת קבוצת עבודה בשיתוף הממשלה, חברות התעופה ואיגוד הטייסים לפתרון הסוגיה על מרכיביה השונים. עדיף לטפל במצב הקיים עוד היום, לפני שהתעופה בארץ תידרדר מחר".

מוטי שמואלי, ראש אגף תשתיות תעופתיות ברת"א סקר את הנעשה בשדות התעופה והמנחתים בישראל: "שדה התעופה בהרצליה פועל כרגע בצורה חלקית עקב מגבלות שעדיין קיימות להפעלת השדה, במקביל להחלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה להאריך את פעילות השדה בשלוש שנים. ההחלטה התקבלה לאחר עתירה של עמותת משתמשי שדה התעופה הרצליה לבג"ץ, שהפנה את הטיפול לדיון מועצה הארצית לתכנון ובנייה. בשדה דב, נכון לעכשיו, הפעילות הצבאית נמשכת עד שנת 2018 ומשרד התחבורה מנסה לקדם את השארת השדה פעיל עד הפינוי לצורך בנייה בייעוד החדש".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: