אא

חברות התעופה נגד החלטת משרד התחבורה בעניין מובילים נקובים

אל על הגישה בג"ץ,ארקיע וישראייר קיבלו באכזבה גדולה את החלטת משרד התחבורה ומצפות לשינוי ההחלטה,בחברות התעופה אל על,ישראייר וארקיע,קיבלו בכעס גדול יותר את החלטת משרד התחבורה בנושא מינוי מובילים נקובים

| |

שר התחבורה החליט להתיר לחברת ישראייר לטוס בטיסות סדירות ללונדון הית'רו ולרומא, ולחברת ארקיע לטוס טיסות סדירות למדריד וברצלונה, כאשר קודם לכן קיבלה ארקיע אישור לטוס לפאריס. חברת אל על מיהרה להגיש עתירה לבג"ץ נגד ממשלת ישראל, שר האוצר, שר התחבורה. באל על ציפו שההמשלה תמלא את ההחלטתה מחודש ינואר באופן מלא ולא חלקי. בעתירתה, טוענת החברה, כי החלטת הממשלה מורכבת בעיקרה משני חלקים הקשורים זה בזה: "העמדת שיעור השתתפות המדינה בנטל הוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות על 80% לעומת 50% כיום.


תיקון מדיניות התעופה של מדינת ישראל בקווים סדירים, כפי שנקבעה בהחלטת הממשלה מחודש מאי 2003, באמצעות ביטול תנאי סף שונים שבהתקיימם על שר התחבורה לשקול האם לבטל את מעמדה של החברה כמוביל נקוב בקו סדיר מסוים או להוסיף מוביל נקוב בנוסף לחברה בקו מסוים".
אל על טוענת בעתירה כי הממשלה לא מיישמת את החלטתה בדבר העלאת שיעור השתתפות המדינה בנטל הוצאות הביטחון של אל על.



לאור החלטת משרד התחבורה, אמר גדי טפר, מנכ"ל חברת ארקיע:" על מנת שפתיחת השמיים תשרת את הציבור בישראל בצורה הטובה ביותר, על משרד התחבורה לחלק את הקווים שנפתחו באופן שיאפשר את מספר המושבים המרבי בקו. ארקיע ציינה באחרונה בפני משרד התחבורה כי בראש סדרי העדיפויות שלה למובילים נקובים נמצאים מוסקבה ורומא, והתחייבה כי אם תקבל מוביל נקוב למוסקבה, תפעיל כבר מהקיץ הקרוב 4 טיסות שבועיות, בהיקף של כ-1,000 מושבים".


טפר המאוכזב מההחלטה מציין כי: "היעדים שאותם קיבלה ארקיע, ברצלונה ומדריד, נמצאים במקום נמוך בסדר העדיפויות של החברה. לברצלונה ארקיע מבצעת ממילא טיסות שכר בתדירות שבועיות של 3-4 טיסות". ארקיע ביקשה ממשרד התחבורה לקיים שימוע בנושא. גיא רוזן, יו"ר קבוצת ישראייר: "אנחנו דורשים שמשרד התחבורה יישם את החלטת מינהל התעופה האזרחית לתת לישראייר לטוס בטיסות סדירות למוסקבה. בקבוצת ישראייר מצפים שיקיימו את ההחלטות. אנחנו מבחינתנו לא מבינים מדוע משרד התחבורה לא אישר לנו את הטיסות הסדירות למוסקבה, ומצפים שהמשרד ינהג כפי שהוחלט בעניין".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: