אא

מיטב ומגוון מוצרי תעשיית התיירות הצרפתית ביריד Rendez-Vous en France בפריס

Atout France, הסוכנות לקידום התיירות בצרפת, העמידה לרשות התיירנים הצרפתיים ועמיתיהם מכל רחבי העולם סדנת עבודה מאורגנת ומרשימה

Shutterstock Shutterstock

"הצרפתים מפתיעים לטובה", לחשה על אוזני עמיתתי הגרמנייה בתום מסיבת עיתונאים ביומו השני של יריד התיירות Rendez-Vous en France במרכז הכנסים ב'שער ורסאי' בפריס. כמוני גם היא השתתפה לראשונה ביריד השנתי של תעשיית התיירות הצרפתית, ועל רקע היכרותנו הקודמת ממפגש לפני שנים אחדות ב- ,GTMהיריד השנתי של תעשיית התיירות הגרמנית, המשכנו לחלוק חוויות ורשמים על כוס קפה וסיגריה על ספסל מחוץ לאולם הירידים.

"למרות שאני פרנקופילית מושבעת" - הזכירה לי את שיחתנו ממינכן, כשסיפרה לי על גטינגן, עיר הולדתה, ועל הרחוב שנקרא על שם הזמרת הצרפתייה האגדית, ברברה, אותה היא העריצה ועדיין מעריצה, ואני, מתוך תחושת הזדהות והתרגשות, מיהרתי להשמיע באמצעות הטלפון הנייד את השיר 'גטינגן' ולא יכולתי להימנע מלאזכר בגאווה גלויה את יהדותה של ברברה - "אני חייבת להודות שהצרפתים מפתיעים אותי מאד ביריד הזה", חזרה והדגישה את הערתה הראשונית.

"אני חצוי בין צרפת לגרמניה, כפי שאת יודעת, הן בהיסטוריה האישית שלי והן בהעדפותיי התיירותיות", הזכרתי לה את המשך השיחה ההיא בסיור שלנו ברובע ימי הביניים של מינכן, "ואני חושב שהיריד הזה, בעצם סדנת העבודה, Rendez-Vous en France, מאורגנת בצורה יוצאת מן הכלל", ניסיתי לכוון להערתה.

"כן, זהו, זה בדיוק מה שאני חושבת, ובאופן אישי זה מאד מפתיע אותי", העירה.

"מדוע? הרי זה דומה ליריד הגרמני ובעצם לכל ירידי התיירות הלאומיים".

"כן, זה דומה, אבל נראה לי שקצת התהפכו היוצרות והתחלפו התפקידים בין הצרפתים לגרמנים".

"למה את מתכוונת?"

"ב-GTM, נדמה לי, בשנים האחרונות המוקד עבר מסדנת העבודה והפגישות העסקיות יותר לכיוון של ה-show, האירועים הנוצצים והארוחות החגיגיות. יש, כמובן, יריד וביתנים ופגישות עסקיות, אבל נראה שהעיקר הם הטקסים, החגיגות והבילויים, שמדי שנה הופכים להיות גדולים וראוותניים יותר ויותר. ואילו, כאן, אצל הצרפתים, בניגוד למה שחשבתי, העבודה היא העיקר", ציינה וסיפרה שבמשך יום וחצי היא עוקבת בדריכות אחר שני סיטונאים מהמשלחת הגרמנית, שעוברים מדי עשרים דקות מדוכן לדוכן עפ"י לוח הפגישות המתוכנן ו"אפילו כוס קפה לא מספיקים לשתות בין הפגישות".

לא יכולתי שלא להסכים עימה. "גם החברים שלי, הישראלים, עובדים כאן קשה מאד, ונראה לי ש-Atout France, הסוכנות לפיתוח התיירות בצרפת, עשתה עבודת הכנה ראויה לשמה", הערתי ושאלתי לדעתה על האירועים הנלווים לסדנת העבודה.

"הערב בדיסנילנד היה נעים ומסיבת הגאלה באקווריום הייתה מיוחדת ויוצאת דופן. בסך הכל נחמד, אבל לא אירועים בומבסטיים, ואני בטוחה שהמארגנים משקיעים את עיקר האנרגיה והכסף ביריד עצמו, לא כמו...", ביקשה לרמוז.
"להתראות בשנה הבאה במרסיי. עוד לא הייתי שם", נפרדה ממני ושבה, מן הסתם, לעקוב אחר עמיתיה הסיטונאים.
מדוע מרסיי, תשאלו?

ובכן, בשנה הבאה העיר מרסיי, ויחד איתה חבל פרובאנס הסמוך, צירוף המכונה MPבלשון הצרפתים, תהיה 'בירת התרבות' של אירופה, עפ"י מינוי של האיחוד האירופי, וכמובן, Rendez-Vous en France בדרך הטבע יתקיים במרסיי, וקברניטי העיר והחבל כבר טרחו להכין, ואף מציגים בהזדמנויות שונות, תוכנית מפורטת לכל שנת 2013, הכוללת מגוון עצום של אירועי תרבות ואומנות, שיתקיימו במרסיי וברחבי חבל פרובאנס. ומי שעדיין לא ביקר בעיר השנייה בגודלה בצרפת ובחבל התיירות הפופולארי, בשנה הקרובה תהיה לו הזדמנות יוצאת מן הכלל. מרסיי, בניגוד לתדמית הרווחת והלא מדויקת של עוני, ערב רב של מהגרים ואזור הנמל הלא סימפאטי, היא עיר שוקקת ותוססת, גדושה באטרקציות תיירות ותרבות, וראויה לביקור רציני, ואילו שכנותיה הפרובאנסליות, ארל ואקס אן פרובאנס , השותפות עימה ל'כתר התרבות', הן אוצרות של אומנות ותרבות גם ללא כתר. אקס היא עירו של הצייר סזאן והיא עיר מטופחת ועתירת עתיקות, ואילו ארל היא עיר המורשת של תרבות רומי ושל אומנות הרנסנס וגם עיר המשמרת את זכרו של הצייר ואן גוך, שהתגורר בה. מידע מקיף על בירת התרבות האירופית בשנה הבאה ניתן למצוא באתר: www.mp2013.fr

אך אל נקדים את המאוחר. אנחנו עדיין ב-2012 ובבירת התרבות הכלל עולמית, פריס, ביריד התיירות Rendez-Vous en France.

במשך יומיים מלאים בסוף החודש שעבר גדשו אלפי אנשי תיירות את אולם הירידים ב'מרכז ורסאי' בפריס לסדנת עבודה אינטנסיבית. 600 מציגים מכל ענפי התיירות בצרפת, בנוסף לאלפי תיירנים מרחבי המדינה, וכן 1500 אנשי תיירות מ-62 מדינות מכל רחבי העולם, וביניהם משלחת נכבדה מישראל, קיימו ביניהם מפגשי רעים ועסקים מגוונים ופוריים.

בראש המשלחת הישראלית עמד לורן רומאני, נציג Atout France בישראל, שהכין את הסיור ואת חברי המשלחת בדקדקנות ובמסירות רבה ודאג לכל פרט ופרט, ולצידו ויויאן דאל מאס, מנהלת אייר פראנס - ק.ל.מ בישראל, שדאגה לרווחתנו בטיסות אייר פראנס וגם במעונה בפריס, והיא כללה מפעילי תיירות המשווקים מגוון מוצרי תיור בצרפת: לילי לוי מ'שלי טורס', חוי בן דור מ-'Dali Vacation', נטלי הראל מ-'Bravo France', פבלו מורלגר מ-'TravelNStyle', אורן בוסו וטומי לוי מ'טור דה פראנס הולידייס', וכן נציגי תקשורת.

לזכות הנהלת היריד, Atout France, כפי שציינתי זה מכבר, ניתן לומר כי היא העמידה יריד ראוי לשמו ומאורגן למופת. למרות המוני המבקרים והמשתתפים לא ניכרה צפיפות או המולה באולם. הביתנים של חברות התיירות הכלל צרפתיות ניצבו בשדרה המרכזית ואילו ביתני המציגים האזוריים והמקומיים היו מאורגנים ומסודרים לפי המחוזות השונים בצרפת, וניתן היה להתמצא ביניהם בקלות. עמדות מחשבים ותקשורת הוצבו בפאתי האולם הענק, ולצידם מזנונים, שהגישו כיבוד ומשקאות לאורך כל שעות הפעילות. העיתונאים זכו לחדר עבודה מיוחד, שהכיל מחשבים וחומר הדרכה מגוון, וזומנו להשתתף במסיבות עיתונאים מרכזיות ובקוקטיילים. כל המשתתפים הגיעו ליריד ערוכים ומוכנים מראש, אחרי שקיבלו מהנהלת היריד תוכנית פגישות אישית מדויקת עפ"י בקשותיהם המוקדמות. ואכן האווירה הטובה והעניינית ליוותה את כל המשתתפים והמציגים ביומיים של פעילות אינטנסיבית.

לזכות חברי המשלחת הישראלית ניתן לומר, כי הם עברו יומיים מפרכים למדי, מתוך בחירה מוקדמת, כמובן, מדי עשרים דקות דילגו מפגישה אחת לאחרת, ובסוף היום היו עמוסים כרטיסי ביקור, חוברות ועלונים, וכמובן, שפע של הצעות עסקיות חדשות. מן הסתם, בשבועות הקרובים, לקראת עונת הנסיעות, נהיה עדים כולנו למגוון מוצרים, שהם ישווקו לנוסע הישראלי.

במסגרת היריד הציגה הנהלת Atout France, בראשותו של המנכ"ל Christian Mantei, בפני העיתונאים את האסטרטגיה הדיגיטלית החדשה של הסוכנות לקידום התיירות בצרפת. האסטרטגיה משלבת בפורטל תיירותי מרכזי אחד מידע כולל ומקיף למבקרים בצרפת המתבסס על מנוע חיפוש משוכלל, ומעבר לכך, מציג מערכת חדשנית לשיווק מגוון מוצרי תיירות.

"אנחנו מספקים את הכלים ואילו את התוכן ומוצרי התיירות מספקים אנשי התיירות עצמם", אמר כריסטיאן מאנטיי. "הטכנולוגיה המתקדמת ביותר וכלי המסחר המשוכללים ביותר עומדים לרשות אנשי התיירות, ומכאן ואילך הכדור בידיים שלהם", הוא סיכם, ואילו מנהלת Atout France בארצות הברית, אן-לור טונסר, הדגימה וסיפרה על הצלחת המיזם האינטרנטי, כשיותר מ-7 מיליון מבקרים נכנסו כבר לאתר החדש בארצות הברית.


האסטרטגיה החדשה של הסוכנות מוצגת בפירוט באתר: www.atout-france.fr
 
מלבד עבודה ופגישות עסקים, שהן לב ליבו של יריד תיירות, Rendez-Vous en France הציעה למשתתפים גם שלל הנאות ובילויים: ערב פתיחה בדיסנילנד, שכלל את הצגת האטרקציות והמתקנים החדשים בפארק השעשועים, ערב גאלה ייחודי באקווריום של פריס, מבצע של קניות מוזלות ב'גלרי לה פאייט' והתבשמות בניחוחות חנות ומוזיאון הבשמים של Fragonard.

על פריס, אכסניית ה'מפגש בצרפת', בירת התיירות, התרבות והאומנות העולמית, אין צורך להכביר מלים. ואילו על אייר פראנס, 'ספינת הדגל' של התעופה הצרפתית, שנדמה כי לא תמיד זוכה לאשראי, לו היא ראויה, אינני יכול אלא להעתיר שבחים על הנוחות ועל השרות ועל אירוח הפרמיום. ויתר על כן, מלבד השבחים המקצועיים, להם זוכה ויויאן דאל מאס, מנהלת החברה בישראל, שכל טיסותיה יוצאות מלאות מנתב"ג, אינני יכול להימנע מלציין את רוחה הטובה, לבביותה ומאור פניה, שליוו את חברי המשלחת הישראלית בעת השהות בפריס, ואת ארוחת הערב אנינת הטעם והידידות, בה כיבדה אותנו במעונה המטופח בבירת צרפת.




תזמורת וברקע צוללנים בערב הגאלה באקווריום בפריס


לילי לוי מ'שלי טורס' בפגישת עבודה


ויויאן דאל מאס ולורן רומאני



- הכותב היה אורח Atout France

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: