אא

לראשונה בישראל צנרת ביוב כפולה באזורי רגישות על מנת למנוע גלישת ביוב למפרץ אילת

בעקבות קריסת קו ביוב והגלשת שפכים לים ב- 28.9.07 מתקין "עין נטפים" לראשונה בישראל צנרת ביוב כפולה באזורי רגישות על מנת שבזמן תקלה הביוב יזרום בצינור חלופי ולא יגלוש. "עין נטפים" מפתחת מערכת חיישנים ייחודית בשוחות הביוב שיתריעו מבעוד מועד על כל התקלות. עלויות השדרוגים – 66 מיליון ש"ח, וביצוע העבודות מתחיל בימים אלו

|| ||

אתמול הוצגו במסגרת כנס בהשתתפות נציגי משרדי הממשלה השונים ראש עיריית אילת ונציגי ארגונים ירוקים, ממצאי ועדת בדיקה שמונתה לאחר קריסת קו הביוב בעיר ב- 28.9.07 . תוצאות קריסת קו זה היו הצפות שטחים והגלשת שפכים בהיקף של 400 קוב למימי מפרץ אילת. "החלטנו להפוך את האסון להזדמנות" אומרת אינג' חן סלטי מנכ"ל "עין נטפים", תאגיד שקיבל לידיו את האחריות למשק המים והביוב בעיר אילת, בראשית שנת 2006. "הרעיון היה שננצל את האירוע שהינו בלתי נסבל מבחינתנו לבחינה מעמיקה כיצד מטפלים בכל מערכות הביוב בעיר מיוחדת דוגמת אילת ולא רק כיצד מטפלים בצינור שכשל".


"עין נטפים" גייסה מומחים בעלי ניסיון רב בתחום שבחנו מגוון הצעות רחב למניעת גלישות ביוב. בין המסקנות שאומצו- התקנת צנרת ביוב כפולה באזורי רגישות מוגדרים על מנת שבזמן תקלה הביוב יזרום לצינור חלופי ולא לים. פתרון זה מיושב במעט מקומות בעולם באזורים בעלי רגישות מיוחדת. ב"עין נטפים" החליטו שהקרבה לערכי הטבע במפרץ אילת מצדיקה צעד דרסטי שכזה.


עוד המלצות – התקנת מערכת התראה ייחודית וחדשנית המפותחת ע"י שיתוף פעולה בין החברות "מטרה וט", "אפקון", "טלמאטיקס" ו"עין נטפים". המערכת תכלול חיישנים שיתריעו אלחוטית על כל עליה חריגה במפלס הביוב בצנרת. הדו"ח ממליץ על נקיטת צעדים משפטיים כנגד בתי מלון שלא יפרידו שומנים מהביוב, שומנים הגורמים ל"טרשת" בצנרת וסתימתה. סך עלות יישום המסקנות הינה 66 מיליון שקל, היא תיפרס ל- 5 שנים והתאגיד כבר תקצב את עלויות השנה הראשונה.


תחילת העבודות להתקנת הצנרת הכפולה תבוצע בימים הקרובים. עו"ד יריב אברמוביץ מנכ"ל "צלול" אשר הגיש בתחילה את התלונה במשטרה בגין הגלשת הביוב לים ואשר נכח בכנס ברך על המסקנות והודיע, כי "צלול" רואה באופן התמודדות "עין נטפים" עם המשבר מודל הראוי לחיקוי ברשויות האחרות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: