אא

הסוף לחיובים הגבוהים: המדריך השלם לשימוש בסלולרי בחו"ל

"פספורטניוז" מציג: מדריך מקיף לשימוש במכשירי טלפונים חכמים לקראת הנסיעה לחו"ל במטרה להימנע מתעריפים יקרים וכאב בכיס. אז מדוע יש צורך בחבילות סלולר לחו"ל, האם המכשיר ממשיך לשוטט באינטרנט גם ללא מעורבות פיזית ועד כמה אמינה רשת ה-WI-FI. לגזור ולשמור

| |

תודו שאתם מכירים את זה. החלטתם שהגיע הזמן לטוס לחו"ל. המזוודה מוכנה, ההתרגשות בשיאה ואתם בדרך לחופשה המושלמת. כן כן, כזו הכוללת לצד מסע שופינג אינטנסיבי, ביקור במוזיאונים והיכרות עם כמה אנשים חדשים, גם לא מעט הבלחות לעבר הפייסבוק ותוכנת הוואט-סאפ שבמכשיר הטלפון הנייד שברשותכם. נו, בכל זאת חייבים להתעדכן מה קורה בארץ.

אלא שהימים חולפים, הנחיתה בנתב"ג עוברת בשלום ואתם חוזרים ארצה. עוד לפני שהספקתם להגיד ג'ק רובינסון, מבצבצת לה המעטפה החודשית, זו המתריעה על חשבון הטלפון הנייד של החודש שעבר. אתם פותחים, משפשפים עיניים ופשוט לא מאמינים למראה עיניכם. סכומים של מאות שקלים, אלפים ואף מעבר לכך מצליחים למחוק כל טעם טוב מהחופשה שזה עתה הסתיימה. זוהי בשתי פסקאות אחת מעוגמות הנפש הכואבות ביותר אותן חש מעמד הביניים בשנים האחרונות במפגש עם שוק הסלולר המפעיל שירותי חו"ל.

במטרה לנסות ולהמתיק את טעם הגלולה המרה או לפחות ולנסות למנוע את הפעם הבאה, מעניק לכם "פספורטניוז" בכתבה הקרובה מדריך מקוצר לחיסכון ושמירה על הכיס שלכם בכל הקשור לשימוש בטלפונים חכמים במהלך השהייה בתפוצות.

"זה לא סוד שתחושת ההלם אצל הלקוחות עם רגע קבלת החשבון ובו החיובים מחו"ל היא משהו שאף אחד לא היה רוצה להרגיש על בשרו", מבהיר שמוליק נצר, מנהל אגף השירותים הבינלאומיים בחברת אורנג' שהתפנה מעיסוקיו התכופים לטובת גיבוש המדריך לכתבה, זאת במסגרת תכנית "אורנג' פספורט" הפועלת מזה כשנתיים בהצלחה כבירה ומציעה חבילות שיחות, הודעות טקסט וגלישה ללקוחותיה.

"בעידן שבו מכשירי האייפון או האנדרואיד הפכו בחלקם לחבר הכי טוב שלנו ומשמשים כמחשב לכל דבר, אין מנוס מבחינתנו מלהשתמש בהם גם בחו"ל", הבהיר נצר אך מיד דאג לסייג. "החוכמה היא לדעת כיצד לעשות זאת מבלי לחזור עם חשבון מנופח. גם מי שלא פריק של המכשיר וסבור שבמידה והוא איננו משתמש בו אזי הוא לא מחויב טועה ובגדול. במצב של היום מרבית האפליקציות משחררות נתונים גם מבלי שאנחנו מעוניינים בכך, משמע עושות שימוש ברשת האינטרנט. לכן בעוד על פניו נדמה אנחנו סבורים שאנו לא משתמשים פיזית במכשיר, עצם העובדה שהוא פועל הופכת אותנו למשתמשים פאסיביים שעושים שימוש באינטרנט.

כל עוד מדובר בארץ ובמסגרת החבילה הכול בסדר, אבל ברגע שמגיעים לחו"ל הסיפור שונה לחלוטין וכל עוד אתה לא מכוסה בחבילה הסיכוי שתצבור חיובים גבוהים עולה משמעותית".

אז מה עושים?

על מנת להימנע מאותה סיטואציה מביכה וכואבת עליכם להחליט תחילה על זהות היעד אליו תטוסו. מרגע שעשיתם זאת, תוכלו לבחון באתרי חברות הסלולר השונות מהי החבילה הייעודית עבורכם בכל מדינה. את פרטי החבילה המלאים תוכלו לקבל דרך נציגי הלקוחות באופן פרונטלי, טלפוני או דרך רשת האינטרנט.

כעת עומדות בפניכם שתי אפשרויות. האחת, כפי שנצר וחבריו לענף הסלולר מכנים אותה, "הימור". הכוונה: חיפוש מתמיד אחר רשת אלחוטית (WI-FI) בחו"ל וכזאת אשר עלולה להפתיע אתכם לרעה. "לא הרבה אנשים יודעים, אבל גם אם מצאתם רשת חינמית בחו"ל, קיים סיכוי סביר שהיא תתנתק מסיבה כלשהיא", מדגיש נצר. "במצב שכזה המכשיר שלכם אוטומטית יסתמך על הרשת הסלולרית המקומית בעלת התעריפים היקרים, כך שלעיתים דווקא החינם עולה ביוקר".

האופציה השנייה נסובה סביב רכישת חבילת חו"ל דרך החברות עצמן המספקות למעשה ביטוח. כלומר במחיר מסוים (לרוב נע סביב 100-150 שקלים) תוכלו לשוחח, לסמס ולגלוש (במידה כמובן, בהתאם להגבלת החבילה) מבלי לחשוש שמא בשוגג תחויבו על חשבון הרשת. "לא בתור איש חברת סלולר, אלא גם כאזרח פשוט הייתי מבין שחבילה מונעת ממני צרות. עצם היכולת לצאת לחו"ל בראש שקט היא דבר שאין לו אח ורע וממקסם את חווית הלקוח לחופשה נטולת דאגות, תרתי משמע".

טיפים נוספים נעוצים בסרטוני ההדרכה הפזורים באתרי האינטרנט של חברות הסלולר, הרשתות החברתיות וביוטיוב שם תוכלו לקבל בלחיצת כפתור פשוטה הסבר מפורט כיצד לחסום אפשרויות "נדידה" על רשת מסוימת או קבלת פתרון לאופן הגדרת המכשיר באופן המונע קבלת נתוני אינטרנט שלא בידיעתכם. מספר סרטוני הדרכה המצורפים בתחתית הדף ינסו לעשות את העבודה עבורכם בצורה נוחה וידידותית למשתמש. העצה שלנו, אל תהססו לנצל אותם.

אז בקיצור, בפעם הבאה שאתם לוקחים את הטלפון הנייד לחו"ל. תעיפו מבט על הכתבה הבאה. כנראה שהיא תחסוך לכם לא מעט מזומנים, או לפחות איזה ז'קט חדש בקניון. 





סרטונים: באדיבות אורנג'

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרכנות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: