אא

מנכ"ל מלון 'ענבל' ירושלים: "לימדו אותי שלעולם אסור לדרוך במקום"

ברונו דה סקויטר, המנכ"ל החדש של מלון 'ענבל' ירושלים: "אין יהודי, שיצפה מחדרו לעבר עיר הקודש וחומות העיר העתיקה, ולא יתרגש".

Shutterstock Shutterstock

מתוך הסוויטה הנשיאותית במרומי הקומה התשיעית של מלון 'ענבל' בירושלים, מלון 5 כוכבים דה לוקס, נשקף לו נוף פנורמי הצופה לעבר הר ציון וחומות העיר העתיקה, ואילו מכשיר הטלויזיה משמיע הדי הפגזות ויריות חיילי צה"ל, שנכנסו לרצועת עזה. המעבר החד בין הנוף הנשקף מהסוויטה הנשיאותית ואוויר ההרים "הצלול כיין" לבין החום ותמרות העשן במסך הטלוויזיה הוא כה קיצוני וממחיש שוב את המציאות בה אנו חיים במזרח התיכון. במציאות זו ועל רקע המשבר הכלכלי העולמי, הפוגע גם בענף התיירות, היה מרענן לפגוש את מנכ"ל המלון הצעיר, ובכל זאת מנוסה, ברונו דה סקויטר, המשקיע מזה כחודש את מיטבו כדי ש'ענבל', אחד המלונות הנחשבים ביותר בירושלים, לא ייפגע יתר על המידה.

"אני בן 39, נשוי באושר כבר שש שנים, יש לי בן ובת מדהימים, בני שנתיים וארבע", מתחיל ברונו להציג את עצמו בהמשך לבקשתי. "הקן המשפחתי שלנו נמצא בראשון לציון. נחשפתי לענף התיירות בגיל 16, כשאת חופשות הקיץ של בית הספר, בו למדתי במיורקה, ניצלתי לעבודות מזדמנות במלונות האי. עם סיום לימודי התיכון התגייסתי לצבא הבלגי, ארץ מולדתי, ובסיום השירות הצבאי חזרתי לספרד."

"במשך ארבע שנים", מוסיף דה סקויטר, "עבדתי בצוות בידור במלונות במיורקה, עד שנשלחתי בגיל 22 לישראל לרשת 'ישרוטל', שם עסקתי במגוון תפקידים, וביניהם: מנהל צוות הבידור של הרשת. לאחר מכן חזרתי שוב לספרד, ושם ניהלתי את צוות הבידור של רשת מלונות 'בלאוך'. כשנפתח מלון 'אינטרקונטיננטל' בת"א בשנת 1988, חזרתי שוב לישראל ועבדתי בו כפקיד במחלקת קשרי אורחים. תוך שנה וחצי התקדמתי לתפקיד מנהל הקבלה של המלון התל אביבי. לאחר שלושה חודשים בתפקיד החל מסע נדודיי. תחילה לברלין במלון אינטרקונטיננטל, אחרי כן לתפקיד מנכ"ל במלון 'הולידיי אין', שעמד להיסגר בוונציה, ומשם הוזעקתי למלון 'הולידיי אין' שנפתח בברצלונה. בין לבין גם סיימתי תואר B.A במכללת G.L.T.T. בשנת 2006 חזרתי לישראל למלון 'ענבל', שבבעלותם של שני יהודים אוהבי ישראל, אברהם גרדי למני המתגורר באיטליה וג'ק ששון החי בארה"ב. קיבלתי את תפקיד סמנכ"ל אגף חדרים, ולפני כחודש בעקבות צעדי ייעול קיבלתי את תפקיד מנכ"ל המלון."



לאן יש לך עוד לשאוף?
"לימדו אותי שלעולם אסור לדרוך במקום. כל אדם שאפתן צריך להיות כמו חותר בסירה בנהר סוער. אם יפסיק לחתור קדימה בכל כוחו ותבונתו, גלי הנהר יסחפו אותו לאחור. לכן אני חותר קדימה, והשמיים הם הגבול."

מהו סדר היום של מנכ"ל צעיר, ואיך מקבלים זאת במשפחה?
"אין ספק שהמשפחה נפגעת, אך אני משתדל לפצות את אשתי וילדיי בסופי שבוע. משם אני מקבל את הכוח להתמודד יום יום עם מגוון רחב של בעיות. נכון, המשפחה רואה אותי פחות שעות. התפקיד מחייב והלו"ז שלי מלא בפגישות. מלבד יומיים שאני נשאר ללון במלון, אני יוצא מביתי בראשון לציון בשעה 5.45 בבוקר. בסביבות 6.30 אני נכנס למלון בירושלים, מתעניין בשלום העובדים ומתעדכן בבעיות שצצו במשמרת הלילה. חשוב לי לקבל אינפורמציה לפני כולם. בדרך אני מתעכב לארוחת בוקר במסעדת 'סופיה' במלון ועובר על הדוחות. לאחר מכן אני נכנס למשרדי ועובר על כל הדואר והמיילים. בשעה 9.00 מתכנס כל הצוות הבכיר לפגישת תפעול, שיחות עם שיפוצניקים , ישיבות פנימיות מול צוות העובדים. אני משתדל מדי יום לסייר בכל אגפי המלון ולהיות עם האצבע על הדופק. אני חושב שכך צריך לנהוג כל מנכ"ל מלון."

אתה צופה בטלוויזיה ורואה מלחמה בעזה, פותח עיתון וקורא על מיתון ומשבר כלכלי. זאת קבלת הפנים שקיבלת?
"לפני שנכנסתי לתפקיד ננקטו צעדי ייעול. לצערי, גם פוטרו כ- 70 עובדים. בינתיים אנו לא מרגישים את המיתון. מבחינת תפוסת החדרים במלון המצב די יציב. כמו שיש ביטולים יש גם הזמנות חדשות, במיוחד שאורחים רבים מגיעים אלינו מארה"ב, אנגליה וצרפת ולאחר ביטול אשרות הכניסה מרוסיה, אנו רואים גם יותר ויותר תיירים מרוסיה המתארחים במלון ללילה אחד. רובם מעדיפים את תל אביב, אילת וים המלח, אך אין לנו טענות. אחוז הישראלים המתארחים במלון הוא בינתיים נמוך, אך חברות כלכליות, בעיקר מענף התרופות, עורכות אצלנו כנסים. יש גם משפחות העורכות אצלנו אירועים משפחתיים כחתונות ובר מצווה."

יש לך מודל לחיקוי?
"למדתי המון דברים מהמון אנשים. מבלי לפגוע באף אחד, כל מנכ"ל תרם את תרומתו. יש אדם אחד שהשפיע עלי ביותר, והוא רונן ניסנבאום, מי שהיה מנכ"ל מלון אינטרקונטיננטל, וכיום הוא המנהל האזורי של הרשת בארה"ב."

אתה מוצא הבדלים בין המלונות אותם ניהלת באירופה לבין ישראל?
"אין כמעט הבדל, כי כל הרשתות בעולם עובדות באותה דרך וצורה. לכל מלון יש המסורת שלו ואורחים חוזרים אליו כי הם שבעי רצון מהמוצר שקיבלו עבור כספם. כאן ב'ענבל' יש מסורת ארוכת שנים, עוד מהימים הנוסטלגיים של מלון 'לרום', שהחליף בעלים והפך למלון 'ענבל' על שם הפעמון הנמצא בגן הסמוך, והשם נקלט מהר מאוד. לכל מלון שניהלתי בכל ארץ יש הייחוד שלו, אך אין יהודי, שייצפה מחדרו לעבר עיר הקודש וחומות העיר העתיקה, ולא יתרגש וייקח את החוויה הזאת לאורך חייו. אך לא רק יהודים, בכל העולם שמעו על המלון. עובדה שרק בשנה האחרונה התארחו אצלנו 30 ראשי ממשלות, נשיאים ואחמי"ם, וביניהם: נשיא רוסיה לשעבר, מיכאל גורבצ'וב, נשיאי אלבניה, קרואטיה, סלובקיה, אוקראינה וגרוזיה, שר החוץ האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר, שרת החוץ האמריקאית, קונדוליסה רייס, זוכי פרס נובל, איוון שניידר וסידני ברנר, וברגעים אלה מתארחת במלון הכתבת הבכירה של רשת הטלוויזיה C.N.N, קריסטין אמנפור. כך שמלון הנותן שירות טוב ומיקום מעולה, שמו יילך לפניו וזה לא משנה באיזה ארץ הוא נמצא."

איך אתה מפנק את עצמך, ומהם התחביבים שלך?
"אני אוהב מאוד כדורגל. אני לא קשור או אוהד של אף קבוצה, למרות שהיה לי קל להתמכר בזמן עבודתי בברצלונה לקבוצה המעולה הזאת. אני עוקב באדיקות אחר משחקי ליגת האלופות, המשודרים בערוצי הספורט. אני אוהב נסיעות, מנגן על גיטרה, רוכב על סוסים ונחשב לתולעת ספרים."

איפה נראה את ברונו דה סקויטר ומשפחתו בעוד שנה?
"שנה זה טווח זמן קצר. אני רואה עצמי משלים ודואג לגמור את השיפוצים שנשארו לסיים במלון, וממשיך לבסס את מעמדו ותדמיתו של המלון, שיישאר בין שלושת המלונות הטובים בירושלים, יחד עם 'קינג דיוויד' ו'מצודת דוד'. בנוסף אני שואף להביא את הישראלים לבוא ולהתארח באווירה סולידית ולנשום את האוויר הצלול של ירושלים. ככל שזה תלוי בי, אני נשאר בשנה הקרובה בתפקידי כמנכ"ל המלון בירושלים וממשיך עם הצוות המצויין לנהל את המלון. משפחתי תמשיך לגור בראשון לציון ותמשיך לקבל את כל הפינוקים ממני. מעל הכל, אני חושב שהגיע הזמן שהשקט וירי הקאסמים על ערי ישראל יחדל וסוף סוף יבוא השלום."



מגוון שירותים לאורחים במלון 'ענבל'
מלון 'ענבל' הוא מלון חמישה כוכבים דה לוקס, בו 283 חדרים, 26 סוויטות, 25 חדרי EXECUTIVE, חדרים צמודים בעלי דלת מקשרת, חדרים נגישים לנכים, יחידות משפחתיות וחדרי סופריור עם נוף לעיר החדשה. המלון הוא ללא עישון. החדרים המאובזרים כוללים טלוויזיה L.C.D המחוברת לערוצי הכבלים, מיזוג אוויר, בר משקאות, מייבש שיער וכספת. הסוויטות הנשיאותיות כוללות סלון ענק המרוהט בריהוט איטלקי ומרוצף בשיש. בסלון, בחדר העבודה ובחדר השינה טלויזיות L.C.D, אינטרנט, בר משקאות, שרות חדרים 24 שעות וג'קוזי.

לשירות האורחים בכל אגפי המלון שרותי רפואה ושמרטפות, חנייה תת קרקעית, בריכת שחייה מקורה ומחוממת, חדר כושר, בריכה לפעוטות, סאונה רטובה ויבשה, חדר עיסויים, מכון יופי, חנויות תכשיטים ואופנה. מסעדות המלון, כשרות בפיקוח הרבנות בירושלים, ועליהן מופקד כבר ארבע שנים השף אברהם איציק, המוכר לנופשים בעבר ממלונות 'הרודס' באילת וסיטי טאוור בר"ג. אל פינת הפינוק "אקסלוסיב לאונג'" שבקומה התשיעית, מקום מושבם של האחמי"ם, מומלץ מאוד להגיע ולפגוש את המארחת החביבה, מורן וקנין, היוצאת מגדרה כדי שהאורחים יהיו מרוצים משלל הפינוקים והנוף הנשקף מהמרפסת הגדולה אל תחנת הרוח בימין משה, כנסיית דורמיציון וחומות העיר העתיקה.



הכותב היה אורח מלון 'ענבל'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: