אא

משתמשי שדה התעופה הרצליה עתרו לבג"ץ נגד ההחלטה לסגור את השדה ללא מתן חלופה

בעתירה, שהוגשה נגד שר התחבורה ורשות שדות התעופה, נטען כי סגירת שדות התעופה בהרצליה ובשדה דב בשנים הקרובות ללא מתן חלופה עלולה לגרום למכה קטלנית וחיסול התעופה האזרחית במדינת ישראל

| |

נמשך המאבק של משתמשי שדה התעופה הרצליה נגד סגירת השדה. עמותת משתמשי שדה התעופה הרצליה עתרה לבג"ץ כנגד שר התחבורה ורשות שדות התעופה, בעקבות הכוונה לסגור את שדה התעופה בהרצליה ב-15 באפריל 2015, ללא מתן חלופה מתאימה לפעילות השדה.

העותרים טוענים בעתירתם כי משרד התחבורה ורשות שדות התעופה אינם מבצעים ומיישמים את החלטות הממשלה, מפברואר 2009 ומאוקטובר 2012, בעניין תכנון וקידום חלופה, אליה תועתק פעילות התעופה האזרחית המתקיימת בשדה תעופה הרצליה.

העמותה מציינת כי רק לפני מספר שבועות, במסגרת דיון דחוף של ועדת הכלכלה של הכנסת, שיזמו חברי הכנסת איילת שקד, רוברט אילטוב ונחמן שי, ציין נציג משרד התחבורה בדיון כי "המשמעות של הפסקת הפעילות בהרצליה והפסקת הפעילות של התעופה הכללית בשדה דב היא קטלנית לתעופה הכללית". יו"ר הועדה, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, אף הוסיף ואמר כי "לא ייתכן שיאפשרו כאן את גדיעת כל הפעולות של התעופה האזרחית בישראל".

עמותת משתמשי שדה התעופה הרצליה, המייצגת מאות טייסים פרטיים ומסחריים, מדריכי טיסה, חניכים, מכונאים, בעלי חברות ועסקים הפועלים בשדה התעופה הרצליה, מציינת כי שדה התעופה הרצליה הוא מרכז פעילות התעופה הכללית (General Aviation) במדינת ישראל וכי תחת ענף זה מתקיימת פעילות חיונית ענפה, הכוללת בין היתר: טיסות פרטיות, לימודי טיסה והכשרת טייסים, טיסות במטוסים בינוניים (טיסות מנהלים), טיסות מסחריות לא סדירות, טיסות מסוקים, טיסות חקלאיות, טיסות צילום (לרבות לצרכי אכיפה), טיסות גשם, טיסות אמבולנס, ועוד.

העותרים מציינים כי מטרת העתירה למנוע את התרחיש האפשרי של חיסול התעופה הכללית במדינת ישראל, הלכה למעשה, וכי "זהו ניסיון נואש ואחרון מצד מי שעתיד התעופה הכללית יקר להם".

העמותה מביאה נתונים המדגישים את חשיבותו וחיוניותו הלאומית של שדה התעופה הרצליה במערך התעופה הכללית:

  • לימודי טיסה והכשרת טייסים: למעלה מ-80% מתלמידי קורסי הטייס האזרחיים בישראל למדו והוכשרו כטייסים בשדה התעופה הרצליה. טייסים אלו מהווים את עתודת טייסי חברות התעופה האזרחיות בישראל.
  • טיסות אזרחיות: שדה התעופה הרצליה הינו הבסיס העיקרי לטיסות אזרחיות בישראל.
  • תחזוקת ובדק מטוסים: למעלה מ-90% מהמטוסים הקלים שבמדינת ישראל מתוחזקים באורח קבע בשדה התעופה הרצליה, כולל מטוסי טייסת הכיבוי האווירית, הנותנת מענה מבצעי לשריפות יער.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: