אא

מנכ"ל השבוע של "פספורטניוז": דני שמעוני

מנכ"ל HERTZ קשר רנט א קאר חושף את משמעות החיבור עם המותגים "דולר" ו"טריפטי" ("הגדלנו משמעותית את היקף ההזמנות"), מתייחס לנזקים שנגרמו בשל מבצע "צוק איתן" ("הפסדנו כ-5 מיליון שקלים") ועל הדרך מבטיח: "נמשיך להוות שחקן מוביל בענף השכרות הרכב"

|| ||

כמדי שבוע "פספורטניוז" בוחר את מצטייני ענף התיירות במסגרת מדור "מנכ"ל השבוע". עם פתיחת השבוע החדש הבא עלינו לטובה, בחרנו הפעם לפרגן לאחד מהאושיות המרכזיות של ענף השכרת הרכבים בישראל. תכירו את דני שמעוני, מנכ"ל HERTZ ישראל קשר רנט א קאר, שבראיון מיוחד מסכם את השנה שחלפה בחברה ומתייחס לראשונה לחבירה המשותפת של הרץ עם מותגי השכרת הרכבים "דולר" ו"טריפטי". 

"מדובר באחד המהלכים המכוננים בשוק השכרות הרכב הישראלי בשנים האחרונות", פותח שמעוני את הראיון עימו. "משמעות המהלך הינה התאמה והגדלת היצע הרכבים של הרץ עבור נופש ועסקים ברחבי העולם כולו. אנו עומדים כיום על סך הזמנות שנתי בסדר גודל של 40,000 השכרות לחו"ל, וזה עוד מבלי לדבר על היותה של הרץ מעצמה עולמית בתעשייה עם למעלה מ-8000 סניפים ביותר מ-200 מדינות ברחבי הגלובוס".

שמעוני (54, נשוי+3, סבא לנכדה), תושב סביון ורואה חשבון במקצועו הגיע לענף התיירות לאחר מספר שנים בהם שימש כמבקר חשבונות בקבוצת "מאיר חברה למכוניות", שם גם ערך את הסטאז' האישי. לחברת הרץ הגיע בשנת -1997 עם צי של 1000 מכוניות סה"כ וכיום כולל הצי 22,000 מכוניות. לתפקיד המנכ"ל התמנה כבר בגיל 36 ולאחר שנתיים בלבד בחברה.

הפגישה עם שמעוני נערכת בקומה השלישית של משרדי החברה בלוד. על אף תפקידו הבכיר, הוא דואג לקבל את צוות העובדים שבמתחם וביניהם גם את עבדכם הנאמן בסבר פנים יפות, ומוכיח פן נוסף מאישיותו הלבבית, תוך חזרה אלגנטית לשיחה מקצועית בה הוא מדגיש את "המשולש הקדוש" אותו חרטה החברה על דגלה. "בשם חברת הרץ אני מאמין בשלושה אלמנטים מרכזיים אותם אנחנו שואפים לבטא בהליך העבודה השוטף: שירות, ביטחון ואמינות".

מה הכוונה?

"אתחיל בשירות. הרץ לעניות דעתי מעניקה כיום את השירות הטוב ביותר בשוק, הן בהשכרת רכב בארץ והן בהשכרה של רכבים עבור ישראלים הנוסעים לחו"ל לצרכי נופש או עסקים. עצם העובדה שהשירות ניתן החל מרגע ההזמנה בארץ והאפשרות ליצור קשר עם נציגי הרץ בכל זמן לאורך מרבית שעות היממה היא משמעותית מאין כמוה. 

לגבי הביטחון - כשאנחנו נוסעים בחו"ל, המטרה המרכזית של מרבית האנשים היא לדעת שאפשר לסמוך על חברה רצינית הפועלת בפריסה רחבה, קרי כלי רכב טובים ובעלי גיבוי של מערכות תפעוליות. בהקשר הזה יש לי סיפור אישי מעניין. לפני כמה שנים טיילתי בניו זילנד. שכרתי רכב בהרץ, אבל להפתעתי באחד הכבישים באזור ללא קליטה התפוצצו לי שני צמיגים. תוך זמן קצר יחסית הגיע הצוות התפעולי של הרץ למקום לחלץ אותי, מה שסייע לי להמשיך בטיול ללא עיכובים מיותרים. זוהי אולי ההוכחה המרשימה ביותר לפריסה ולביטחון הפיזי והנפשי כאחד שמעניקה הרץ לקהל לקוחותיה.

וכעת לאמינות. אצלנו בהרץ מה שאומרים לך אתה מקבל. המחיר שאנחנו מספקים הוא מחיר תחרותי ואטרקטיבי וסותר את התדמית שלנו כחברה יוקרתית שכביכול מיועדת רק לפלח מסוים באוכלוסייה, מה שבהחלט אינו נכון. אנחנו אמנם יוקרתיים ואיכותיים מאוד, אך משתדלים לדבוק במחיר משתלם והוגן ביחס לרמת השירות הגבוהה שאנו מעניקים".

מה לגבי "צוק איתן". כחלק מענף התיירות סביר להניח שגם אתם ספגתם מכה הקיץ.

"כתוצאה מהמבצע נפגעה הרץ ישראל בקרוב ל-40% בהזמנות תיירים של החודשים יולי-אוגוסט. מבחינת סכומים מדובר בסדרי גודל של כ-5 מיליון שקלים נזק. מאחר ואני אופטימי מטבעי, אני צופה יחד עם חבריי לחברה כי השוק יירגע וההזמנות ישלימו את הפער שנוצר, זאת בתנאי שהשקט יישמר".

בוא נדבר על סוכני הנסיעות. עד כמה הרץ כחברה רואה בהם כשותפי פעולה?

"הרץ רואה חשיבות גדולה בקשר שלה עם הסוכנים. 60% מהעסקאות שלנו נעשות באמצעות הסוכנים. לעולם לא נציע לציבור הרחב מחיר נמוך מהמחיר אותו אני מציעים לסוכנים".

כיצד תיראה הרץ בשנת 2015?

"בהיבט של תנועת תיירות פנימה. הרץ ישראל הגבירה בשנה האחרונה את המאמצים השיווקיים במטרה למשוך תיירים שיגיעו לבקר בארץ, בדגש גם על אוכלוסייה יהודית וישראלים שחיים מעבר לים. אנו צופים כי מהלך זה יוביל להגדלה משמעותית של נתח שוק זה. בהיבט של תיירות יוצאת, ב-2015 הציפייה היא להמשיך להגדיל את היקף ההכנסות שצמח ב-2014 בשיעור של כ-20%, וזאת באמצעות החיבור עם "דולר" ו"טריפטי" שעתיד לתרום אף הוא להמשך מגמת הצמיחה".


דני שמעוני. "צופה כי השוק יירגע, בתנאי שהשקט יישמר" 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: השכרת רכב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: