אא

החל מ-2016 שירותי תוכן סלולאריים בשמי אירופה יהפכו לזמינים לכל

חוזה משותף לאלקטל-לוסנט ו- Immarsat צפוי לאפשר שירותי תוכן סלולארי במהלך טיסות פנים אירופאיות. כיום שירותים אלו ניתנים במקרים מסויימים אך הם יקרים מאד. המערכות הראשונות תהיינה פעילות לקראת סוף 2016

| |

"גבירותיי ורבותיי, כאן הקברניט שלכם...". ההודעה הזו מבשרת שהמטוס עומד להמריא אך באותה נשימה קובעת שלמשך זמן הטיסה, אנחנו 'נעלמים' מהמרחב הווירטואלי.

אולם מסוף 2016 כל זה עשוי להשתנות, לפחות באירופה, לאחר שחברת Immarsat חתמה על חוזה עם אלקטל-לוסנט, יצרנית מובילה של ציוד תקשורת ורשתות, במטרה לפתח טכנולוגיות תקשורת אוויר-קרקע מבוססות LTE, שיסופקו לספקי שירותים וחברות תעופה ב-30 מדינות אירופאיות שונות.

אלקטל-לוסנט תספק תשתית תקשורת LTE על הקרקע, שתכלול אנטנות בפריסה של 100 ק"מ אחת מהשנייה. המערכת מסוגלת לספק מהירויות הורדה של עד 75 מגה בייט לשנייה במטוסים.

המערכת, בעת השקתה, צפויה להיות מערכת תקשורת תוך-טיסה המהירה ביותר והחלוצה בתחום שירותי התוך-טיסה לנוסעים וחברות תעופה.

שירותי תקשורת תוך-טיסה, המבוססים על מערכות לווייניות, קיימים כבר זמן רב אך הם יקרים מאד  לשימוש ולא מספקים פס רחב מספיק או קיבולת מקבילה לשירות LTE קרקע-אוויר, במיוחד לפעילות תעופה מעל לאוקיאנוסים, היכן שמערכות קרקע-אוויר אינן ישימות.

הבשורה עבור הנוסעים היא גישה לשירותי קול וגלישה סלולאריים וכן לשירותים מקוונים אחרים, בעודם יושבים במטוס 30,000 רגל מעל האדמה ונעים במהירות של 1,200 קמ"ש.

אך גם עבור חברות התעופה טמון במערכת פוטנציאל בתפעול ציי המטוסים שלהן.
כרגע, אחרי שמטוס נוחת ולפני שהוא ממריא, מידע טכני מועבר פיזית מהמטוס להתקני אחסון חיצוניים. במקביל, מפות, מסלולי טיסה, סרטים וסדרות טלוויזיה אחרונות עבור הנוסעים, מועלים למערכות המטוס, במטרה להכין אותו לטיסה הבאה. הליך שגוזל זמן ודורש כמות גדולה של משאבים ייעודיים.

תקשורת קרקע-אוויר יכולה לחסוך חלק מהאלמנטים של התהליך. ניתן יהיה לבצע העברת נתונים בכל רגע נתון, ולאו דווקא כשהמטוס חונה על הקרקע.

בנוסף, המערכת יכולה לסייע גם בתחום האחזקה, על ידי איתור ושידור תקלות בזמן אמת. צוותי התחזוקה יוכלו לעבור ישר לשלב התיקונים, וכך לחסוך עוד זמן חנייה.

תקשורת קרקע-אוויר תשדרג גם את שירותי הקבינה. החיבור הישיר והרציף יאפשר העברת מידע בכל רגע ובכך יתאפשר שידור תוכן עדכני ואף שידורים חיים.

לסיכום, תקשורת LTE אוויר-קרקע לא רק תשפר את חוויית הטיסה והשירות שחברות תעופה מספקות כיום, אלא אף תאפשר שידרוג של רמת הבטיחות וייעול פעילויות חברות התעופה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Passportech&Biz

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: