אא

חברות התעופה הקלה מפסיקות הסבת טייסים בוגרי חיל האוויר

שי פופר, יו"ר אגודת התעופה הכללית: "הסכנה שבסגירת שדה התעופה בהרצליה ברורה וידועה לכל גורמי המקצוע בענף התעופה בישראל"

| |

חברות התעופה הקלה בשדה התעופה הרצליה, המפעילות בתי ספר לטיסה לרישיונות והגדרי טיס אזרחיים, מפסיקות באופן מיידי את הסבתם של טייסים יוצאי חיל האוויר, המעוניינים להתקבל לעבודה בחברות התעופה המסחריות הישראליות.
הסבת הרישיונות של בוגרי חיל האוויר לרישיונות אזרחיים הינו הליך נדרש לצורך קבלה לחברות התעופה הישראליות.

במכתב שנשלח למנהלי חברות אלעל, ארקיע, ישראייר, ק.א.ל ולאיגוד הטייסים, ניתנה הודעה מסודרת בנושא הפסקת ההסבות, שעלולות להשפיע באופן קשה על תהליכי גיוס הטייסים החדשים לחברות התעופה.

הפסקת ההסבות נובעת, בין היתר, מהצורך לסייע לתלמידי בתי הספר לטיסה בהרצליה, שנמצאים בשלבים שונים של קורסי טיס, ולהעמיד לרשותם בזמינות גבוהה את המטוסים ומדריכי הטיסה כדי לסיים את שעות הטיסה הנדרשות לסיום הקורסים ולקבל את רישיונות הטיס האזרחיים שלהם, בטרם עלול להיסגר שדה התעופה בהרצליה ב-15 לאפריל השנה.

טייס יוצא חיל האוויר, המעוניין להתקבל לעבודה כטייס אזרחי בחברות התעופה הישראליות, נדרש על פי חוק לבצע הסבה לרישיונות טיס אזרחיים: ביצוע מינימום של עשר שעות טיסה לקבלת הגדר מכשירים ורישיון טיס מסחרי וכן מעבר מבחן מעשי על ידי בוחן רשות התעופה האזרחית. הגדר המכשירים והרישיון המסחרי הינם תנאי סף נדרש להתחלת תהליכי הקבלה בחברות אלעל, ארקיע, ישראייר וק.א.ל.


שי פופר, יו"ר אגודת התעופה הכללית: "הסכנה שבסגירת שדה התעופה בהרצליה ברורה וידועה לכל גורמי המקצוע בענף התעופה בישראל: ללא בתי הספר לטיסה בהרצליה, בהם מכשירים למעלה מ-80% מהטייסים האזרחיים בישראל, לא רק שעתודת הטייסים האזרחיים של מדינת ישראל תקבל מכה קטלנית ממנה לא תוכל להתאושש, גם תהליכי הסבת הטייסים יוצאי חיל האוויר עבור חברות התעופה יקרסו, ויעמידו את המובילים האוויריים הישראליים בבעיה חמורה שתקשה על גיוס הטייסים. סגירת השדה ללא חלופה פעילה במרכז הארץ תגדע את כלל תהליכי הכשרת הטייסים האזרחיים והסבת הטייסים האזרחיים במדינת ישראל".

 

 

שדה התעופה בהרצליה. צלם: מוטי שוימר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: