אא

חולם לנהוג במכונית בנהיגה עצמית ?

יצרני המכוניות הנמיכו את רף הציפיות שכלי רכב לנהיגה עצמית יהיו זמינים ומוכנים למכירה וישמשו את נחלת הכלל בתוך עשור

| |

יצרני הרכב הדגולים לא מאמינים שכלי רכב אוטונומיים לחלוטין יהיו דבר שבשגרה בעשור הקרוב , מאידך הם כן מבטיחים לייצר מכוניות שיכולות לנסוע בעצמם באזורים מוגבלים, כמו גם לתקן בעיות מסוימות, ולתקשר עם כלי רכב אחרים בזמן נסיעה

יצרני המכוניות המובילים הנמיכו לאחרונה את רף הציפיות שכלי רכב לנהיגה עצמית יהיו זמינים ומוכנים למכירה וישמשו את נחלת הכלל בתוך עשור .

 רק אחד מכל חמישה מהנשאלים בסקר שהתבצע לאחרונה בקרב מנהלים בכירים, ספקים , וחברות ברחבי העולם  מאמין  שזה יהיה אפשרי והם יוכלו לייצר מכוניות אשר תוכלנה לנהוג בעצמן בכל המצבים עד שנת 2030. בסקר נשאלו 175 מנהלים בכירים  ממגוון חברות ב -25 מדינות שונות.

לעומת זאת חשוב לציין שרובם המכריע (כ 85%) הדגיש שהם מאמינים שנהיגה באופן חלקי כגון: נסיעה אוטומטית באופן עצמאי, שינוי נתיבים בכביש מהיר, ביצוע חנייה עצמונית וכ"ד יהיו דבר שבשגרה. יתר על כן, כ 55% מתוכם סבורים שבנהיגה אוטומטית כגון זו ניתן יהיה לשלב מערכת שתכיר את מגבלותיה ותהיה מסוגלת לקרוא לנהג, ולהתריע בפניו, לקחת את שליטה בעת צורך ובאם יידרש.

המנהלים מצפים שלמכוניות כאלה תהיה האפשרות לקחת שליטה "באופן עצמוני" והן תהינה מסוגלות "לנהוג" בשטחים המיועדים לתנועת כלי רכב , תשתיות וסביבה נשלטות. סביבה שתבנה ותהיה מיועדת למטרה זו מראש. רובם גם מאמינים שמצב כזה יספק רמת בטיחות גבוהה יותר מהקיים היום, הנובעת מנהיגה אוטומטית שבשליטת מחשב וזו תהיה סיבה משמעותית שתעזור ליצרנים למכור את כלי רכב ללא בעיה.

רכבים בשנת 2030 יהיו מחוברים לכלי רכב ומחשבים אחרים , דבר שיקל בזיהוי ובפתרון תקלות מרחוק. כלי הרכב יהיה מסוגל לקבל עדכוני מידע בזמן אמת ואף יהיה מסוגל לקבל עדכונים שיסייעו לו לתקן תקלות.

בנוסף כל נהג יוכל לבחור ולהתאים את פקדי המכונית, עמדות המושב, מוסיקה, קטעי וידאו וחומרי קריאה בהתאם להעדפותיו האישיות ובמקביל הרכב יוכל לשדר ולהציג מידע רפואי על הנהג במקרה של בעיה או תאונה.

לשם כך , יצרני הרכב מצפים שהנהגים ייתנו להם את הגישה למידע אישי ופרטי ובתמורה הם מבטיחים להעניק לו רמת בטיחות טובה יותר בנהיגה.

לדוגמא: נהג עם מחלת לב יכול להסמיך את הרכב בניטור של סימנים חיוניים.
אם הסנסורים ברכב יחושו שהתקף לב פוטנציאלי קרב, יקבל הנהג התראה, הרכב יאט באופן אוטומטי איטי ויחנה בצד הדרך, במידה ושירותים רפואיים יהיו נחוצים הרכב יידע את הגורמים הרלוונטיים ויכוונם אל הרכב ואת הנהג ללא התערבות יד אדם. בנוסף, למכוניות תהינה גם אפשרות להתחבר לשירותי מתן מידע על תנועה, מזג אוויר ואירועים אחרים שעשוי להשפיע על המסע .

כמעט שלושה רבעים מהנשאלים מאמינים שתהיינה למכוניות את היכולת להתבונן וללמוד מההתנהגויות של הנהג והנוסעים בו, לבצע טיפול ברכב ובכך ל" לייעל " את הנסיעה בתחומים רבים.

תכונות מעין אלה לא רק יסייעו לנהג, אלא יאפשרו לשתף את המידע עם קהלים אחרים כגון: נהגים שונים, יצרנים וספקי ובכך בעיות ותרחישים שונים יוכלו להימנע.

 תוצאות הסקר נחשפו במהלך אירוע רכב שנערך בדטרויט בחודש שעבר. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Passportech&Biz

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: