אא

"הטייסים וההנהלה לא היו מוכנים לשבת בחדר אחד, היו משקעים"

אבי אדרי, יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות סיפר לפספורטניוז על מאחורי הקלעים במו"מ בין אל על לטייסים: "היינו צריכים לדלג מחדר אל חדר, אחד ההישגים זו ההידברות בין הצדדים. נוצרה כעת דינמיקה ותשתית טובה שתאפשר לשבת ולעבוד יחדיו"

"נוצרה דינמיקה ותשתית באל על שתאפשר לשבת ולעבוד ביחד". אבי אדרי אופטימי אחרי ההסכם באל על "נוצרה דינמיקה ותשתית באל על שתאפשר לשבת ולעבוד ביחד". אבי אדרי אופטימי אחרי ההסכם באל על
הנהלת אל על והטייסים חתמו סוף סוף ביום שישי על הסכם שמסדיר את המחלוקות שהיו בנושאי הפרישה ותנאי ההעסקה של הטייסים בני 65 עד 67. במרוצת החודשיים האחרונים התנהל מו"מ לא פשוט בין הצדדים שכלל ישיבות ליליות רבות, ומי שתיווך בין הצדדים הייתה ההסתדרות, בראשות היו"ר אבי ניסנקורן ואבי אדרי. אדרי, יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות, סיפר ל'פספורטניוז' על "מאחורי הקלעים" של המו"מ המורכב בין הצדדים. "אחד ההישגים הכי גדולים שהשגנו, זאת עצם ההידברות שהחלה בין הטייסים להנהלה, המשבר בקצה הביא את הצדדים לשבת", סיפר אדרי. אדרי מגלה כי במהלך המו"מ הטייסים וההנהלה כלל לא ישבו באותו חדר: "הם לא היו יכולים להיכנס לאותו חדר, אף אחד לא רצה לשבת אחד עם השני, היו משקעים גדולים. צד אחד ישב בחדר ישיבות, צד ב' ישב בחדרים האחרים. היינו צריכים במהלך המו"מ לדלג מחדר אל חדר, להגיד צד אחד אמר כך, לחזור לצד השני וכך לאורך כל המו"מ בין הצדדים. היה סכסוך מאד קשה, כי היו המון משקעים ואמוציות בין הצדדים, ולכן העבודה היתה הרבה יותר קשה". אדרי מספר  כי רק בלילה האחרון בו הצדדים הגיעו סוף סוף להסכמות, הם הסכימו לשבת יחדיו באותו חדר: "אמרנו לצדדים בואו ננסה לשבת ביחד, כדי להגיע לנוסחה משותפת. כאשר הם התחילו לדבר יחד, מקשיבים אחד לשני, זה שונה מאשר כל אחד מתחפר בדעותיו בתוך החדר שלו". על המשבר הארוך אמר אדרי: "החברה לא אשמה, היא המעסיקה, מצד שני לא יכולנו לראות פגיעה בטייסים, נפשית וגם כלכלית. פתאום באים ואומרים לך שאתה כבר לא שווה בגיל 65. המדינה הייתה צריכה למצוא פתרון להחלטה שאי אפשר לטוס אחרי גיל 65. זה היה כאילו יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה". על הטייסים אמר אדרי: "אני לא מאשים אותם עשו להם שיימינג, מנופפים להם עם תלושי השכר, הורידו להם בשני שליש את השכר". לגבי העתיד ושיתוף הפעולה בין ההנהלה לטייסים הביע אדרי אופטימיות: "הסוד להצלחה עתידית הוא ההידברות בין כל הצדדים. כעת נוצרה דינמיקה ותשתית טובה שיוכלו באל על לשבת ולעבוד יחדיו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: