אא

ראש בראש: חברות התעופה האמריקניות ימכרו כרטיסי טיסה בסיסיים

החברות האמריקניות מתמודדות עם חברות הלואו קוסט ומציעות כרטיסי אקונומי בסיסיים מוזלים. הנוסעים לא יוכלו לבחור מושבים בהזמנת הכרטיסים והם יוקצו להם בעת הצ'ק אין ולא ניתן יהיה לבצע כל שינוי בכרטיס. האם המגמה תעבור גם לקווים הבינלאומיים?

תוכנית ההצטיידות הגדולה. צילום: יח"צ תוכנית ההצטיידות הגדולה. צילום: יח"צ
כפי שקרה זה מכבר באירופה, כשחברות התעופה הגדולות והמסורתיות עושות מאמצים כדי להתמודד מול חברות הלואו-קוסט, הן בפיתוח חברות בת והן בהפעלת מערך מחירים גמיש, גם בארצות הברית חברות הדגל הגדולות מבינות, שאין להן ברירה אלא להתמודד עם חברות הלואו-קוסט, כמו: ג'ט בלו, ספיריט ופרונטיר, שמרחיבות משמעותית את פעילותן בשוק הפנים באמצעות טיסות זולות. יונייטד איירליינס הייתה הראשונה, שהחליטה להציע לנוסעים מחירי אקונומי בסיסיים, ובעקבותיה גם אמריקן איירליינס יוצאת בתוכנית של מחירים מוזלים. אמריקן איירליינס הודיעה, כי החל מ-10 בפברואר תתחיל למכור כרטיסי אקונומי בסיסיים בקווים נבחרים ובהמשך השנה תרחיב את המהלך לקווים נוספים. כללים דומים, נוחים משמעותית פחות מהמקובל בכרטיסי אקונומי רגילים, נהוגים לגבי כרטיסי אקונומי בסיסיים בשתי החברות. הנוסעים אומנם ייהנו מאותם מושבים, מערכת בידור, משקאות קלים וחטיפים, אך יזכו רק למחצית הנקודות בתוכניות הנוסע המתמיד. נוסעי האקונומי הבסיסי לא יוכלו לבחור מושבים בעת הזמנת הכרטיסים, והם יוקצו להם אוטומטית רק במהלך הצ'ק-אין. גם אם הם חברים במועדון הנוסע המתמיד, ואף ברמה הגבוהה ביותר, לא יוכלו לזכות בשדרוג מחלקה, והם יעלו אחרונים למטוס. נוסעי האקונומי הבסיסי לא יוכלו לבצע שינויים בכרטיס: להחליף טיסה או שם וגם לא יקבלו החזר על כרטיס לא מנוצל מכל סיבה שהיא. לגבי המטען האישי, ההוראות מחמירות במיוחד. באקונומי הבסיסי אין זכות לשליחת מזוודה ואף לא לשימוש בתאי מטען היד שמעל הראש, אלא רק לתיק קטן, שיכול להיכנס מתחת למושב שלפנים. כל מטען אישי נוסף יחויב בתשלום. רק בעלי כרטיסי אשראי של מועדון הנוסע המתמיד יוכלו להעלות למטוס מטען יד גדול יותר. "אמריקן איירליינס יכולה מעתה להציע לכל נוסע טיסה עפ"י רצונו, אם זו טיסה פשוטה במחיר זול ואם חוויה ייחודית ברמה גבוהה במחלקה ראשונה", אומר רוברט איסום, נשיא אמריקן איירליינס, ומוסיף: "וחשוב במיוחד, הכרטיס הזול החדש מעניק לנו את האפשרות להתחרות ביעילות עם חברות הלואו-קוסט המתפתחות". סביר להניח, כי גם דלתא תצטרף בקרוב למהלך דומה, ונשאלת השאלה: האם המגמה תלך ותתרחב ותגיע לקווים הבינלאומיים, שגם בהם חברות הדגל האמריקניות סובלות מתחרות הולכת וגוברת מצד חברות לואו-קוסט?

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: