NY
LONDON
BEIJING

שיאים גם בתנועת הנוסעים בנמל התעופה בחיפה

מתחילת השנה גדלה תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות מנמל ב-655%. בחודש יולי נרשם גידול של 325% מהנמל לעומת יולי שנה שעברה עם 299 טיסות בינלאומיות

נמל התעופה של חיפה: פרוייקט הארכת מסלולים. צילום אוויר: אלכסנמל התעופה של חיפה. צילום אוויר: אלכס

נמל התעופה בחיפה, המשמש לטיסות פנים ארציות ולטיסות בינלאומיות ליעדים קרובים, רושם שיאים בעקבות הסכם השמיים הפתוחים.

תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות מהנמל צמחה מתחילת השנה ב-655%. בחודש יולי נרשם גידול של 325% לעומת יולי אשתקד, עם 299 טיסות בינלאומיות למדינות אגן הים התיכון, אותן מפעילה טוס איירווייז, שאף הרחיבה את תדירות הטיסות מהשדה והיעדים, לנמלי אתונה, לרנקה, רודוס, קוס, ופאפוס. בשנת 2016 עמד מספר הנוסעים בטיסות בינלאומיות בחיפה על מעל 12,000.

השר ישראל כ"ץ: "הסכם השמיים הפתוחים נועד להתאים את ישראל למגמה העולמית בתחום התעופה וזו מהפכה צרכנית שהגיעה גם לצפון הארץ ומאפשרת לתושבי חיפה והצפון לטוס למבחר יעדים באירופה במחירים משתלמים ללא צורך הגעה לנתב"ג. הוזלת מחירי הטיסות מאפשרת היום את הגידול המשמעותי בתעופה בשנה האחרונה, ועל פי הגידול בחיפה ניכר כי תושבי הצפון אכן מעדיפים לטוס מהנמל הצפוני".

כפי שפורסם ב"פספורטניוז" הוחלט על שדרוג התשתיות בשדה הבינלאומי הצפוני כולל הארכת המסלול ע"פ החלטת שר התחבורה מ-1,300 מ' לכ-1,600 מ"ר, שיאפשר למטוסים בקיבולת של עד 120 נוסעים לטוס ליעדים קרובים באירופה והפעלת מתחם "דיוטיפרי" על שטח עד 300 מ"ר עם מתחם המיועד לשירות הפיק אפ. לשירות הטסים מחיפה יעמוד גם שירות פטור ושמור.

השר כ"ץ הוסיף וציין בעניין התשתיות כי: "התכנית לתשתית הלאומית לשדה התעופה בחיפה (תת"ל 80) מקודמת בימים אלו ובמסגרתה יוארך המסלול הקיים בכ-300 מטרים. תכנית הארכת המסלול בחיפה מתואמת עם חברת נמלי ישראל המקדמת במקביל את הנמל הימי באופן בו נמל התעופה והנמל הימי יוכלו לחיות בצוותא. תכנית הארכת המסלול בחיפה כוללת בין היתר שיקוע כביש יוליוס המפריד בין שני חלקי השדה".