אא

סופיה נסיכת הבלקן: חופשה בנבכי הזמן

אחרי שנים של שלטון קומוניסטי, סופיה, בירת בולגריה, מצויה בעיצומו של תהליך מודרניזציה: מסעדות ובתי קפה גדושים, מלונות מפנקים, מרכזי קניות שוקקים ועוברים ושבים על פי צו האופנה - הם רק חלק ממה שיש לעיר להציע

|סופיה.|מחירים זולים|בית הפרלמנט |סופיה.|מחירים זולים|בית הפרלמנט
סופיה, בירת בולגריה, היא עיר מפתיעה. מצד אחד שופעת בחנויות פאר, קניונים חדישים, בתי מלון יוקרתיים, בתי קפה ומסעדות גדושות, מכוניות פאר בכבישים ועוברים ושבים לבושים אופנה מערבית עדכנית. מצד שני, היא גם עיר עם רחובות צדדיים המאכלסים אנשים קשיי יום המתגוררים בבתים אפורים ומוזנחים. העוני בולט לעין גם בפרברי העיר הזרועים ב'שיכוני רכבת' עצומים, שרידים למשטר הקומוניסטי. כל כך עצומים שכדי להגיע אל פתחם צריך לפלס דרך בין המכוניות הגודשות את המדרכות כי מה לעשות שאף קומוניסטי לא חשב בזמנו שגם פשוטי העם יוכלו ביום מן הימים לרכוש מכוניות פרטיות. עם זאת, ניכר שסופיה, בה מתגוררים כשני מיליון תושבים מתוך שבעה מיליון במדינה כולה, עוברת תהליך מואץ של מודרניזציה. רחוב ויטושה, השדרה המרכזית של העיר, מצוחצח ומטופח, עטור בבתי קפה חדישים וחנויות פאר המציגות את מיטב המותגים הבינלאומיים, וכמו בכל המטרופולינים המרכזיים במערב, תרבות השופינג עוברת גם כאן לקניונים ומרכזי קניות. המחירים זולים למדי בהשוואה למערב וגם לישראל, אך נראה כי תרבות השופינג עדיין לא השתרשה בסופיה, או אולי הקניונים הגדולים והמפוארים הקדימו את זמנם ועדיין אינם הולמים את המצב הכלכלי של מרבית הציבור הבולגרי. עבודת רגליים המרכז ההיסטורי של סופיה, בו מרוכזות עיקר האטרקציות התיירותיות, אינו גדול במיוחד ורצוי לערוך בו סיור רגלי. הדרך הטובה ביותר לעשות היכרות ראשונית עם העיר היא להצטרף לסיורים המאורגנים של Sofia Free Tour, היוצאים פעמיים ביום מבית המשפט ליד פסלי האריות.
סופיה.סופיה.
סופיה. העיר עוברת תהליך מואץ של מודרניזציה.   הסיור הוא חינמי, מודרך על ידי צעירים מקומיים באנגלית וברוח טובה, ובהחלט נותן תמונה טובה של העיר, ההיסטוריה שלה ומאפייניה הבולטים. הסיור, שיוצא מרחוב ויטושה, המרכזי והייצוגי של העיר, עובר במגוון אטרקציות התיירות, וביניהן: כנסיית סווטה נדליה – המחודשת והפופולארית בעיר, פסל סווטה סופיה – פסל הזהב, שהחליף את פסלו של לנין בכיכר המרכזית, צום – בית הכל-בו הסובייטי הראשון בעיר, שעדיין פועל ומנסה להתחרות עם עמיתיו החדשים והמבהיקים, סרדיקה – שרידי העיר הרומאית העתיקה, שהייתה המרכז החשוב באזור הבלקן, המסגד הגדול, מסגד בניה באשי, וסמוך אליו בית הכנסת הראשי של סופיה, בית המרחץ המרכזי – מתחם הספא המסורתי של העיר, מתחתיו נובע מעיין תרמאלי, אך היום המבנה בשיפוץ ומיועד בעתיד לאכסן את המוזיאון העירוני, בית הפרלמנט של בולגריה, כיכר נרודנו סוברני - האנדרטה לזכרו של הצאר אלכסנדר השני, ששחרר את בולגריה מהשלטון העות'מאני, בניין הנשיאות, בפתחו ניצבים חיילים חמושים בתלבושת מסורתית, כנסיית הרוטונדה של סווטי גיאורגי – המבנה העתיק ביותר בעיר מהתקופה הרומית, הנחבא מאחורי בניין הנשיאות ומעוטר בשלל ציורי קיר, מקבץ המוזיאונים בפארק העירוני – המוזיאון הארכיאולוגי והמוזיאון האתנוגראפי וכנסיית אלכסנדר נבסקי – הכנסייה הענקית והמרשימה, סמלה התיירותי של סופיה. בסופיה יש אתרים נוספים הראויים לביקור כמו אנדרטת וסיל לבסקי – מנהיג תנועת השחרור הלאומית של בולגריה, ארמון התרבות הלאומי – המבנה המפלצתי בדרומו של רחוב ויטושה, בית האופרה, בית העירייה, הספרייה הלאומית, כנסיית סווטי ניקולאי עם כיפותיה הירוקות והמוזהבות, קניון חאלי – השוק המקורה, מדרחוב פירוצקה ועוד.
בית הפרלמנטבית הפרלמנט
בית הפרלמנט הבולגרי, סופיה   לבית הכנסת המרכזי והמוזיאון היהודי נכנסנו לביקור מקיף ומאלף. זהו בית הכנסת הספרדי הגדול והמטופח ביותר במדינות הבלקן, וגם היום נערכות בו תפילות בסופי השבוע, למרות שהקהילה היהודית בעיר מונה רק כאלפיים נפש. מי שמבקר בסופיה אינו יכול להימנע מנסיעה אל הר ויטושה המתנשא בדרומה של העיר. זהו אתר הנופש והטיול העיקרי של בני העיר. יערות עד, נחלים ומפלי מים ומגוון פינות וגנים לשלווה ומפגשים חברתיים, גודשים את ההר מכל עבריו. אחת האטרקציות המרכזיות בהר היא 'גשרי הזהב', מצבורים עצומים של סלעי ענק, שנסחפו איכשהו אל מדרונות ההר, ויוצרים בין מגוון העצים מעין גשרים מוזהבים, בזכות הפרחים הצהובים המעטרים אותם. ואיך אפשר בלי שופינג. סופיה מתהדרת כאמור בקניונים חדישים ומפוארים. רובם, כמקובל בערים גדולות ברחבי העולם, ממוקמים מחוץ למרכזים העירוניים.
מחירים זוליםמחירים זולים
מחירים זולים בהשוואה לישראל. סופיה   לחובבי הקניות העיר היא 'גן עדן' של ממש. המבחר גדול ועצום, המוצרים משובחים, המותגים הבינלאומיים מככבים, והמחירים זולים עד זולים מאד. כל הקניונים פתוחים מ-10:00 עד 22:00 בכל ימי השבוע, שלא כמו במדינות המקדשות את חופשת סוף השבוע. אם תבקשו המלצה, לעניות דעתנו וניסיוננו, קניון סרדיקה, כשם העיר הרומאית, השוכן בפרברי העיר (נסיעה במונית זולה, אם הנהג לא מנסה 'להקפיץ' את המונה), הוא מרכז קניות גדול ומשובח, בו תמצאו את מיטב החנויות ואת כל המותגים הפופולאריים. במחירים המפתים, תמיד יש גם הנחות והזדמנויות.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: