אא

הי דרומה לספרד

האוכל טוב, מזג האוויר מושלם, החופים נקיים וההיסטוריה חוגגת. אז למה שלא תטוסו למלאגה, עיר נהדרת בעצמה ובסיס לטיולים בדרום ספרד. לרגל השקת הקו ישיר של סאן דור ליעד, קבלו מדריך מקוצר איפה קונים, מה אוכלים והיכן מבקרים. חופשה נעימה

מלאגה בדרום ספרד. צילום: 123rf מלאגה בדרום ספרד. צילום: 123rf
כל עיר והגאווה האומנותית המקומית שלה. לפריז יש את קלוד מונה, לווינה יש את גוסטב קלימט ולמלאגה שבדרום ספרד יש את פיקאסו. אכן, משהו רציני להתגאות בו. המשוטט בעיר יכול כמובן לחוש היטב בטביעת היד של האומן, הן בביתו, שממוקם בכיכר מרסד ונקרא כיום FOUNDATION PICASSO CASA NATAL MALAGA והן במוזיאון המרשים שלו, הכולל קרוב ל-300 מיצירותיו כולל פסלים ותחריטים. אבל שלא תטעו. מלאגה היא הרבה מעבר לפבלו פיקאסו. היא שילוב בין מודרני לעתיק, בין חוף ים ונמל, שעבר לפני כמה שנים שיפוץ, לבין מוזיאונים מרהיבים, ובעיקר היא נקודת מוצא נפלאה לטיולים מותירי רושם בכל רצועת חופי קוסטה דל סול. בנמל התעופה שלה נוחתות מדי יום עשרות טיסות עם אלפי מטיילים, שרוצים ליהנות מכל אלה, ובעיקר ממזג אוויר נפלא השורר באזור לאורך כל ימות השנה. הרי לא בכדי זכתה רצועת החוף בשמה, "חוף השמש" . ולא רק. מלאגה היא נקודה מרכזית על המפה בכל מה שקשור לדרום ספרד. תיירים רבים נוחתים בה או מגיעים אליה בשייט ויוצאים ממנה לטיולים חד יומיים בכפרים ובעיירות הסמוכות. ויש הרבה מה לראות (וגם לשתות, לאכול ולקנות. הסירו דאגה מלבכם).  

שווה ביקור

מבצר אלקזבה, מצודת ג'יברלפארו והתיאטרון הרומאי

קומפלקס של מבנים היסטוריים, שנחשב לאחת מהאטרקציות המרכזיות בעיר. מתחילים בתצפית מהמצודה שנבנתה במאה ה-14 וגם אם מדלגים על מוזיאון הנשק הקטן נהנים מהתצפית על העיר והנמל. ממשיכים בהליכה בצמוד לחומות לעבר הגנים המטופחים של מבצר אלקזבה, שהם בדיוק כל מה שאנחנו מצפים לראות בדרום ספרד - מטופחים, משולבים באדריכלות "ערבית" כיאה לתקופה המוסלמית שבה נבנו ומנוקדים בפסלים ובמזרקות מים. התחנה האחרונה - התיאטרון הרומי שנבנה על ידי אוגוסטוס והתגלה בחפירות לפני קרוב לשבעים שנה.

הקתדרלה LA MANQUITA

לספרדים יש זמן, ואיכשהו, בניית לא מעט מבנים חשובים במדינתם, מעולם לא הסתיימה. רוצים דוגמאות? למשל, סגראדה פמיליה בברצלונה והקתדרלה של מלאגה. בנייתה החלה במאה ה-16 והיא מכונה "האישה עם היד האחת", כיוון שמגדלה הדרומי מעולם לא הושלם. כך או כך, יש לה לא מעט במה להתגאות: מגדל צפוני שמתנשא לגובה 84 מטר, ויטראז'ים מעוטרים, פיסולים ופיתוחים שנעשו בידי אומנים וחזית בארוקית מרשימה.

ביקור באחד המוזיאונים של העיר

חובבי האומנות ימהרו מן הסתם למוזיאון פיקאסו המרהיב, אבל גם תיירים עם תחומי עניין נוספים ימצאו במלאגה משהו שיעניין אותם, לפחות באחד מבין קרוב לעשרים המוזיאונים (כן, כן!) הפזורים בעיר. רפרוף קל על חלקם יעלה בחכה את מוזיאון המכוניות, שהוקם על חורבות מפעל לטבק ומאכלס קרוב ל-100 מכוניות וינטג' משנות ה-30, ה-40 וה-50. (כתובת: Avenida Sor Teresa Prat, 15) או את המוזיאון לאומנות מודרנית ובו מעל 400 יצירות של אומנים ספרדיים מהמאה ה-19 וה-20 (כתובת: Calle Alemania s/n, 29001 Malaga).

שיטוט בגנים הבוטניים

הריאה הירוקה הצמודה לעיר יכולה להוות מפלט של שקט לכמה שעות. הליכה איטית בשבילים מתפתלים בתוך צמחיה עבותה וביקור בגנים טרופיים וסובטרופיים מהמרשימים שתראו באירופה, הם רק חלק מהעושר הטבעי שמחכה לכם שם. שווה לבדוק גם אופציה של סיור מודרך במקום. כתובת: Camino del Jardín Botánico, 3

תצפית למלגה ממבצר אלקזבה. צילום: 123rfתצפית למלגה ממבצר אלקזבה. צילום: 123rf
תצפית למלגה ממבצר אלקזבה. צילום: 123rf

איפה אוכלים

PALO EL TINTERO

מסעדה הממוקמת באזור נמל הדגים הישן, צופה על הים ומציעה בין השאר את המאכל הטיפוסי לאזור: סרדינים על הגריל. ומה עוד תוכלו לאכול שם? הרבה מהים: צדפות, תמנונים, שרימפס וקלאמרי בצורות שונות, סלטים טריים, ירקות ודגים על הגריל ועוד ועוד. כתובת: Playa del Dedo, s/n

Marisqueria Jacinto‬

עוד מסעדת פירות ים ודגים אבל מעוצבת ומפונפנת יותר מזו שבנמל הישן, כך שמתאימה בכיף לבילוי ערב נעים במיוחד על הבר או ליד שולחן בנינוחות. ומה אפשר לאכול בה? ברוסקטות עם סרדינים, שרימפס וקלאמרי מטוגנים מוגשים לצד רטבים מתוחכמים, דגים עם ירקות, סביצ'ה וקינוחים עדכניים. כתובת: ‪Avenida Obispo Angel Herrera Oria 7

‪La Recova‬

בית קפה מומלץ הממוקם בתוך חנות של אומנות שימושית ומציג את תפריטו על לוח שתלוי במקום. ומה אפשר לאכול שם? ארוחות בוקר מפנקות עם מטבלים מעניינים, כמו של אבוקדו ופלפלים ואפילו ופלים לקינוח,  קדרות דגים או בשר לצהריים, טאפאסים מגניבים של גבינות ונקניקים, בירות מקומיות ויין, וכמובן, קפה נהדר. כתובת: Pasaje Nuestra Senora de los Dolores de San Juan, 5  

איפה קונים

מזג האוויר המושלם הופך את רחובותיה של העיר ליעדים השווים ביותר לביקור.

CALLE LARIOS

מדרחוב אלגנטי מהמאה ה-19 ובו כל הרשתות הספרדיות ההכרחיות כמו מנגו, מאסימו דוטי ובימבה ולולה, כמו גם החנויות השבדיות השוות COS ו-OTHER STORIES.

CALLE NUVEA

רחוב צר המקביל ל- CALLE LARIOSוכולל לא מעט חנויות נעליים ששווה להציץ בהן.

CALLE ESPECERIA/CISNEROS

הרחוב המושלם לחנויות משפחתיות קטנות כמו של פעם, בעיקר של אופנה מקומית ואביזרים.   ועוד שתי חנויות נושא ששוות ביקור בפני עצמן:

CARMEN THYSSEN MUSEUM SHOP

חנות המוזיאון בעל השם הזהה, שנפתחה ב-2011 ומציעה מגוון רחב של אומנות שימושית, ספרים, תכשיטים, גלויות והרבה הרבה דברים יפים (Calle Compañía, 10) .

SCRAPPIEL

חנות למשוגעים על ניירות, עטים, כרטיסי ברכה, "עשה זאת בעצמך", שבלונות, צבעים מיוחדים ושאר הפתעות מסוג זה. אגב, האזור בו היא ממוקמת, CALLE ANDRES PEREZ, שווה ביקור בפני עצמו. (ANDRES PEREZ 7)
calle larius: מדרחוב אלגנטי מהמאה ה-19. צילום: 123rfcalle larius: מדרחוב אלגנטי מהמאה ה-19. צילום: 123rf
calle larius: מדרחוב אלגנטי מהמאה ה-19. צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםפספורט ספרד

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: