אא

מה קרה לנוסעי סוויס בדרכם מציריך ללוס אנג'לס?

מטוס חדש של סוויס איירליינס ובו 233 נוסעים ואנשי צוות נאלץ לנחות נחיתת חירום בעיירה אסקימוסית שכוחת אל בצפון קנדה בטמפרטורה של מינוס 35 מעלות עקב תקלה באחד המנועים. מה עבר על הנוסעים ועל המטוס בימים הבאים – בסיפור המדהים לפניכם

מטוס בואינג ER777-300 של סוויס אינטרנשיונל איירליינס מציריך ללוס אנג'לס ביצע נחיתת חירום בעיירה האסקימוסית איקלוויט בצפון קנדה. צילום: יח"צ||| מטוס בואינג ER777-300 של סוויס אינטרנשיונל איירליינס מציריך ללוס אנג'לס ביצע נחיתת חירום בעיירה האסקימוסית איקלוויט בצפון קנדה. צילום: יח"צ|||
223 הנוסעים שהמריאו מציריך שוויץ ללוס אנג'לס במטוס הבואינג החדש מדגם ER777-300 של סוויס אינטרנשיונל איירליינס ודאי לא חלמו שבמקום לנחות במזג האוויר החם של החוף המערבי, ימצאו את עצמם נוחתים בעיירת אסקימואים קטנטנה בצפון קנדה, בשדה תעופה צבאי ובטמפרטורה של 35-.... וזהו הסיפור המדהים: המטוס המריא לעבר לוס אנג'לס, כשלפתע בעת היותו מעל קנדה, כבה מנועו השמאלי של המטוס החדש בשל תקלה. למרות שמטוס מתקדם שכזה, יכול להמשיך ולטוס עם מנוע אחד ללא בעיה, החליט צוות המטוס התיאום עם הרשויות לא לקחת שום סיכון מיותר ולבצע נחיתת חירום בשדה הקרוב ביותר, בעיירה אסקימוסית קטנה, בשם איקלוויט, שבמחוז נונאווט בצפון קנדה, ובה כ-4000 תושבים בלבד, מרחק 40 דקות טיסה בלבד. המטוס אכן ביצע את נחיתת החירום בשדה התעופה הקטן שבעיירת האסקימואים הקטנה ללא כל בעיה, והנוסעים דיווחו כי לא נשמעו רעשים יוצאי דופן, בעת נחיתת החירום, שעברה בהצלחה בשדה תעופה הצבאי של איקלוויט (Iqaluit) בטמפרטורה של מינוס 35 מעלות. המטוס הענק לא היה יכול להסתובב במסלול המוגבל בשדה התעופה המוגבל, וכך ונאלצו לגרור אותו לרחבת הטיפולים, אלא שבטמפרטורה של 35-, לא ניתן היה אפילו לבדוק את המנוע הפגום. ומה באשר לנוסעים? הם נאלצו לשהות במטוס 11 שעות. בתחילה שקלו להוריד את הנוסעים בעיירה הקטנה, אך מהר התברר כי לא בנמצא מקומות אכסון לכמות כזו של נוסעים, וגם לא היה טעם להעביר אותם לטרמינל הקטנטן שערוך לקבל עשרות נוסעים בלבד בשעה, שלא לדבר על הטמפרטורה המקפיאה. וכך, איירבוס 330-300 של סוויס איירליינס הגיע במיוחד מניו יורק, כעבור מספר שעות, אסף את הנוסעים ואנשי הצוות והטיס אותם לניו יורק, ומשם המשיכו אלו בדרכם "להפשיר" בלוס אנג'לס החמה. ומה עם המטוס? המטוס המקולקל נותר במשך 5 ימים באיקלוויט. היה צורך, כמובן, להחליף מנוע, ולמחרת הגיע לאיקלוויט מטוס מטען רוסי, אנטונוב, שהביא מנוע חדש וכלים נחוצים להחלפה, וכן מהנדסי תחזוקה ואוהל מחומם  (איגלו) מיוחד לביצוע העבודות, שכן לא ניתן היה לעבוד בקור של 35- וודאי שלא להתקין מנוע - הליך מורכב הדורש עזרים רבים. לאחר שעות של התקנת האיגלו בצמוד לכנף המטוס החלו בעבודות. המנוע החדש הותקן לאחר הליך מורכב במטוס הבואינג ER777-300, ולאחר בדיקות אינטנסיביות, ובתום חמישה ימים קפואים מאז נחיתת החירום, המריא המטוס בדרכו חזרה לציריך, בעוד שמטוס האנטונוב נותר בשדה כדי לקחת את המנוע הפגום ואת כל הציוד שהביא במבצע המורכב של חברת התעופה.
אתגר החלפת מנוע המטוס באוהל מחומם. צילומים: יח"צאתגר החלפת מנוע המטוס באוהל מחומם. צילומים: יח"צ
אתגר החלפת מנוע המטוס בטמפרטורה של 35- מעלות: אוהל מחומם תחת כנף המטוס. צילומים: יח"צ  
המנוע החדש האוהל המחומםהמנוע החדש האוהל המחומם
המנוע החדש באוהל המחומם  
מחליפים מנועמחליפים מנוע
מחליפים מנוע

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםחדשות עולמיות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: