אא

עד 6 דקות: אושרה הצעת החוק לספק מענה אנושי לביטול עסקה בחברות התעופה

הצעת החוק מכפיפה את חברות התעופה תחת חוק ה-"6 דקות" שמחייב את החברה לספק לצרכן מענה טלפוני אנושי לביטול עסקה בתוך 6 דקות מהתחלת השיחה.

נתב"ג ממעוף הציפור. צילום: עידו וכטל נתב"ג ממעוף הציפור. צילום: עידו וכטל
מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק להקלה על ביטול עסקה מול חברות התעופה בקריאה טרומית. מדובר על הצעת החוק היא יוזמה של ח"כ לימור מגן תלם, יו"ר הוועדה להגנת הצרכן ממפלגת ישראל ביתנו. "אני שמחה ומתרגשת שהצעת החוק שלי עברה בקריאה טרומית. זו בשורה משמעותית לצרכן הישראלי. אני מצפה שנקצר את זמני ההמתנה הטלפונים מול חברות התעופה ונחסוך סבל רב לאנשים שנותרים חסרי אונים מול היעדר שירות לקוחות מספק", אמרה ח״כ לימור מגן תלם. הצעת החוק מכפיפה את חברות התעופה תחת חוק ה-"6 דקות" שמחייב את החברה לספק לצרכן מענה טלפוני אנושי לביטול עסקה בתוך 6 דקות מהתחלת השיחה. במסגרת זאת, חברות התעופה הישראליות יחויבו להקצות שלוחה ייעודית לביטול עסקה בתפריט הראשי של המערכת לניתוב השיחות. זאת, בדומה לחובה החלה היום על חברות הסלולר, ספקי אינטרנט, ספקי גז ומים ועל חברות לשירותי רפואה דחופה. נזכיר כי מדובר רק באישור הצעת החוק, וכי עד שהחוק יאושר הוא ידרש לעבור קריאה ראשונה, שניה ושלישית. החוק אומנם יטיב עם הנוסעים, אך ייתכן וידרוש מחברות התעופה משאבים מיוחדים, מה שעשוי לגרום להתייקרות מחירי כרטיסי הטיסה.

הצעת החוק מגיעה על רקע זמני ההמתנה הארוכים בחברות התעופה

הסגרים הממושכים וסגירת השמיים הובילה להתמוטטות ענף התעופה וחברות רבות שנאלצו להוציא לחל״ת את עובדי חטיבות שירות הלקוחות ואף לקיצוצים נרחבים. כתוצאה מהתאוששות המהירה (התאוששות שזכתה לכינוי ״תיירות נקמה״, כלומר לנקום על הזמן שנאבד), חברות התעופה מצאו עצמן לא ערוכות לטיסות המלאות, ומנגד לחטיבות שירות הלקוחות ללא עובדים. גם היום, חברות התעופה בישראל ובעולם מתקשות לעמוד בעומסים, מה שגורר זמני המתנה ארוכים של שעות ולעיתים אף ימים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהנתב״ג

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: