אא

בחריין - חופשה באי קטן עם המון אטרקציות וקסם גדול

ממלכה קטנה ומטריפה שמשלבת בהצלחה בין היסטוריה עשירה לאטרקציות מודרניות היא מתכון מומלץ במיוחד לחופשה - ולכן אין ספק שבחריין עומדת להיות הלהיט הבא במפת התיירות הישראלית

מנאמה, בירת בחריין. צילום: 123rf מנאמה, בירת בחריין. צילום: 123rf

בחריין היא אחת המדינות הקטנות בעולם. השטח שלה הוא בסך הכל כ-760 ק"מ, בערך חצי מזה של גוש דן, וחיים בה קצת יותר מ-1.7 מיליון בני אדם - אבל החברה החדשה שלנו מהמפרץ הפרסי היא עוד הוכחה מצוינת לכך שהגודל ממש לא קובע.

אחרי שבקיץ האחרון נחתמה בבית הלבן הצהרת שלום ושיתוף פעולה בין ישראל לבין בחריין, בקרוב נוכל ליהנות מחופשה בממלכה שופעת הקסם. נכון לעכשיו מבקרים בבחריין מדי שנה כ-4 מיליון תיירים, כמעט כולם מהשכנות שלה, ומן הסתם הבחריינים ישמחו לקלוט עוד תיירות.

פירוש השם בחריין הוא "שני ימים". הממלכה מורכבת מכ-30 איים שרובם לא מיושבים. האי הגדול נקרא גם הוא בחריין ובאופן טבעי בו מתקיים החלק העיקרי של כל חופשה בבחריין (אבל לא רק!). הממדים הצנועים, קבלת העצמאות רק בשנת 1971 ועובדת היותה אי לא מנעו מהממלכה להתפתח ולהפוך למקום מרשים מאוד.

נפט, אגב, מהווה רק כ-30% מהתוצר וזאת מפני שהשליטים של בחריין השקיעו בפיתוח מיזמים מגוונים ומשכו אליה שורה ארוכה של חברות בינלאומיות בתחומים שונים.

טיסות לבחריין

נכון ל-2020 עדיין אין טיסות לבחריין ללא עצירת ביניים. כשייפתחו הקווים הישירים - הצפי הוא ינואר/פברואר 2021 - טיסה מנתב"ג לנמל התעופה הבינלאומי בחריין תימשך כשעתיים וחצי. חברת התעופה הלאומית של הממלכה המשגשגת, גאלף אייר, תפעיל קו כזה ומן הסתם גם חברות ישראליות יטיסו אותנו לבחריין ובחזרה. למעשה ישראייר כבר הודיעה על הפעלת קו כזה החל מה-31.1.2021 אם כי לנוכח הקורונה ייתכנו שינויים. אפשרויות נוספות למי שירצה לבלות חופשה בבחריין הן טיסות דרך ירדן, וגם הגעה דרך טורקיה היא אופציה אם כי כזו שכמובן מאריכה את זמן הטיסה באופן משמעותי.

Gulf Air. צילום: 123rf

גולף אייר, חברת התעופה הלאומית של בחריין, מפעילה טיסות ל-49 יעדים ב-27 מדינות. החברה מפעילה טיסות איזוריות ברחבי המפרץ הפרסי, תת היבשת ההודית ואירופה מבסיסה בבחריין. מאז 2004 החברה משמשת כנותנת החסות למרוצי פרומולה 1 גראנד פרי המתקיימים בבחריין, כמו גם לסלון האווירי של בחריין המתקיים מאז 2010.

 

מזג אוויר

עונות השנה באי שבמפרץ הפרסי מקבילות לאלה של ישראל. הקיץ חם מאוד עם טמפרטורות שמתקרבות ל-40 מעלות ביום ונעות סביב ה-30 בלילה, ולחות של כ-60-70 אחוז. נובמבר הוא חודש מאיר פנים עם כ-27-30 מעלות ביום. בדצמבר וינואר יש מעט ימים גשומים אבל בכל מקרה חמים ונעים בבחריין (אם כי לח מאוד - כ-80 אחוזי לחות). החל ממרץ מתחילה שוב התחממות, כשבאפריל למשל הטמפרטורה הממוצעת היא כ-30 מעלות ובמאי כבר חם מאוד.

כללי התנהגות

אסור לשתות אלכוהול במרחב הציבורי (כן מותר במסעדות, מועדונים, ברים ובתי מלון), יש להתלבש בצניעות (למשל ללא מחשופים עמוקים או חולצה עם כיתוב שעלול לפגוע ברגשות הבחריינים), כדאי להימנע מרעש מיותר וגם גילויי חיבה פומביים לא נהוגים בממלכה. עוד כדאי לדעת שהמדינה מחוברת בגשר אל סעודיה. בעתיד אולי נוכל להתחיל חופשה בבחריין ולהמשיך ממנה גם למדינה הגדולה ביותר במפרץ הפרסי, אבל כבר עכשיו האי הקטן מציע לישראלים הרבה מאוד אטרקציות.

שוק בבחרייןשוק בבחריין
שוק בבחריין. צילום: 123rf

היכן לנים?

מרחק נסיעה של כחצי שעה משדה״ת של בחריין, שמנו את פעמנו למלון "ריץ קרלטון" היוקרתי בעל 5 כוכבים -  The Ritz-Carlton, Bahrain, השוכן במנמה. המחיר ללילה במלון, שהשיק לא מכבר תפריט כשר והינו המלון הכשר הראשון בבחריין, כ-1,000 שקל ללילה. במלון של רשת ריץ קרלטון הנחשבת לאחת מהטובות בעול הכל מכל: בריכת מים עם פלמינגו, מגרשי טניס מוארים, מגרש סקווש ממוזג, מתחם קניות עם חנויות מותגים, ספא יוקרתי עם מגוון עצום של טיפולים במחירים שווים ומתחם כושר חדיש.

מלון ריץ קרלטון, מנמהמלון ריץ קרלטון, מנמה

מלון ריץ קרלטון, מנמה. צילום: shutterstock

במלון 245 חדרים כולל 20 סוויטות, עם מבחר סוגים של כריות ומיטות בגודל ״קינג סייז״ פלוס. בחדרים מוצרי טואלטיקה של חברת Asprey היוקרתית מבריטניה ועובדי המלון ייכנסו לחדר (אם לא שמתם את השלט נא לא להפריע), מספר פעמים ביום כדי לבדוק שלא חסר לכם דבר. עוד במלון, חוף ים פרטי לאורחי המלון בלבד ואם תרצו להתפנק עוד יותר, תוכלו להזמין את אחת מהווילות המשפחתיות בעלות שישה חדרים כל אחת, הנמצאות צמוד למלון ומחירן כ-7,000 שקל ללילה, בה תוכלו להתבודד לגמרי ולקבל ארוחת בוקר פרטית ממש מרחק של צעדים ספורים מחוף הים המרהיב שבמלון עם המים התכולים.

החול בחוף אגב מגיע מערב הסעודית השכנה. בנוסף בבחריין שורה נבחרת של מלונות 5 כוכבים של רשתות בתי המלון המובילות בעולם וביניהם גם: GUlf Hotel Baharin ,Four Seasons Hotel Bahrain Bay, The Are Hotel Resort,The Art Hotel Resort, Le Meridain Citz , Sofitel Hotel, Intercontinental Regency Hotel ועוד.

הנוף הנשקף מהחוף הפרטי של מלון ריץ קרלטון במנמההנוף הנשקף מהחוף הפרטי של מלון ריץ קרלטון במנמה

הנוף הנשקף מהחוף הפרטי של מלון ריץ קרלטון במנמה. צילום: עדי אזולאי

אטרקציות בבחריין

המאפיין הבולט ביותר של כל רשימת אטרקציות בבחריין הוא הגיוון הרב, כך שכל אחד וכל אחת יכולים למצוא את הבילויים האהובים עליהם. בפרט כדאי לבחון את ההמלצות הבאות:

מנאמה

מנאמה היא בירת הממלכה וגם העיר הגדולה והמובילה שלה. היא נמצאת במרחק של נסיעה קצרה מאוד מנמל התעופה הבינ"ל (שממוקם על אי אחר שנקרא אל-מוחרק) ולכן היא המקום הטבעי להתחיל בו חופשה בבחריין.

האתרים הבולטים במנאמה: מגדלי התאומים - מרכז הסחר העולמי מורכב משני גורדי שחקים בעלי מראה מחודד, שכל אחד מהם מתנשא לגובה של 240 מ'. שלושה גשרים מחברים את שני המגדלים המרהיבים ועליהם הותקנו טורבינות רוח לייצור חשמל שמשלימות את המראה העתידני.

באב אל בחריין - מבנה היסטורי יפהפה שנבנה בשנת 1949 ע"י הבריטים ששלטו אז באי. זהו גם שער הכניסה אל השוק של מנאמה.

שוק מנאמה - שוק שאפשר למצוא בו הכל: דוכני מזון, בתי קפה חביבים, תבלינים, בגדים, נרגילות ועוד.

קניונים - מנאמה משופעת בקניונים מודרניים שמציעים את מיטב המותגים הבינלאומיים. ביניהם:The Avenues ,City Center, Seef Mall, Dragon City Bahrain ו-Muji.

המוזיאון הלאומי - מוזיאון גדול מאוד שמציג את ההיסטוריה של בחריין עם שפע ממצאים ארכיאולוגיים שהתגלו ברחבי המדינה. המקום מאוכלס עוד מהתקופה הפרה-היסטורית בזכות האדמה הפורייה והפנינים שנמצאו בשפע ליד חופי האי, ובין השאר היה חלק מתרבות עשירה ודומיננטית בשם דילמון (החל מהמאה ה-23 לפני הספירה). במוזיאון יש גם שפע יצירות אמנות ועוד אטרקציה היא בית הקפה של המקום שמשקיף על הנוף היפהפה של המפרץ. המוזיאון פתוח בכל ימות השבוע חוץ מיום שלישי, בין השעות 8:00 ל-20:00.

בית הכנסת - בבחריין קהילה יהודית קטנה המונה 35 אנשים בלבד. היהודים שהגיעו לבחריין היו צאצאי סוחרים שהגיעו מהודו, עיראק ואיראן. חברי הקהילה נוהגים להתפלל בבית הכנסת הנמצא בתוך השוק. הבחריינים מתייחסים אל היהודים בכבוד רב ובעת הביקור בבית הכנסת ההרגשה היא של ביטחון רב. ראש הקהילה היהודית בבחריין, אברהם נונו, סיפר בהתרגשות לאורחים מישראל, על החיים הבטוחים של יהודי בחריין. בית הכנסת שהוקם במבנה עוד בשנת 1935, עבר שיפוץ ושדרוג לאחרונה, ועל מסך צופים בשידור חי את ברחבת הכותל המערבי שלנו. אחייניתו של אברהם, היא הודה נונו, מי שהייתה עד לפני מספר שנים שגרירת בחריין בארה״ב.

הודה התראיינה אגב לא מכבר בפספורטניוז, וסיפרה כבר אז על האדיבות של הבחריינים והמליצה שלא לוותר על ארוחות הבוקר בבחריין, אמרה וצדקה.

בית הכנסת במנמה נקרא בית עשרת הדיברות בית הכנסת במנמה נקרא בית עשרת הדיברות

בית הכנסת במנמה נקרא בית עשרת הדיברות. צילום: עדי אזולאי

מסגד אל-פאתח - מבנה חדש (משנת 1987) ומרשים. בפרט מציג המסגד, שמשתרע על שטח של כ-6,500 מ"ר, כיפה אדירה מפיברגלס.

חיי לילה - בחריין אומנם מדינה מוסלמית, אבל בברים, במסעדות ובמועדונים של מנאמה מותר למכור אלכוהול וליהנות מחיי לילה תוססים ומגוונים. מתחם חיי הלילה הסוערים של בחריין מרוכז באזור הנקרא בלוק 338, ובו תמצאו בתי קפה, מסעדות ובארים וכולם פועלים עד השעות הקטנות של הלילה והרגשת הביטחון הכללית ששוררת בבחריין תלווה אתכם גם בשעות הלילה המאחרות.

חיי לילה תוססים במדינה המוסלמיתחיי לילה תוססים במדינה המוסלמית

חיי לילה תוססים במדינה המוסלמית. צילום: עדי אזולאי

באב אל בחריין. צילום: 123rf

האיים המלאכותיים

בנוסף לאיים הטבעיים שמרכיבים את בחריין, הוקמו בממלכה גם איים מלאכותיים. בהתאם כשמחפשים אטרקציות בבחריין כדאי לקחת בחשבון גם את איי אמוואג' וגם את דורת אל בחריין.

איי אמוואג' הם קבוצה של 6 איים ליד אל-מוחרק. האיים כוללים שוניות אלמוגים מרהיבות (מלאכותיות), מתחמי ספא יוקרתיים, מסעדות מפוארות ועוד, וכמו כן ניתן ליהנות בהם מפעילויות ספורט ימי מגוונות ומהופעות חיות. דורת אל בחריין נמצאת במרחק של כ-40 ק"מ ממנאמה, בחלק הדרומי של הממלכה. זוהי קבוצה של 15 איים מסוגננים שמזכירים מאוד את אלה של דובאי. במתחם זה תמצאו מגרש גולף למקצוענים, מרינה יפה ומלון 5 כוכבים.

מסלול גרנד פרי, ארמון ושמורת טבע

מסלול המרוצים שהוקם בבחריין בלב המדבר, ליד האי סאח'יר, הינו הגאווה הגדולה של הבחריינים. מאז שנת 2004 המסלול מארח מדי שנה מרוץ מסדרת הפורמולה 1 היוקרתית. לקראת המרוץ מגיעים לבחריין תיירים רבים ובמקום מתקיימות פעילויות רבות שקשורות אליו. בשאר ימות השנה ניתן לחוות אישית במרוצי קרטינג לכל המשפחה וגם בנהיגת מרוצים.

מסלול המרוצים שהוקם בלב המדברמסלול המרוצים שהוקם בלב המדבר

מסלול המרוצים שהוקם בלב המדבר. צילום: עדי אזולאי

המחיר לחוות את מסלול המירוצים במכונית מירוץ, כולל לבישת ביגוד של נהגי מירוצים וקסדה שם תוכלו להתחרות במסלולים הרחבים כנהגי מירוצים, הוא כ-250 שקל. אטרקציות נוספות בבחריין באזור זה הן ארמון אל סאח'יר שהוקם לפני יותר מ-150 שנים, ושמורת הטבע אל ערין. בשמורה תוכלו לפגוש מגוון בעלי חיים מסוגים שונים. שעות הפתיחה של השמורה: כל יום מ-9:00 ועד 16:00. כרטיס כניסה יעלה לכם בסך הכל דינר בחרייני אחד (כ-8.5 ש"ח).

מצודת בחריין

קלעת׳ בחריין, היא מצודה מרהיבה המשקיפה על הים ומשמשת כיום כמוזיאון פתוח. אפשר לטייל לאורך החומה (בזכות מקטע של 46 מטר שהשתמר עד היום) וגם במצודה עצמה. במתחם רחב הידיים תמצאו שרידים של בתי מגורים, מקדשים ועוד.

המקום, שנקרא גם המצודה הפורטוגזית, מהווה אתר מורשת עולמית ושוכן בצפון בחריין. מצודה מעניינת נוספת שכדאי לפקוד נמצאת באי אל-מוחרק, שבו כאמור נוחתות גם טיסות לבחריין. זוהי מצודת ערד, שנבנתה במאה ה-16 ומציגה לראווה את האדריכלות המוסלמית. בשעות הערב מצודה זו מופעלת תאורה מרהיבה שמייצרת מראה מכושף.

מצודתמצודת

קלעת' בחריין. צילום: עדי אזולאי

מצודה נוספת נמצאת באי אל-מוחרק, מצודת ערד, שנבנתה במאה ה-16 ובשעות הערב מופעלת בה תאורה מרהיבה.

קלעת אל בחרייןקלעת אל בחריין
קלעת אל בחריין. צילום: 123rf

פארק מים שמשתרע על 77,000 מ"ר

חופשה בבחריין כוללת כמעט תמיד גם בילוי בפארק המים "גן העדן האבוד של דילמון" (דילמון הוא כאמור שמה של תרבות עתיקה ששלטה באזור בימי קדם). פארק המים העצום בגודלו - 77,000 מ"ר - מציע אינספור מגלשות, בריכות, אטרקציות וגם מרכז קניות ומסעדות. לפעמים נערכות במקום הופעות ועוד כדאי לדעת שישנם זמנים שבהם הרחצה היא בנפרד לגברים ולנשים. מחיר הכניסה לפארק המים: אורחים בגובה 120 ס"מ ומעלה - 19 דינרים בחריינים (כ-160 ש"ח). אורחים נמוכים מ-120 ס"מ ישלמו 9 דינרים בחריינים (כ-75 ש"ח). לפעמים ישנם מבצעים שמוזילים את עלות הבילוי, וכשלוקחים בחשבון שמדובר בלפחות חצי יום של תענוג רטוב באמצע המדבר - אין פלא רבים מבין העולים על טיסות לבחריין מגיעים בשלב כזה או אחר של החופשה לגן העדן האבוד.

דרך הפנינים

באי אל-מוחרק נמצאת העיר מוחרק, שהיא השלישית בגודלה בבחריין. בין מוחרק למנאמה מחבר גשר ודרך נוספת לעבור ביניהן היא באמצעות מעבורת. במנאמה המעגן של המעבורת נמצא לא רחוק מהמוזיאון הלאומי, ואילו במוחרק הוא ממוקם באזור שבו נמצא גם מבצר Bu Maher.

מבצר bu maher מהווה חלק מדרך הפניניםמבצר bu maher מהווה חלק מדרך הפנינים

מבצר bu maher מהווה חלק מדרך הפנינים. צילום: shutterstock

מבצר זה מהווה חלק מדרך הפנינים – מתחם שכולל בסך הכל 17 מבנים ועוד 3 מרבצים של צדפות בתוך מי הים. המקום, שאונסק"ו הכריזה עליו כאתר מורשת עולמית, מהווה תזכורת לתרומה של ענף הפנינים לשגשוגה של בחריין בעבר, למעשה עד לפני כ-100 שנה. בהקשר זה כדאי לדעת שבים שמקיף את בחריין חיים 7 סוגי צדפות והמקומיים מנסים להשתמש בפנינים הטבעיות שלהן - שמגיעות בצבעים שונים (ורוד, כסוף, אפור, שחור וכמובן לבן) - כדי לכבוש שוב את השוק הבינלאומי. חובבי הפנינים שביניכם יוכלו להתחבר אליהם דווקא דרך צלילה. באי ג׳ראדה ניתן לשכור סירת מנוע ולצאת ללב ים ולצוד צדפות שאותן תלמדו בעזרת מדריך מקומי כיצד ניתן גם לפתוח אותן ולמצוא בחלקן את אבני החן הקטנות. הסיור מתאים גם לצוללנים מנוסים וגם למתחילים.

קברי דילמון

המורשת המפוארת של תרבות דילמון באה לידי ביטוי גם באזור בחלק המערבי של האי הראשי שמרכיב את בחריין, ושיש בו יותר מ-10,000 תלוליות קבורה. גם אתר זה הוכרז ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, גם בגלל הכמות, גם בגלל הגובה המרשים של חלק מהתלוליות וגם בגלל איכות הפרטים שהשתמרו מאז תקופת תרבות דילמון לפני כ-4,000 שנים.

עץ החיים

מקום נוסף שבו באים לידי ביטוי השורשים העמוקים והארוכים של בחריין הוא עץ בן 400 שנים שחי בלב המדבר, במרחק של כ-40 ק"מ ממנאמה. המראה הייחודי של עץ עתיר ענפים אשר מיתמר לגובה של 10 מ' במקום יבש לחלוטין מושך עשרות אלפי בני אדם מכל רחבי העולם בכל שנה – וכעת גם לנו יש הזדמנות לצפות בפלא הטבע מעורר המחשבה וההשראה. כפי שפורסם בפספורטנוז, חברת התעופה הלאומית Gulf Air הודיעה השקת קו טיסות ישיר מבחריין לתל-אביב.

מסגד קלעת אל בחרייןמסגד קלעת אל בחריין
קלעת אל בחריין. צילום: 123rf

קניות: הרבה ובזול

חובבי הקניות שביניכם יזכו להתרוממות רוח. כ-13 קניונים גדולים וחדישים זולים במיוחד, ובמרכזם קניון ״סיטי סנטר״ העצום, בו אנחנו ביקרנו במהלך הביקור בבחריין ואליו תצטרכו להקדיש לפחות יום שלם. בקניון בחריין סיטי סנטר תמצאו כמעט כל מותג שרק תחשבו עליו: טומי הילפינגר, ארמני אקסצ׳יינג, פולו, זארה, ברשקה, לאקוסט, אלדו, דיור, שאנל, גאפ ועוד ועוד. אגב, אם תגיעו לקניון סיטי סנטר אל תחמיצו ביקור ב-Paul Patisserie - מדובר ברשת של מאפים ומטעמים בלתי נשכחת ששמה הולך לפניה גם באירופה, העוגות והמתוקים שם הם אטרקציה בפני עצמה, רק ראו הוזהרתם -זה ממכר!!!!. אז הנה רשימה חלקית של קניונים מומלצים, בהם כאמור תוכלו למצוא קניות בשפע ובמחירים זולים:

Bahrain Mall Bahrain City Center

The Lagoons Bahrain

Al Raya Mall

The Avenues Mall Bahrain

Al Aali Mall

Sitra mall

Marina Mall

Seef Mall

Dragon Mall Bahrain

Oasis Mall

Enma Mall

מרבית הקניונים בבחריין פתוחים בין השעות 10:00 בבוקר ו- 22:00 בערב, בכולם תוכלו למצוא מסעדות יוקרה, כך שניתן להעביר בכל אחד מהם פרק זמן נכבד, שיכלול גם ארוחת ערב או צהריים. ישנם קניונים שפתוחים גם בסופי השבוע עד חצות, מומלץ להתעדכן לפני שתגיעו אליהם.

סצנת קניות מרהיבה בבחרייןסצנת קניות מרהיבה בבחריין
סצנת קניות מרהיבה בבחריין. צילום: עדי אזולאי

אוכל קדימה אוכל

סצינת האוכל בבחריין היא סיפור בפני עצמו. בבחריין תמצאו מגוון עצום של מסעדות מקומיות ואותנטיות, לצד מסעדות בינלאומיות רבות המציגות אוכל מודרני ואיכותי. בכל המקומות שביקרנו, המסעדות היו הומי אדם, צעירים ומבוגרים ביום ובלילה והמבחר עצום וטעים!.

כך למשל את הביקור שלנו בשוק, התחלנו בארוחת בוקר בבית הקפה המקומי הוותיק, שהפך למוסד ואתר חובה לכל מבקר באיזור שרוצה לטעום מארוחת בוקר טיפוסית בחריינית. קבלו את Hajis Cafe, שנוסד עוד בשנת 1950.

מסעדה מקומית, שהפכה למעין מוסד ואתר חובה לכל מבקר באיזורמסעדה מקומית, שהפכה למעין מוסד ואתר חובה לכל מבקר באיזור

Hajis Cafe, התחילו את הבוקר בשוק בבית הקפה המיתולוגי .צילום: עדי אזולאי

בבית הקפה/מסעדה מגישים כאמור בארוחת בוקר ממיטב המטעמים של המטבח הבחרייני וביניהם: חומוס, עדשים, מסבחה, מגוון ירקות טריים, שקשוקה, חביתת ירק עם אטריות מתוקות והל, שהן המאכל הלאומי של הבחריינים, מאכלים מבושלים, פירות ועוד ועוד. כל אלו מוגשים לצד פיתות חמות, שיוצאות ללא הרף מהטאבון המקומי, שעובד שעות נוספות.

השירות מהיר ורק זהירות מהפיתות החמות שיזרימו לכם ללא הפסקה לשולחן -זה ממכר !. ככלל ארוחות הבוקר בבחריין משופעות במגוון רחב של מטעמים, ארוחת הבוקר במלון ריץ קרלטון למשל היתה מרשימה גם היא, מבחר עצום של דברי מאפה, תבשילים, פירות ירקות, ביצים, סלטים וסוגי מתוקים למיניהם.

ארוחת בוקר בחריינית טיפוסיתארוחת בוקר בחריינית טיפוסית

ארוחת בוקר בחריינית טיפוסית. צילום: עדי אזולאי

לצהריים: The Marchant House.

מסעדה לבנונית מודרנית משולבת בפיוז׳ן מערבי, במלון בוטיק 5 כוכבים במנאמה. המנות טעימות ומושקעות במיוחד. בזמן ההמתנה לאוכל, תוכלו לצאת לטרסה היפה שמחוץ למסעדה ולצפות אל העיר ובבריכה המרהיבה. Government Ave, Manama:    The Merchant House, Bahrain מסעדה מצויינת נוספת, לא רק לצהריים, היא The Orangery, מסעדה מוכרת המגדירה את עצמה כבית תה ופטיסרי, בו תוכלו למצוא לצד תפריט מגוון של אוכל מקומי ובינלאומי וכן מבחר עצום של מאפים איכותיים, עוגות, פטיפורים, ושוקולדים המיוצרים במקום. המסעדה נחשבת למקום מפגש של צעירי בחריין ויש בה גם טרסה בחוץ.

המסעדה שוכנת בקומת הקרקע של מלון הבוטיק Palace Hotel, ומהווה בהחלט מקום חביב ואיכותי לאוכל ולספוג מהאווירה התובבת של הדור הצעיר של הבחריינים. כתובת: 382 Palace Boutique Hotel، Shaikh Isa Ave, Manama בערב: במתחם הבילויים בלוק 338, האיזור האידיאלי לבילוי בערב אותו כבר ציינו, נמצאת גם מסעדה יוונית מצויינת בשם Attic, בה תוכלו להנות מאוכל יווני טיפוסי ואווירה מחשמלת, לצידם של המקומיים, לעיתים יש במקום גם זמרים והאווירה נהדרת, בקשו את החדר הפנימי במסעדה כדי לספוג את האווירה. המחירים במקום לא זולים אך בהחלט מהווים תמורה לערב מהנה. ,ATTIC. Road 306 Building 4, Block 338, Manama טל. 7177 3817 973+

כדאי לדעת

 

- ויזה - יש להנפיק ויזה לפני הנסיעה לבחריין. עלות הנפקת הוויזה 9 דינר שהם כ-80 שקלים. אזרחים ישראלים שרוצים לטוס לבחריין יוכלו להגיש בקשה לאשרה אלקטרונית ותוך 24 שעות היא תשלח לכתובת האימייל של המזמין.

- קורונה - אין צורך בבדיקה לפני הנסיעה לבחריין, לאחר הנחיתה כל הנוסעים מחוייבים בבדיקת PCR עליה יש לשלם מראש בארץ ומחירה כ-105 דולר. את הבדיקה עושים ביציאה מהשדה ועוד לפני שאוספים את המזוודות. לאחר הבדיקה, תתבקשו לשהות במלון עד קבלת תוצאה. לפני החזרה לארץ אם שהיתם יותר מ-72 שעות תתבקשו לעשות בדיקת קורונה לפי דרישת משרד הבריאות של ישראל. יש לקחת בחשבון שמי שנשאר בבחריין מעל 5 ימים נדרש לעשות בדיקה גם ביום חמישי של שהותו בבחריין וזאת לפי דרישת שלטונות בחריין.

- המטבע מקומי - דינר בחרייני BHD שוויו כ-8.5 שקל לדינר, ניתן להמיר כסף כבר בשדה״ת בבחריין, במרכזי הקניות או בחנויות בעיר.

- בחריין נחשבת למדינה בטוחה ביותר וזאת לא רק בשל מצלמות האבטחה הרבות הנמצאות כמעט בכל מקום. הפשיעה במדינה נמוכה מאוד, וזאת הרבה בזכות רמת המחיה הגבוהה של התושבים. כך למשל, הרשויות בבחריין משלמות לנשים גרושות קצבה חודשית ללא קשר למצבן הכלכלי. השכר הממוצע הינו כ-800 דולר ומשפחה ממוצעת בבחריין מחזיקה בכ-4 כלי רכב.

מתאם חשמל: 230V / 50Hz / plug type(s): G

הכותב היה אורח של לשכת התיירות של בחריין וחברת ״גולף אייר״

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמדריך יעדיםבחריין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: