אא

"ארקיע הולכת להיות גם חברת תיירות ענקית"

אבי חורמרו, מנהל העסקים של האחים נקש בישראל ויד ימינם, שניהל את ארקיע בשעת המשבר הקשה בריאיון לפספורט: "גילינו אחריות לעתידה של החברה כשעצרנו את הפעילות ומנענו מהחברה הפסדים כבדים"

אבי חורמרו, מנהל העסקים של האחים נקש. צילום: רונן מחלב אבי חורמרו, מנהל העסקים של האחים נקש. צילום: רונן מחלב

הירידה בהיקף התחלואה בארץ גורמת לאבי חורמרו, מנהל העסקים הראשי של האחים נקש בישראל, בעלי ארקיע, לשדר אופטימיות. חורמרו, הנחשב ליד ימינם, איש אמונם ושותפם של האחים נקש בחלק מהחברות בקבוצת גו'רדאש, מתחיל לחזור לפעילות האינטנסיבית לה היה רגיל טרום קורונה. "העולם, יש בו הרבה הפתעות אבל הפתעה כזו לא הייתה צפויה. אף אחד לא חשב שדבר כזה יכול לקרות. אבל בו נהיה אופטימיים, עכשיו שבישראל התחסנו כל כך הרבה ואנחנו רואים שהתחלואה בירידה", אומר חורמרו בראיון למגזין פסח של פספורט.

מדוע החלטתם לעצור לגמרי את פעילות ארקיע לתקופה של כ-8 חודשים?

"גילינו אחריות עם ארקיע כשעצרנו את הפעילות ברגע שהתנועה נעצרה לגמרי. כך מנענו מהחברה להפסיד הרבה מאוד כסף. החברה אומנם המשיכה להפסיד, אבל לא כמו אם לא היינו עוצרים את הפעילות. שוב, בעצירה של הפעילות, גילינו אחריות לעתידה של החברה".

אבי נקש, שכיהן בעבר כיו"ר ארקיע, היה מעורב מאוד בחברה. האם זה נכון שכיום איבד את כל הדרייב שהיה לו בכל הקשור לארקיע?

"אבי נקש, אחד מהאחים נקש, הוא שותף מלא, אבל כבר לפני 3 שנים הוא הודיע שהוא רוצה לעזוב את החברה וזה מה שהיה". אומרים שאילולא נכנסת לפני כשנה לכהן כיו"ר ארקיע לתקופה קצרה כדי לייצב את העסק, ייתכן וארקיע הייתה כבר מתמוטטת. האחים נקש אומנם הפסידו עליה עשרות מיליוני שקלים, אך ארקיע פועלת "בכלל לא, ממש לא נכון. יש לארקיע צוות ניהול, עובדים, כל הדירקטורים היינו מאוד אחראים. בזכות זה ארקיע פועלת ותהיה חברה מובילה".

אתה מודה בקולך ש"ארקיע היא החברה היחידה בעשרות החברות בקבוצה שמפסידה". אז מהיכן אתה שואף את האופטימיות לגבי עתידה של ארקיע?

"ארקיע התייעלה. יש לה כיום צוות ניהול מצוין עם מנכ"ל ויו"ר נפלא, גדי טפר".
ארקיע משהה זמנית את טיסותיה לאילת בתקופת הסגר המהודקארקיע משהה זמנית את טיסותיה לאילת בתקופת הסגר המהודק
צילום: עידו וכטל

במרוצת החודשים האחרונים אלי רוזנברג רכש את אל על, רמי לוי את ישראייר ואתם לא הצלחתם. האם יש כוונה להנפיק את ארקיע בבורסה דרך קנזון? בעבר אמרת שאין מקום ל-3 חברות תעופה ישראליות. מהי עמדתך כעת?

"כעיקרון עדיף שיהיו 2 חברות תעופה. אבל המהלכים למיזוגים לא הבשילו. אני מאמין שבעתיד יהיו הזדמנויות למיזוגים. אך כעת בארקיע אנחנו עוסקים בהווה. ארקיע מתכוונת להיות גם חברת תיירות ענקית. הכוונה להיות חברת תעופה ותיירות ביחד. אני מאוד מקווה שתוכלו לראות זאת בהנפקה המתוכננת שאמורה להתבצע בחודשים הקרובים. אנחנו מחכים לכול האישורים של הגופים הרגולטורים ואז נוכל להוציא אותה לפועל".

מלבד ארקיע, בבעלות האחים נקש גם רשת מלונות אורכידאה שאותה אתה מנהל. מה היקף הנזק שנגרם?

"את המלונות, שכולם בבעלות שלנו, נאלצנו לסגור. זה גרם לנו לקיטון בהכנסות בצורה מאוד קריטית. אבל, כעת אני רואה את האור בקצה המנהרה. אולם, בכול מה שקשור למלונות העסקיים באזור ת"א, הרצליה וירושלים עדיין יש בעיה גדולה. אבל אני אופטימי. מה שחשוב בתקופה כזו זה חיי אדם, הבריאות. ברוך השם המדינה חזרה לפעילות".

מהן התכניות של הקבוצה בתחום המלונאות על רקע הקורונה?

"לא עשינו שום עצירה בפיתוח המלונות בגלל הקורונה. בעוד כשנה וחצי אנחנו אמורים לפתוח את מלון סטאי בחאן אל-עומדאן בעכו. בנוסף, לכך המשכנו את כול התכניות שלנו בלי שינויים. כרגיל. לא מבטלים שום תכנית, כולל מלון בחוף דור. יש לנו עוד 3 בתי מלון שאנחנו בונים בת"א. אנחנו בונים מול חוף הים, בירקון 3, בשותפות עם חברת מנרב - 260 חדרים (האחים נקש מחזיקים במנרב פרויקטים יחד עם ישראל קנדה, כל צד 50%. רכשו את החברה בכ-560 מיליון שקל). בנוסף, עוד מלון מוקם על מה שהיה בעבר קולנוע ירון בת"א - 300 חדרים עם מגורים. בנוסף, אנחנו בונים אגף חדש במלון אורכידאה ת"א - 130 חדרים עם מגורים. המון פרויקטים. גם פרויקט הקאנטרי קלאב ממשיך כרגיל, שאמור להיבנות מלון על חורבות המתחם שם".

בתי המלון מתקשים לגייס עובדים המעדיפים לשבת בבית ולקבל חל"ת

"המדינה עשתה נכון בתחילה עם החל"ת, זה היה מתבקש. אך לאחר מכן עשתה טעות כשהאריכה אותו כי ככה אנשים מעדיפים לשבת בבית מאשר לעבוד. אני מאוד מקווה שהממשלה החדשה או גם ממשלת מעבר, תדע לפעול בנושא ולעשות את השינוי המתבקש כמה שיותר מהר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםארקיעאבי חורמרו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: