אא

המו"מ בין אל על וטייסיה מוסיף להיות תקוע. היום הצדדים ייפגשו שוב

מו"מ שנמשך אתמול 4 שעות בין הנהלת אל על לבין טייסיה, שהיו רוצים בעל בית חדש, לא התקדם לשום מקום. היום (ב') ייפגשו הצדדים בתיווכה של ההסתדרות להמשך מו"מ

בואינג 767 של אל על. צילום יוחאי מוסי בואינג 767 של אל על. צילום יוחאי מוסי

קרוב ל-4 שעות ישבו אתמול (א') טייסי אל על, הנהלת החברה ואנשי ההסתדרות המתווכים בין הצדדים, אך לא חלה כל התקדמות. אל על שחתמה על הסכמי התייעלות עם כל הסקטורים השונים בחברה: דיילים ומנהלי שירות בטיסה, מינהלי והנדסה-תחזוקה, עדיין לא מצליחה להגיע להסכמים עם סקטור הטייסים.

את המו"מ אתמול ניהלו מטעם החברה יו"ר הדירקטוריון, אלי דפס, המנכ"ל, גונן אוסישקין  וסמנכ"לית משאבי אנוש, יהודית גריסרו. את ההסתדרות ייצג בחלק מהמו"מ, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות המנהל את המו"מ מטעם ההסתדרות. במסגרת ההתייעלות, הטייסים נדרשים לפיטורים של כ-160 טייסים מתוך כ-700 טייסים המועסקים באל על וכן קיצוצי שכר ועוד. סקטור הטייסים נדרש "לתרום" את חלקו בוויתורים על מנת שהחברה תוכל לקבל את ההלוואה הכספית הדרושה לקופתה הדלילה. ללא הסכם התייעלות עם הטייסים, הנחשבים לסקטור עם המשכורות הגבוהות והתנאים המיוחדים בחברה, אל על לא תוכל להשלים את תכנית ההתייעלות שלה כנדרש.

בשבוע שעבר, בירכו הטייסים, שהיו מעדיפים בעל בית חדש עם כיסים עמוקים, על החלטת אל על לבחור במתווה האוצר לצורך קבלת הלוואה של כ-250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75% והנפקת מניות בסך של כ-150 מיליון דולר בחודשים נובמבר-דצמבר. אם הציבור לא ירכוש את המניות, המדינה תרכוש אותן ובכך תהפוך לבעלת השליטה בחברה. היום (ב') ימשיכו הצדדים במו"מ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלטייסי אל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: