אא

תתחילו לחייך: הסוף לכאבי השיניים עם השתלות שיניים מהדור החדש

מאות ישראלים סידרו לעצמם חיוך מושלם תוך שעה וכמעט ללא כאבים!

השתלת שיניים. צילום: Freepik השתלת שיניים. צילום: Freepik
הטכנולוגיה שעליה מבוססת השתלת שיניים התפתחה באופן משמעותי בשנים האחרונות. במרפאת שיניים אור שבהוד השרון הצטבר ניסיון רב ביישום הפתרונות המתקדמים הקיימים כיום, כולל מדפסת תלת-מימד, ונעשה שימוש בשתלים מובחרים כדי להגיע לתוצאות אופטימליות חיוך הוא אחד הכלים העוצמתיים ביותר שיש. כשאדם מחייך, אנשים אחרים רוצים להיות בקרבתו, הוא עצמו מרגיש מאושר יותר ויש אפילו מחקרים שמצאו קשר בין תדירות החיוכים לבין רמת תפקוד המערכת החיסונית. זוהי גם אחת התועלות העיקריות של השתלות שיניים - מחסור בשיניים בפה גורם לאדם מבוכה ובושה, ובפרט ימנע ממנו לחייך בפה מלא ובלב שלם. ישנם אף מקרים שבהם אובדן של שיניים גורם להסתגרות ו-ויתור על אינטראקציות חברתיות מכל הסוגים, כך שהשתלה, כשהיא מבוצעת ע"י רופא שיניים מיומן, משנה את החיים לטובה באופן דרמטי. כדי שהתהליך יעבור בצורה חלקה, ללא כאבים וללא תקלות, חשוב לבחור ברופא שיניים מקצועי בעל ניסיון רב שנים בתחום והיכרות עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר.  תזכו לטיפול שיניים מקצועי הנערך על ידי מיטב הרופאים בתחום, ובראשם דוקטור אנקר אשר עד לפני שנים ספורות כיהן כמנהל רפואי בקופת חולים לאומית.   שתל דנטלי קצר צילום: Freepik

איך להתגבר על הפחד מפני השתלת שיניים?

למרות היתרונות הברורים של השתלות שיניים, ואחוזי ההצלחה הגבוהים של טיפול זה בשנים האחרונות, יש עדיין לא מעט אנשים שסובלים ממחסור בשיניים ובכל זאת נרתעים מלהגיע למרפאה המתאימה. אי אפשר להתעלם מהעובדה שפחד מפני טיפולים דנטליים הוא תופעה נפוצה. הכיסאות בחדרי הטיפולים של רופאי שיניים, הפוזיציה שבה יושבים עליהם, האורות המסנוורים שמכוונים לפנים, החיטוט של אדם זר בתוך הפה, הציוד שמשמש לביצוע הפרוצדורות השונות - כל אלה עלולים להטות את הכף לטובת הפחד והמשך חיים שכוללים אי נעימות, בושה והימנעות, במקום ניצול האופציה של השתלת שיניים. גם בנקודה רגישה זו באה לידי ביטוי השתכללות הטכנולוגיות בתחום: בזכותה ניתן להשתיל שיניים בלי כאבים, במהירות ואפילו לבצע השתלות מורכבות ביום אחד. המפתח הוא בחירה מושכלת של הרופא שיבצע את ההליך. קבלו הצעת מחיר ופגישת יעוץ ללא התחייבות!

התאמה מדויקת לכל אדם - באמצעות סורק דיגיטלי משוכלל

הסיבות העיקריות לאובדן שיניים הן חבלה חיצונית חמורה ומחלת חניכיים חריפה שגורמת לאובדן האחיזה של השן בחניכיים ולצורך בעקירה. תופעה זו נפוצה לרוב אצל בני ובנות 40 עד 70, אבל ייתכנו כמובן גם מקרים שבהם אדם סובל ממחסור בשיניים בגיל צעיר יותר. באופן עקרוני ניתן לבצע השתלות שיניים החל מסביבות גיל 17-18 (נשים מתפתחות מהר יותר, ולכן אצלן כבר בגיל 17, ואילו אצל גברים לרוב יש צורך להמתין לגיל 18). השלב הראשון בתהליך הוא אבחון מדויק של המצב הקיים. כבר בשלב זה נכנס לפעולה מכשור מתקדם - כמובן בתנאי שמגיעים למרפאה שכבר הצטיידה במכשיר מתאים: סורק דיגיטלי. בזכות הסורק אין יותר צורך להשתמש בחומרי הטבעה מסורבלים ומעיקים, ובנוסף הוא מספק תמונה של חלל הפה ברמת דיוק גבוהה במיוחד. הפלט של הסורק, שנשאר בחלל הפה במשך דקות בודדות כך שאין אי נוחות רבה מדי, הוא דגם ממוחשב של השיניים, בשלושה מימדים. על בסיס זה ניתן לתכנן השתלת שיניים אופטימלית וגם להדגים לכל מטופלת ומטופלת את התהליך הצפוי להם - דבר שמפחית במידה ניכרת את החששות.

שתלים מובחרים ומדפסת 3D מתקדמת

טכנולוגיה נוספת שבאופן טבעי משדרגת מאוד השתלות שיניים היא הדפסה בתלת מימד. במרפאת אור בהוד השרון תמצאו לצד הסורק הדיגיטלי גם מדפסת שכזו, ובנוסף נעזר ד"ר עורוה במחרטה ייעודית שנמצאת במעבדה. גם השתלים עצמם הם שתלים מובחרים אשר מיוצרים ע"י החברות המובילות בעולם: שטראומן,  שתלי בייקון, זימר ועוד. השימוש בשתלים איכותיים אלה מאפשר להתאים את הטיפול למאפיינים הספציפיים של כל אדם, וגם להבטיח תוצאות עמידות ויציבות - להבטיח וגם לקיים. כך למשל שתלי בייקון הם שתלים אמריקאים שמתאפיינים במבנה קצר ובחוסן רב, ולכן הם אידיאליים למטופלים מחוסרי עצם. בזכות שתל בייקון נחסך הצורך בביצוע הרמת סינוס, והרווח הוא גם קיצור פרק הזמן עד להשלמת הטיפול וגם פחות סיבה לחשוש.

איך מתבצעות השתלות שיניים ב-60 דקות בלבד?

עד לפני מספר שנים האופציה של השתלות שיניים תוך שעה נתפשה כמדע בדיוני - אבל בעידן שבו ניתן להדפיס מבנים שלמים ולהשלים את הקמתם בימים בודדים, גם השתלה של שיניים ב-60 דקות היא כבר לא חלום אלא מציאות כשמגיעים למרפאה הנכונה. המפתח להשתלה מהירה, יציבה ואיכותית הוא סד כירורגי. בזכות טכנולוגיה זו ניתן להכין את כל מה שצריך להשתלת השיניים עוד לפני שהמטופל או המטופלת מגיעים. הסד מעוצב באופן ממוחשב על בסיס האבחון המדויק שבוצע, מודפס במדפסת תלת מימד - וביום ההשתלה עצמה הכל כבר מוכן, וכך ניתן להשלים את התהליך תוך זמן קצר. לאחר השתלת הסד מרכיבים עליו שיניים זמניות (שהודפסו גם הן ע"י מדפסת התלת-מימד) ובהמשך הן יוחלפו בשתלים קבועים. שיטת השתלת שיניים זו מתאימה בעיקר למי שחסרות לו שיניים רבות בפה - למשל, כשהלסת העליונה ריקה. במקרה של מחסור בעצם השיטה פחות מתאימה, אבל בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום.

השתלה מא' עד ת' - כל שלבי התהליך

אחת הדרכים שבהן ד"ר אנקר  - רופא בעל ניסיון רב בהשתלות שיניים ושיקומי פה, שכיהן במשך מספר שנים כמנהל רפואי בקופת חולים לאומית - מפוגג את החששות של לקוחותיו היא פירוט מלא של תהליך הטיפול. הסברים מדויקים וסבלניים מפחיתים את אי הוודאות, והמקצועיות של ד"ר עורוה תורמת אף היא לרגיעה. השלב הראשון בתהליך הוא בדיקת מצב הפה, באמצעות צילום רנטגן ו-CT. המטרה היא בדיקת איכות עצם הלסת, ומיפוי האורך, הגובה והצפיפות בכל נקודה. הסורק הדיגיטלי המשוכלל נכנס גם הוא לתמונה בשלב זה, כדי לייצר מודל תלת-מימדי של השיניים. השלב הבא הוא עיצוב ממוחשב של סד כירורגי. תוכנת הדמיה ייעודית מסייעת למקם את השיניים באופן אופטימלי, כשהתוצאה הסופית נראית על גבי מסך מחשב בכל רגע ולכן מובטח תכנון נכון. ההשתלה עצמה תתבצע תחת הרדמה מקומית או מלאה, בהתאם להעדפות המטופלים. לאחר הכנסת שתל הטיטניום אל עצם הלסת ממתינים מספר שבועות עד להשלמת הקליטה. בשלב זה ד"ר עורוה חושף את השתל ומתקין עליו כיפה שתפקידה הוא לסייע להחלמה של החניכיים. השלב האחרון הוא שיקום שן קבועה מחרסינה שתשתלב היטב עם השיניים הקיימות. תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: