אא

חופשה בקפריסין: 5 המלצות חדשות לבילוי באי השכן

יובל תנורי ויהודה לימן קפצו לחופשה באי השכן קפריסין וחזרו נפעמים מ"קפריסין של אחרי הקורונה", המציעה יותר מסלולי טיול חדשים בין יקבים, כפרים ושמורות טבע וגם, בית מלון מרהיב שהוקם בהשקעה של לא פחות ממיליארד שקל

קפריסין. צילום: Shutterstock קפריסין. צילום: Shutterstock

אחרי משבר הקורונה, קפריסין שונה מזו שהכרנו עד היום.

האי השכן - שהציע עד כה בטן גב, ים כחול, חופים מצוחצחים, מלונות מצוינים, ספורט ימי, בירה מקומית והרבה גבינת חלומי - התחדש, בין היתר, גם בשפע של מסלולי טיול חדשים בין יקבים, עסקים אותנטיים בכפרים ושמורות טבע. אה, וגם בבית מלון חדש שכבר זכה לתואר "המלון הטוב ביותר באי", למרות שרק נפתח באמצע חודש יוני האחרון. אולי, כי כדורגלן העל רונאלדו והזמרת שאקירה, קנו בו דירת נופש.

5 המלצות חדשות לחופשה באי השכן: 

"אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים" (ד"ר סוס) אם תעזו להתרחק מהחופים של קפריסין, תגלו טבע הררי שובה לב שמחביא בפיתולי הדרך כפרים קסומים עם סמטאות שזורות בדלתות צבעוניות, פרחים ריחניים וקפריסאים חמים. כפר אחד כזה הוא Agros, הנמצא 50 דקות נסיעה מלימסול. במרכז הכפר, בבית כאילו לקוח מסרט, נמצאת חנות המתוקים של ניקי (Niki's Sweets), שהפכה את קינוחי הכפית המסורתיים של קפריסין – פירות מסוכרים המוגשים על כפית לצד קפה - לאייקון עולמי ומפעל העצמה נשי. ממטבח ביתה, בו בישלה פירות מסוכרים לבדה, אספה ניקי את נשות הכפר וכיום הן מייצרות/מייצאות צנצנות מתוקים לכל העולם. פגשנו אותן במטבח יושבות במעגל, לבושות סינרים ומקלפות את הפירות שלאחר מכן ירקחו יחד לממתקים או ריבות תוך שהן מתעדכנות בכל רכילות הכפר. יש מתוקים מפתיעים (וטעימים) כמו קליפות אבטיח, חצילים ואגוז ירוק. קפריסין, מסתבר, שופעת מקומות כמו זה של ניקי ומשרד התיירות המקומי סימן שביל המכונה The Heartland of Legends, העובר דווקא במרכז האי והרחק מהחופים, עליו מסומנים מקומות מסורתיים, סיפורים, טעמים, פעילויות וסדנאות שמעניקים היכרות מעניינת ומעמיקה עם מדינת האי. למידע נוסף הקליקו כאן.

קפריסיןקפריסין
הכפר אגרוס, קפריסין. צילום: יובל תנורי ויהודה לימן היין העתיק בעולם יין הקינוח הקפריסאי, קומנדריה, מחזיק בשיא גינס על כך שייצורו הוא המוקדם ביותר בעולם. לצידו, בעשור האחרון, קפצה תעשיית היין הקפריסאית מדרגה וניתן למצוא בה הרבה יקבים ויינות מצוינים. כ"כ מצוינים שברחבי האי עוברים שבעה מסלולי יין מסומנים המביאים אתכם לביקור וטעימות במספר יקבים ובדרכים הצדדיות והפחות מוכרות. אנחנו ביקרנו ביקב Oenou Yi שבכפר Omodos, הנמצא 50 דקות נסיעה מפאפוס. מעבר לסיור ביקב היפה וטעימות של 12 יינות שונים (לצד מגש גבינות ופירות), שווה להגיע לפה גם בגלל הנוף המרהיב הנשקף מהמרפסת הענקית על צלע ההר ולארוחה במסעדה המעולה שבמקום. לאלו מכם שנוסעים לקפריסין לחגוג אירוע, שימו לב שהמקום מציע גם אולם אירועים ובריכה יפה.
קפריסיןקפריסין
יקב Oenou Yi. צילום: יובל תנורי ויהודה לימן

תאילנד במרחק 40 דקות טיסה מהבית צפונית מערבית לפאפוס, באזור Polis, מרחק 45 דקות נסיעה מהחופים הומי התיירים, נמצא החוף הכי יפה בקפריסין – הלגונה הכחולה (Blue Lagoon). בתוך שמורת הטבע Akamas, בה תוכלו גם למצוא מסלולי הליכה יפהפיים בטבע עשיר, נמצא חצי-אי שחופיו ומי הטורקיז הצלולים שלו מזכירים את אלה של תאילנד, ובעיקר את כל מה שאנחנו מפנטזים עליו כשאנחנו מתכננים בטן גב בחוף. ללגונה, אליה אין גישה עם מכוניות, ניתן להגיע באחת משתי הדרכים: מסלול הליכה של כ-7 ק"מ היוצא ממעיין חביב בשם מרחצאות אפרודיטה (אלת האהבה והיופי במיתולוגיה היוונית) או בשייט היוצא מנמל Latchi. מהנמל ניתן לקחת יאכטה פרטית (לכ-15 איש) לשייט חווייתי שבסופו שחייה ושנירקול בלגונה הכחולה ובחזרה במחיר של כ-550 אירו או בסירות גדולות היוצאות אחת לשעה בעלות של כ-20 אירו לאדם. בדרך חזרה, אל תפספסו את מסעדת מאכלי הים המופלאה שנמצאת למרגלות מרחצאות אפרודיטה ומשקיפה על רצועת החוף היפהפייה עם מפרצונים קטנים, הנקראת (באופן מפתיע) "מסעדת מרחצאות אפרודיטה".

על שפת הבריכה עם שאקירה ופיקה

ממש בקצה הדרום מערבי של שמורת הטבע Akamas, התמקם לו מלון 5 כוכבים יוקרתי חדש, שנפתח באמצע יוני האחרון בהשקעה של כמיליארד שקל. למרות הזמן הקצר בו הוא פועל, כבר הצליח למתג עצמו כמלון הכי שווה בקפריסין. Cap St. Georges Hotel & Resort נמצא 20 דקות נסיעה צפונית לפאפוס (בדרך ללגונה הכחולה) אל מול רצועת חוף פרטית ומהממת. במלון, שבבעלות אדם בשם George Loannou, החדש 202 חדרים מרווחים (57 מ"ר לפחות), רובם פונים לבריכה ולים המהפנט. במלון ספא יוקרתי בגודל 2,500 מ"ר הכולל חדר מלחי הימלאיה, מקלחות ארומתרפיות, ג'קוזי עם זרמים לכל חלק בגוף, סאונות ומגוון עיסויים וטיפולי אנטי-אייג'ינג. ואם כל זה לא הספיק לשכנע אתכם, נספר ש"עפ"י פרסומים זרים", הזמרת שאקירה ובן זוגה שחקן הכדורגל פיקה כבר רכשו דירת נופש במקום, שמחיר לילה בו גבוה אפילו ממלון Anassa המיתולוגי באזור שנוהג לארח את אלטון ג'ון, פול מקרטני ושאר אצולה בריטית. מחיר התחלתי: 517 אירו ללילה.

קפריסיןקפריסין
מלון Cap St. Georges Hotel & Resort. צילום: יובל תנורי ויהודה לימן

איה נאפה – גם למשפחות על אף התדמית ההוללת של העיר, בעשור האחרון איה נאפה החלה להוות יעד אטרקטיבי גם למשפחות. בעיר ובאזור יש חופים מרהיבים וספורט ימי שתתקשו למצוא במקומות אחרים בקפריסין. אהבנו במיוחד את היום שבילינו ב-Isola Beach Bar שמציע חוף יפה, מיטות מפנקות, אוכל משובח, די ג'יי וקוקטיילים טעימים שעוזרים להורים לצלוח את החופשה עם הילדים. מול הבר, יש מגוון ספורט ימי מותאם לרמת האדרנלין הרצויה – החל מסירות פדלים עם מגלשה, דרך סירת בננה, ג'ט-סקי ומצנחי רחיפה.

קפריסיןקפריסין
איה נאפה. צילום: יובל תנורי ויהודה לימן

הכותבים, בעלי הבלוג Two Flying Boys, היו אורחי משרד התיירות של קפריסין

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמדריך יעדיםקפריסיןפספורטופ 5

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: