אא

חזון הצרפתי המצוי, יקב GERARD BERTRAND

בימים אלו שאת פסטיבלי היין הצרפתיים בנובמבר ככל הנראה נפספס ועל תחליף ראוי בארץ עד אז אף אחד לא יתאפס, ״אומנות החיים״ של GERARD BERTRAND היא נקודת אור בחשכה ואת טעמיה ניתן לטעום בארץ ואולי כך להשלים את החוויה.

אסף אבידן בפסטיבל הג׳ז ב-Château l'Hospitalet, צילום: Soufiane Zaidi אסף אבידן בפסטיבל הג׳ז ב-Château l'Hospitalet, צילום: Soufiane Zaidi

הכל התחיל בשנת 1975 בין הגפנים של שאטו דה וילמאג’ואט שבדרום צרפת, בזמן שקצר ג'רארד ברטרנד את ענביו הראשונים וגילה את תשוקתו ליין.
במשך שתים עשרה שנים נחנך ע״י אביו ג׳ורג׳ בכרמים וספג את ערכי המצוינות הנלמדים במגרש הרוגבי שם החל את דרכו כשחקן בנבחרת צרפת.
ברוח זו הוא התחיל את מסעו בעולם היין באחת החלקות של המשפחה - Domaine de Villemajou לאחר מותו המפתיע של אביו בשנת 1987. חמש שנים לאחר מכן, הוא הקים את חברת היין Gérard Bertrand במטרה לפתח את יינות דרום צרפת.
בשנת 2002 רכש ג׳רארד את ״שאטו ל‘הוספיטלין״ הפארק הטבעי של לה קלאפה. המיקום בין נרבון, העיר הרומית נרבון והים התיכון העניק לברטרנד מימד חדש לגיבוש חזונו.הטרואר הברטרנדי
במהלך השנים הרחיב ברטרנד את מפעלו החולש על פני 850 דונם המעובדים בשיטות ביו-דינמיות וכולל כיום 16 אחוזות הממוקמות על השטח המדהים ביותר של דרום צרפת מהכרמים בגובה רב ליד הפירנאים ועד האדמות הוולקניות של הטרס דו לארז וכרמי החוף המשקיפים על הים התיכון. אלו נבחרו בין הטרואים היפים ביותר של לנגדוק. האזור היה הראשון בצרפת להיחשף לשיטות גידול הגפנים ועשיית היין על ידי הרומאים אשר כבשו את אותה בשנות ה-50 לפנה״ס. לנגדוק הוא אזור ייצור יין אדיר ממדים ומבחינת כמויות הוא נחשב לגדול בעולם. קבוצת ג׳רארד מייצגת 36% מהכרם האורגני הצרפתי ו -7% מהכרם האורגני בעולם. כחלוץ הביו-דינמיקה, ג'רארד ברטרנד מעוניין לתמוך בכורמים המחויבים לשמירה על איכות הסביבה ולעודד את החקלאות האורגנית, לכן אוסף לכרמיו את כל הנכסים הנוחים ביותר לגידול גפנים אורגני בהיבט החשיפה הגאוגרפית שלהם והאקלים ובוחר מגוון רחב של זני ענבים עמידים אשר מקלים על המאבק נגד הטפילים.

ג׳רארד ברטרנדג׳רארד ברטרנד
ג׳רארד ברטרנד, צילום: MARIE ORMIERES

Innovation Innovation Innovation

חדשנות היא מילת מפתח עבור קבוצת ג'רארד ברטרנד, הצרכים והצרכנים המשתנים משפיעים מאוד על בחירות היקב. האזור עבר בשנים האחרונות מהפכה, מאזור שמייצר בעיקר כמויות גדולות, הפך לאזור שמייצר יינות איכות מזנים ייחודים הידועים כיינות עשירים בהירים ומודרניים, המותאמים למגמות שוק עולמיות. הדבר בא לידי ביטוי גם בעיצוב החדשני דוגמת בקבוקי Cote des Roses עם פקק הזכוכית ותחתית אשר עוצבה בצורת ורד על ידי מעצב צעיר מבית הספר לאומנויות בפריז Ecole Boullen. יופיים החדשני של הבקבוקים אמנם מהווה מרכיב מרכזי בהתמכרות למוצר, אך כפי שנאמר: ״אל תסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו״, אשתף קצת בחוויית הטעימה: הרוזה בעל ארומה של פירות קיץ, קסיס ודומדמניות אדומות. ניחוחות פרחוניים של ורדים עם רמזים לאשכוליות, טעם מרענן עם התמדה ואיזון ארומטי רב. צבעו ורוד רך, מעט חיוור, עם גוונים כחלחלים המתפתחים עם הזמן לניואנסים כתמתמים. השרדונה צהוב נעים עם גווני זהב, ריחו של פירות הדר, פירות אקזוטיים, פרחים, אגס ואננס. טעמיו נעימים ומדויקים הודות להרכב מינרלים נכון היוצר הרמוניה של טעמים וניחוחות. הפינו נואר בעל ניחוחות פרי טרי של דובדבן מורלו, פטל בר ותבלינים. מרקם מלא קטיפתי, טאניני במידה ובעל סיומת אלגנטית ומאוזנת.
פסטיבל הג׳ז ב-Château l'Hospitaletפסטיבל הג׳ז ב-Château l'Hospitalet
פסטיבל היין והג׳ז ב-Château l'Hospitalet, צילום: Soufiane Zaidi

אומנות החיים

כחלק מרצונם של ג'רארד ברטרנד וצוותיו לחגוג את ״Art De Vivre״ (אומנות החיים) ולייצר את הקשר בין היינות הנהדרים של האחוזות, הגסטרונומיה והאמנות, מחזיק היקב בשאטו ל'הוספיטלט (Château l'Hospitalet) - מלון הממוקם בלב המוגן של לה קלאפה המארח מדי שנה פסטיבל ג׳ז שאורך כחמישה ימים ומשקף באופן מושלם את אומנות החיים הים תיכונית.
פסטיבל הג׳ז ב- Château l'Hospitaletפסטיבל הג׳ז ב- Château l'Hospitalet
ליסה סימון בפסטיבל הג׳ז של Château l'Hospitalet, צילום: Soufiane Zaidi

צרפת עד הבית

היינות הישראלים והיקבים הישראלים בהחלט לא נופלים מהרף הגבוה הבינלאומי אז ״למה אנחנו לא צרפת?״, התשובה לדעתי היא תרבות הצרפתי המצוי - יין הוא מוצר צריכה בסיסי, אווירה טובה היא דרך חיים ובשעה חמש אחר הצהריים בכל יום אלו נפגשים. ביום שבו כוס יין אדום לצד גבינה טובה בכל ערב, תיירות פנים מבוססת דרכי יין ונוכחות חובה בפסטיבל יין שנתי יהיו עניין שגרתי עבור כל ישראלי, ישאל הצרפתי המצוי ״למה אני לא ישראלי?״. במגמת ההתחקות אחר תרבויות יין שכנות תוך העצמת הייחודיות האזורית, חלה עלייה בשנים האחרונות בכלל ובתקופה האחרונה בפרט. מיזמים חדשניים, בלוגרים צעירים ואתרים ותיקים מתאחדים כולם על מנת למנף את אותה תרבות נחשקת שבתקופת הקורונה תוססת ותוססת. לתחושתי בשנתיים הקרובות יכנסו לרשימת ה-must do שלנו לצד המסעדות הטובות, הרבה ביקורים ביקבים והפיתוי שתביא איתה התרבות המתפתחת יוביל אותנו גם לקנות כרטיס טיסה לפסטיבל יין צרפתי עד שבארץ התחליף יהיה מיטבי. אז עד שיתממש אותו חזון אחרית הימים ועד שיחלוף הוירוס העקשן ויאפשר את פתיחת הפסטיבלים הצרפתיים, אתרפק על בקבוק יין צרפתי שיסייע לדמיין את אותו החזון.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםצרפתפספורט Wineטיולי ייןיין

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: