אא

טיול יום מחוץ לטביליסי: הכירו את חבל היין Kaheti

אם אתם כבר נמצאים בטביליסי, שריינו לכם בלו״ז יום נוסף מחוץ לעיר. באזור Kaheti תהנו מנופים עוצרי נשימה, אווירה כפרית מרגיעה, יין משובח ואוכל טוב. קדימה, אתם עוד כאן?

הנוף בסיגנגי, גיאורגיה. צילום: בת-שי עוז הנוף בסיגנגי, גיאורגיה. צילום: בת-שי עוז

באחד הימים, דאטו ודיטו (מדריך הטיולים המגניב ביותר והנהג המקסים שלנו, שניהם מטעם חברת התיירות junny get excited) לקחו אותנו לטיול יום מחוץ לטביליסי, לאזור Kaheti - חבל ארץ טובל בכרמים ויקבים רבים המרוחק כ-120 ק״מ מהעיר.

העיירה Telavi

בדרכנו אל אזור kaheti, דאטו התעקש על עצירה בשוק של העיירה Telavi הנמצאת בדרך. העיירה היא למעשה העיר המרכזית והבירה האדמיניסטרטיבית של חבל היין. ההתעקשות הייתה מוצדקת. הגענו אל רחבת השוק המקורה, מלאה בתוצרת מקומית מהממת. הסתובבנו בין הדוכנים, המוכרות המקסימות נתנו לנו לטעום גבינות גיאורגיות, שמן זרעי חמניות תוצרת בית, אגוזים, פירות יער טריים וכל טוב. מיקום: Telavi Bazaar השוק בתלאווי, גיאורגיה. צילום: בת-שי עוז השוק בתלאווי, גיאורגיה. צילום: בת-שי עוז

מרתף היין vakirelebi

מטרת העל שלנו ביום הטיול הזה הייתה להגיע למרתף היין - Vakirelebi הממוקם בביתם של משפחה גיאורגית מקסימה. לאחר נסיעה של כמעט שעתיים, בה עצרנו בדרך להצטלם מעט עם הנוף ולנשנש קצת בשוק של תלאווי, הגענו לאחוזה מהממת המשקיפה על עמק אלאזאני ועל פסגות השלג של הרי הקווקז בקו האופק. קיבלו את פנינו כל בני המשפחה, אך על כל האירוע נוצח על ידי תמרה הגיאורגית המהממת. היא אמנם במקור ילדה עירונית, אך לאחר שפגשה את בעלה ומשפחתו, התאהבה בקסם של הכפר ועברה ל-country side. תמרה הפכה את התחביב של משפחתו לאירוח וייצור יין, לעסק של ממש. יין גיאורגי. צילום: בת-שי עוז למשפחה מרתף יינות משגע, גינת עשבי תיבול מטריפה, אהבה גדולה להכנסת אורחים וידע קולינרי רחב. מרתפי היין הגיאורגים הטיפוסיים מתאפיינים לרוב בשקעים ברצפה בהם מטמינים את היין לחודשים ארוכים. מסורת היין חיה ובועטת כמעט בכל בית גיאורגי טיפוסי. אם תשימו לב, כשמטיילים ברחבי גיאורגיה ניתן לראות במקומות רבים כדי חרס רחבים, המשמשים לאחסון יין כחלק מחיי היומיום של משפחה גיאורגית שגרתית. ביקב Vakirelebi מתפארים בייצור היין האורגני המאפיין אותם, יחד עם ניצול מקסימלי של חומרי הגלם. מה זה אומר? משאריות הענבים בתהליך ייצור היין, המשפחה מזקקת את הקליפות והופכת אותן למשקה הגיאורגי הלאומי - הצ׳אצ׳א. משקה רווי אלכוהול, בעל חריפות תוקפנית, עשוי מתזקיק של ענבים, מכיל כ-50% אלכוהול ואף יותר ובדרך כלל מיוצר באופן בייתי. יותר מזה? משאריות הייצור של הצ׳אצ׳א, מכינה המשפחה רכז ענבים, מעיין סירופ מרוכז במיוחד, שממנו מכינים את הממתק הגיאורגי הלאומי ״צ׳ורצ׳חלה״. את היין המשפחתי שותים בכוסות-קערה רחבות מחרס, כיוון שהיין הגיאורגי זקוק לאוורור ראוי לפני השתייה ושטח הפנים הרחב של הכוסות משרת בדיוק את המטרה הזו. טעמו של היין הגיאורגי הוא סובייקטיבי. יש שיתחברו מאוד ויש שיגידו שמדובר בטעם חזק במיוחד. אך כולנו יכולים להסכים פה אחד, שטעמי היין הגיאורגי עמוקים והיין עצמו לגמרי ״דופק את הראש״. אז אחרי הסברים במרתף היין וטעימה מכובדת של שלל היינות, עלינו למרפסת היפיפייה של האחוזה לבשל יחד עם המשפחה סעודה גיאורגית למופת. את מרבית חומרי הגלם מגדלת המשפחה לבד וכל מי שמגיע, יכול ליהנות בתיאום מראש מסדנת בישול גיאורגית נפלאה. גם במידה ובישול זה לא הקטע שלכם, תוכלו ליהנות רק מהארוחה עצמה בעוד שמשפחתה של תמרה תהיה אמונה על הבישולים. זהו עסק משפחתי שנמצא בצמיחה והתפתחות מתמדת. היום בו בילינו ב-Vakirelei, היה אחד מהימים המוצלחים ביותר בחופשה שלנו בטביליסי. לכן חשוב לי לפרגן למשפחה המקסימה הזו. משהו באווירה של המקום פשוט קסום ורואים שמדובר באנשים שמאוד אוהבים את מה שהם עושים ושמחים לחלוק את זה עם כל מי שרק ירצה. נהנים מאירוח גיאורגי. קרדיט: בת-שי עוז צילום: בת-שי עוז כוס יין גיאורגית. צילום: בת-שי עוז עמוד האינסטגרם שלהם. אתר האינטרנט שלהם.

נקודת תצפית על חומותיה של העיר Sighnaghi

סיגנאגי הסמוכה היא עיירה ציורית מהממת. כיוון שהיינו שבעים ומרוצים מהיום העמוס שלנו, עצרנו ב-Sighnaghi רק על מנת לצפות בשקיעה. מדובר בעיר מבוצרת, 65 קילומטר דרום-מזרח לתלאווי. החומות המרשימות של העיר עדיין שלמות ומעליהן ניצבים 28 מגדלי שמירה. כולם נבנו במאה ה־18. בדרכנו חזרה לטביליסי, עצרנו בשתי נקודות על החומה המקיפה את העיר ונהנינו מנוף עוצר נשימה ואוויר הרים צלול כיין. הנוף בסיגנגי, גיאורגיה. צילום: בת-שי עוז מיקום: Sighnaghi Wall הכותבת הייתה אורחת חברת ישראייר בגיאורגיה.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גיאורגיהכלליPassFoodNews בעולםpassfoodnews

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: