אא

יהיה בסגר? 3 המלצות לטיולי פריחה וזרימה בגולן

בהנחה ויציאה אל חיק הטבע הפתוח אפשרית בימים טרופים אלה, הנה 3 מסלולים מומלצים לטיולי זרימה/פריחה מרהיבה של סוף עונת החורף בגולן

אירוס הגולן בצומת המפלים בגולן.  צילום: אוהד עומסי אירוס הגולן בצומת המפלים בגולן. צילום: אוהד עומסי
בין פרחי הבר המלבלבים בעונה זו של השנה ברחבי הגולן נמנים: החרדל, עירית, נרקיס, תורמוס, כרמלית, פרג, כלנית, עירית, חבלבל, רקפת וכמובן, אירוס הגולן בצבעוניות ססגונית של צהוב, אדום וסגול ולבן. הנה 3 מסלולי טיול פורחים וזורמים בגולן:

1.מסלול מצפה אופיר - קרן עין גב

אזורי הפריחה ממצפה אופיר אל קרן עין גב: טיילת מצוקי האון והאזור סביב מבוא חמה ומורדות הגולן המערביים, אחו נוב, צומת המפלים וציר המפלים, קבר שייח' מרזוק, נחל מיצר ועוד. על כביש 789 העולה מכורסי שבחופה המזרחי של הכינרת אל דרום רמת הגולן, ליד הק"מ ה-10, שלט המפנה את המטיילים מערבה אל מצפה אופיר, לדרך עפר נוחה לנסיעה. הדרך מסומנת בסימון שבילים כחול. מסלול פריחה ונוף נהדר שמתחיל מנקודת התצפית המרהיבה שנבנתה לזכרו של אופיר שעל ממושב גבעת יואב. המסלול יוצא מהתצפית על קו המצוק אל הבונקרים הסוריים אשר חלשו על הכנרת ויישובי עמק החולה עד למלחמת ששת הימים ב-1967. ממשיכים על השביל הכחול ויורדים דרך מטע הזיתים עד בני יהודה הישנה, עוברים את הכפר ובית המעיין ויורדים בדרך המובילה אל קרן עין גב. עולים אל פסגת הקרן ונרד בזהירות ואם צריך נגלוש על הישבן בדרך התלולה והלבנה המתחברת אל הדרך אשר תוביל אותנו לסוף המסלול בבית הקברות של עין גב. אורך מסלול : 6 ק"מ | משך הטיול: 4-5 שעות | צבע מסלול : סימון כחול | רמת קושי: מטיבי לכת | נק' סיום: בית קברות עין גב.

2.מסלול יער אודם - על שביל הגולן

ביער אודם המוריק והפורח אפשר לראות שלל סתווניות, כרכומים, רקפות ונרקיסים ממלאים את השבילים לאורך המסלול. ניתן לראות ביער גם את עפציו האדומים של אלון התולע ובתוכן את זחל הצרעה המוגן. את המסלול מתחילים בשביל הגולן באחד העיקולים על כביש 98 העולה מכיוון מסעדה לבוקעתה. ליד הצפרדע הירוקה (פח אשפה) על דרך הנכנסת מהכביש לכיוון דרום, מחנים את הרכב. הולכים על שביל הגולן אל תוך היער עד למפגש עם סימון שבילים אדום. ממשיכים עם הסימון האדום ויורדים חזרה עד שפוגשים שוב את שביל הגולן. פונים עם השביל דרומה ומסיימים למרגלות תל אל קצעה שם ממתין הרכב. אורך המסלול כ- 1.5 ק"מ וההליכה נעשית בין עצי אלון ולכן המסלול מוצל | מתאים בעיקר למשפחות, המסלול לא כולל עליות או ירידות משמעותיות | המסלול מעגלי.

3.מסלול מפל עיט

נוסעים מצומת המפלים (מפגש הכבישים 808 ו-87) פונים דרומה לציר המפלים. עוברים את הפנייה למושב אניעם ממשיכים עוד כ-5 דקות נסיעה עד לשלט המפנה ימינה למגרש החניה של מפל עיט הנמצא ממערב לכביש. מפל עיט הוא אחד המפלים המרשימים בגולן. הוא נשפך אל קניון בזלתי עמוק שאורכו כ-4 ק"מ ומתנקז אל נחל יהודיה. מרפסת התצפית שמשקיפה לעבר המפל והנחל מאפשרת מבט מרהיב אל הקניון המדהים ואל עמודוני הבזלת במצוק הנחל. הגישה למפל עיט נוחה יותר בהשוואה לשאר מפלי הגולן, ובעיקר למפלים שלאורך ציר המפלים. המפל זורם בחודשי החורף והאביב, אולם גם בחודשי הקיץ והסתיו מומלץ לעצור ולבקר באתר. שביל נוח ומסודר, היוצא מחניה מסודרת, מוביל למרפסת תצפית לעבר המפל והנחל. מעט אחרי תחילת השביל מגיעים לפיצול פנייה שמאלה מובילה לתצפית עמודוני הבזלת - תופעה גיאולוגית יפה ומרשימה במיוחד - שווה ביקור, בדרך גם חוצים גשר עץ נחמד בתוך סבך צמחיית נחלים. הצד הימני של השביל מוביל לתצפית לעבר שני מפלי הנחל. מומלץ ביותר להגיע אחרי גשם חזק וליהנות מהזרימה המרהיבה. הולכים לאורך כל עמדת התצפית, כ- 10 דקות הליכה, נהנים מהנוף, מהקניון היפה וחוזרים בשביל מעגלי לרכבים. מידע נוסף: מרכז מידע תיירות גולן 04-6962885 | www.tourgolan.org.il

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםנשארים בארץ - המלצות לטיוליםרמת הגולןאירוס הגולןטיולי פריחה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: