אא

יוון נפתחת לתיירות, אך לא לישראלים

עפ"י הודעת NOTAM, אג'יאן איירליינס, שהחלה להפעיל היום טיסות בקו אתונה – תל אביב, אינה יכולה להטיס ליוון נוסעים, שאין ברשותם דרכון אירופי. שגרירות ישראל באתונה: "

אתונה - אקרופוליס. צילום: 123rf אתונה - אקרופוליס. צילום: 123rf
למרות כל התקוות וההערכות על 'מסדרון אווירי', שיאפשר תיירות חופשית בין ישראל ליוון, מסתבר שנצטרך להתאפק לפחות עד סוף החודש. לפי דיווח של דבי שפיגל, מנהלת פעילות חברת התעופה היוונית, אג'יאן איירליינס, בישראל במסגרת נציגות אופן סקיי, נוסעים ישראלים, שהגיעו היום לטיסת הבכורה של החברה לאתונה, לא הורשו לעלות לטיסה. עפ"י הוראת NOTAM, שהגיעה לחברת השירות 'לאופר', המטפלת בטיסות אג'יאן איירליינס, עד ה-29 בחודש רק בעלי דרכון אירופי יכולים לטוס ליוון. כפי שפרסמנו, אכן יוון נפתחה לתיירות, אך לאירופים בלבד. אג'יאן איירליינס תכננה להפעיל השבוע את הקו אתונה – תל אביב בתדירות של 3 טיסות והחל מ-22 בחודש, כפי שפרסמנו, בתדירות יומית. לאור ההתפתחות הנוכחית, נראה שבהנהלת החברה ישקלו מחדש את התוכנית. מחד, ישראלים אינם יכולים לטוס ליוון, ומאידך, הכניסה לזרים אסורה לישראל עד סוף החודש. "עם מגבלות בשני הצדדים, נראה שהחברה תצטרך אולי לשנות את התוכניות", מציינת דבי שפיגל, ותולה תקוות בביקורו של ראש ממשלת יוון, שיגיע מוחרתיים לארץ. "אולי מהביקור הזה תצא איזושהי בשורה", היא מציינת.
משגרירות ישראל באתונה נמסר כי "בעקבות פרסומים בתקשורת הישראלית לגבי סירוב כניסה ליוון למחזיקי דרכונים ישראלים, מבקשים להבהיר כי יוון מצייתת להנחיית האיחוד האירופאי בדבר איסור כניסת תיירים ממדינות שאינן חברות האיחוד.  האיסור הזה תקף בכל מדינות האיחוד לכל הפחות עד ה-1 ביולי וחל על כל המדינות מחוץ לאיחוד."
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםיווןאתונהדבי שפיגלאג'יאן איירלייינס

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: