אא

יוצאים לחופשה בדובאי בימי הרמדאן

מאז שנחתם ההסכם בין ישראל לדובאי, ישראלים רבים נוהרים לדובאי כדי לגלות את צפונותיה. ואכן, בדובאי אפשר למצוא מגוון רחב של אטרקציות, מראות אקזוטיים וטבע מרהיב. מכיוון שמדובר בארץ חדשה ולפעמים גם לא מוכרת, ישנם דברים שכדאי לדעת על דובאי. מכל מקום, חשוב לקרוא על דובאי מראש רגע לפני הטיסה, כדי להבין את הלך הדברים ולנפוש ללא דאגות \\ תוכן פרסומי

צילום: FREEPIK צילום: FREEPIK

חוגגים את רמדאן בדובאי

אנו מכירים את חג הרמדאן מהארץ. הרמדאן נחוג בחודש התשיעי לפי השנה המוסלמית, ובו נהוג לצום מהזריחה ועד השקיעה לזכר ההתגלות של הנביא מוחמד. שבירת הצום בערב מתקיימת בשילוב של מסיבות ופסטיבלים עד שמתחילים לצום ביום הבא. גם בדובאי מקיימים את הרמדאן. השנה הוא יתקיים בחודשי אפריל-מאי שהם חודשים שאינם נחשבים לעונת התיירות. הטמפרטורות בחודשים האלה גבוהות, והתיירים מעדיפים לבוא בחודשים אחרים. כך שאם אתם נוהגים לחגוג את חודש הרמדאן, זוהי הזדמנות טובה בשבילכם להגיע לקראת החג ולחגוג אותו עם התושבים המקומיים. ציון רמדאן בדובאי הוא אירוע מיוחד. לפי המסורת, את סיום הצום מציינים באמצעות יריית תותח, אשר מתקיימת בחמישה מקומות מרכזיים בעיר. לאחר מכן מתקיימת הארוחה העשירה, ה"איפטאר", ולכבודה מתאספים כל בני המשפחה והחברים כדי לחגוג יחד, לאכול מאכלים מסורתיים משובחים ולשתף בין החוויות השונות. מעבר לכך, כל מי שמציין את צום הרמדאן יכול לחוש באווירה המיוחדת. המסעדות פותחות במבצע "אכול כפי יכולתך" וגם בקניונים תמצאו מבצעים מיוחדים. בתקופת הרמדאן אין הרבה תיירים, כך שאפשר לנוע בחופשיות מבלי להיתקל בהמונים.

בדובאי יש כללי התנהגות ברורים לגבי הרמדאן

מכיוון שבדובאי הרמדאן הוא אחד החגים החשובים ביותר, ישנם כמה כללי התנהגות שחשוב לשים אליהם לב, בייחוד מי שלא מציין את הרמדאן ומגיע לדובאי בעונה זו של השנה. ראשית, מכיוון שמדובר בימי צום, אכילה ושתייה בפומבי אסורה גם למי שאינו בן הדת המוסלמית. גם העישון ברחובות אסור במהלך צום הרמדאן, ומקומי שנתפס עושה כן עלול להישלח לעבודות שירות. הישראלים, אגב, עלולים לקבל קנס של אלפי שקלים. מעבר לכך, גם שתיית אלכוהול אסורה בשטח הציבורי, כך שאת כל הפעילות של בילויים ושתייה כדאי לצמצם לתוך החדר בבית מלון. אם אתם יוצאים לטיול בחיק הטבע או בחוף הים, שימו בקבוק מים בתוך התיק ואולי גם כמה קרקרים או מזון שאפשר לשלוף בצנעה ולאכול. השתדלו להתרחק ממקומות מרכזיים כאשר אתם שולפים את בקבוק המים מהתיק. עשו זאת בצנעה עד כמה שאפשר, רצוי במקום פרטי. עם התקרב סיום צום הרמדאן, כדאי להזמין מראש מקומות במסעדות, אם אתם רוצים לשבור את הצום עם כולם או ליהנות מכל מה שיש למסעדות להציע, כדאי להזמין מקומות מראש.

היכן ניתן להסתובב בתקופת הרמדאן

במהלך הרמדאן קיימת התנהלות מיוחדת בדובאי. למשל, מסעדות רבות סגורות מטעמי דת ומסורת, ואם רוצים לבקר במסעדה מסוימת, כדאי לבדוק אם היא פתוחה, ואם כן מתי. אף על פי שמדובר בצום, מרכזי הבילוי נפתחים כרגיל בערך החל מהשעה 10:00 בבוקר. תוכלו לבקר בקניונים וליהנות משפע של מבצעים לקראת חודש רמדאן. מעבר לכך, הפארקים וחופי הים פתוחים, אך מכיוון שבדרך כלל לא ניתן לקנות אוכל בדוכנים בחודש הרמדאן, כדאי להצטייד מראש באוכל ושתייה ולאכול בצנעה בצד. מכל מקום, חיי הלילה רגועים יחסית בחודש הרמדאן באמירות דובאי בגלל איסור השתייה, אבל הם מתאימים למי שמחפש לצאת בערב ולטייל ברוגע, מבלי רעש של מוסיקה ובילויים מסביב. מכל מקום, האווירה בדובאי ברמדאן היא מיוחדת וממש מרגישים את החג.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דובאיתוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: