אא

תאילנד חוזרת למודל פוקט עקב התפשטות אומיקרון במדינה

תאילנד מבטלת זמנית את הכניסה החופשית למדינה במסגרת מה שכינתה Thailand Pass וחוזרת החל מהיום (ד') למודל פוקט (Phuket Sandbox) במסגרתו הכניסה מתאפשרת בשלב ראשון רק דרך האי פוקט וכעבור שבוע להמשיך הלאה בכפוף לבדיקות

קורל איילנד, פוקט. צילום: ספיר פרץ זילברמן קורל איילנד, פוקט. צילום: ספיר פרץ זילברמן

ב-1 ביולי 2021, אחרי שנתיים של סגר, תאילנד פתחה את שעריה לכניסת תיירים במסגרת פיילוט אותו כינתה: Phuket Sandbox ("ארגז החול של פוקט"). במסגרת הפיילוט, תיירים הורשו להיכנס בשלב ראשון אך ורק לפוקט, האי הגדול ביותר במדינה, וכעבור שהייה בת שבוע ימים להמשיך הלאה ליעדים אחרים בתאילנד. כל התיירים (מבוגרים מחוסנים בלבד + ילדים עד גיל 18 שאינם מחוסנים) שהגיעו לפוקט, נדרשו לעבור בדיקת קורונה 72 שעות לפני ההגעה וכן בדיקת קורונה בשדה התעופה של פוקט עם הנחיתה וכך גם כעבור 5 ימי שהייה באי.

החל מהיום (ד'), עקב החשש להתגברות ההדבקות בזן האומיקרון, תאילנד משעה באופן זמני את ההקלות על כניסת תיירות וחוזרת למתווה שהתקיים לפניהן - כאמור, "ארגז החול של פוקט" במסגרתו תיירים מחוסנים יוכלו לטייל ללא בידוד רק באי פוקט ובסביבתו.

במסגרת החזרה לנוהלי הכניסה הקודמים, המבקשים לבקר בתאילנד יצטרכו להגיש בקשה לאישור כניסה מסוג Thailand Pass לצורך כניסה לאי פוקט וסביבתו, ולאחר שיקבלו אותו יוכלו לשהות באי במשך 7 לילות (לאחר בידוד של מספר שעות עד לקבלת תוצאת הבדיקה שלאחר הנחיתה). אחר כך לטייל באופן חופשי בשאר המדינה. בנוסף, יצטרכו המבקרים להזמין מראש 2 בדיקות PCR אותן יעברו מיד לאחר הנחיתה ולאחר מספר ימי שהייה בתאילנד. הכניסה במסגרת תוכנית "ארגז החול" בפוקט, תתאפשר למחוסנים בשתי מנות חיסון לפחות וכן למחלימים שקיבלו מנת חיסון אחת לאחר החלמתם, אם יציגו את האישורים המתאימים. ילדים עד גיל 18 שאינם מחוסנים ומלווים על ידי הוריהם, יכולים אף הם לקבל אישור כניסה. תיירים המעוניינים להגיע לאזורים אחרים במדינה, מחויבים כעת לשהות בבידוד של 7 ימים בבית מלון, ואילו תיירים שאינם מחוסנים – בבידוד של 10 ימים. לשכת התיירות מבהירה כי מי שכבר יש בידו אשרת כניסה לתאילנד (Thailand Pass), אשרה זו תקפה וניתן להיכנס איתה למדינה. השינוי היחיד הוא שעליו יהיה לעבור בדיקת PCR נוספת במהלך שהותו במרכזי בדיקה שייועדו לכך ולא בדיקת אנטיגן בלבד, כפי שהיה עד כה. מי שכבר הגיש בקשה לאשרת כניסה עד אמש, עליו להמתין לקבלת תשובה. אם הבקשה תאושר, יוכל להיכנס לתאילנד על פי המתווה אליו נרשם. ההגבלות הנוכחיות תקפות עד ה-4 בינואר, אז יישקלו ויעודכנו פעם נוספת. נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל, דב קלמן: "למרות החזרה לנוהלי הכניסה הקודמים, האפשרות לטייל בתאילנד נותרה קלה למדי ואטרקטיבית ביותר. בעת שבישראל סוער החורף, מזג האוויר באי פוקט הוא חמים ושטוף שמש, ותאילנד היא עדיין האופציה המובילה לנופש מהנה ומרגש לישראלים כעת. פוקט, שפתוח לתיירות מאז חודש יולי, הוא כיום המקום שוקק החיים ביותר בתאילנד, שבו החופים ושירותי התיירות חזרו לפעילות ברמה גבוהה, ומציעים לנופשים חופשה מקסימה במחירים נמוכים". לעדכונים שוטפים בשינויים בתאילנד הקליקו כאן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםתאילנדפוקטפספורט תאילנדחדשות תאילנד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: