אא

לאחר שנדחתה התביעה נגד אייר קנדה בגין הפחתת עמלות: סוכני הנסיעות מערערים לעליון

לאחר בחינת פסק הדין, היוועצות עם היועצים המשפטיים, בהתאחדות סוכני הנסיעות החליטו להגיש את הערעור נגד ההחלטה שדחתה את תביעה 127 משרדי הנסיעות וההתאחדות נגד חברת התעופה הקנדית

צילום: 123rf צילום: 123rf
וועד התאחדות סוכני הנסיעות החליט להגיש ערעור לבית המשפט העליון, על החלטת בית המשפט המחוזי מרכז לדחות את תביעת ההתאחדות ו-127 משרדי נסיעות כנגד חברת אייר קנדה. כזכור, התביעה הגיעה, לאחר שהסוכנים טענו שאייר קנדה באופן חד צדדי הורידה את העמלה שהיא משלמת לסוכני הנסיעות בגין מכירת כרטיסי החברה ל-1% בלבד. לאחר בחינת פסק הדין, היוועצות עם יועציה המשפטיים של ההתאחדות ושקילת השלכותיו החליטה התאחדות סוכני הנסיעות להגיש את הערעור נגד ההחלטה שדחתה את התביעה נגד חברת התעופה הקנדית. עו"ד דרור שטרום מכין את הגשת הערעור בשם ההתאחדות, הוא נמצא בשלבים מתקדמים והוא צפוי להיות מוגש בקרוב, ומשרדי הנסיעות שקשורים להליך יוזמנו להחליט אם ברצונם להצטרף להתאחדות להליך הערעור. התובעות ביקשו בזמנו באמצעות התביעה להצהיר כי ההודעה ששלחה אייר קנדה בדבר הפחתת העמלה שתשולם להן בעבור מכירת כרטיסי טיסה מבוטלת. מנכ"לית אייר קנדה בישראל, רות בן צור, טענה בזמנו בתצהירה כי: "עמלה בשיעור של 1%סבירה. לעזרתה הביאה רשימה של העמלות המשולמות לסוכני הנסיעות בכל רחבי אירופה והים התיכון, שממנה עולה כי למעט סוריה (שבה משולמות עמלה בת 9% , אך בפועל לא נמכרו כרטיסי אייר קנדה לסוריה או ממנה ) 1% הוא השיעור הגבוה ביותר שמשולם לסוכני הנסיעות". ההתאחדות והסוכנים טענו מנגד כי: "החלטתה של אייר קנדה להפחית את התגמול אינה עומדת בקריטריון ההוגנות, משום שאין בעמלה בשיעור של 1% כדי לכסות, ולו חלקית, את הוצאות מכירת הכרטיס. כמו כן היעדר הגינות מכך שאייר קנדה לא נועצה בסוכני הנסיעות לפני שהחליטה להפחית את העמלה. אין מחלוקת כי ההודעה נשלחה אל סוכנויות הנסיעות ללא מו"מ מקדים". השופטת אסתר שטמר שדחתה את תביעת ההתאחדות כתבה בין השאר בהחלטתה כי :"לא אוכל לקבל את טענת התובעות שלפיה אייר קנדה לא הוכיחה את השפעת המשבר העולמי עליה. למעשה, לא היה עליה לעשות הרבה להוכחת העובדה, שכן התובעות הודו בה: בסיכום ישיבת הועד של התאחדות סוכני הנסיעות מיום 20.5.2009 נכתב במסגרת הנושא הראשון :" התקופה הנוכחית הינה אחת התקופות הקשות ביותר שידע הענף מאודו.. שמדיניותן של חברות התעופה, ובכלל זה מדיניות תשלום העמלות שלהן, מושפעת בראש ובראשונה ממצוקה כלכלית, מצוקה שהמשבר הגלובלי רק העמיק אותו". כמו כן קבלה השופטת שטמר את הסברה של אייר קנדה להשפעת התחרות הגוברת בענף התעופה, שהתבטאה בעיקר בכניסת חברות החסך שאינן קשורות בהסכם יאט"א, הפחתת מחירי כרטיסי הטיסה". בנוסף כפי שפרסמנו, השופטת ביקרה את הסוכנים בכך שהם: "לא התמודדו עם טענות אייר קנדה ביחס לכך שאותו שיעור תגמול משולם לסוכני הנסיעות באירופה ובאגן הים התיכון עובדה זו חשובה משום שהיא מציבה תשלום 1% על סרגל תשלומים שמקובל במקומות אחרים בעולם באותה תעשייה, בנתונים שכנראה אינם שונים מאוד מענייננו , ומשום כך על פניהם סבירים הם". כמו כן השופטת לא ראתה בעיה בכך שאייר קנדה לא נועצה בסוכני הנסיעות לפני הפחתת העמלות :" איני רואה בהעדר ההיוועצות משום פעולה בחוסר תום לב. הרשות הייתה בידי אייר קנדה לשנות מתנאי ההסכם, ואין בו דרישה לקבלת סוכנויות הנסיעות, או להיוועץ בהן". בהחלטתה לדחות את התביעה עוד מציינת השופטת שטמר:"הזכות להפחית את העמלה עמדה לאייר קנדה לפי הסכם יאט"א. אין די בראיות שהביאו התובעות כדי לקבוע כי הגמול בן 1% אינו גמול ראוי. הוסף לכך את טענת אייר קנדה כי זהו הגמול המקסימלי שהיא משלמת לסוכנויות נסיעות באירופה ובאגן הים התיכון, ונדמה שהתובעות לא הצליחו להרים את הנטל שהיה מוטל עליהן כי התשלום אינו הוגן, או כי עצם השינוי נעשה בחוסר תום לב". כעת ההתאחדות סבורה שהיא יכולה לשנות בהגשת ערעור לעליון את החלטת בית המשפט המחוזי למרות כל הנימוקים.
אייר קנדהאייר קנדה
צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםאייר קנדההתאחדות סוכני הנסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: