אא

להתארח בקיבוץ בלי להתקבץ ב-400 שקל ללילה. היכן?

"בתי הארחה שלנו מסודרים ונקיים לפי כללי ה'תו הסגול'. בואו. אנחנו מחכים לכם באוויר הפתוח באווירה קיבוצית", כך קורא שלמה ויילר, הבעלים של 3 בתי הארחה בקיבוצים צאלים, לוחמי הגטאות ונתיב הל"ה. תבואו? כתבה 5 בסדרה על חזרת מלונות לפעילות

מלון ארץ צאלים בקיבוץ צאלים. צילום: טליה בן הרוש מלון ארץ צאלים בקיבוץ צאלים. צילום: טליה בן הרוש
שלמה ויילר, הבעלים של 3 בתי הארחה בקיבוצים צאלים, לוחמי הגטאות ונתיב הל"ה, חווה אושר עילאי בחג שבועות האחרון. אחרי תקופה ממושכת של אפס פעילות, בתי הארחה שלו - "בית וקיט" בקיבוץ לוחמי הגטאות, "מלון ארץ צאלים" בקיבוץ צאלים ו-"נתיבל'ה" בקיבוץ נתיב הל"ה - התמלאו עד אפס מקום. "בחג היו 100% תפוסה. הייתה ממש התנפלות ואם היו לי עוד חדרים פנויים, הייתי ממלא גם אותם בחג. אבל עכשיו", הוא אומר לפספורטניוז, "בלם יד. אמברקס רציני". לדבריו, ההאטה נובעת משילוב של שתי סיבות עיקריות, חזרה לימי חול וחשש מגל תחלואה שני. "אנשים עוברים יותר להזמנה של מהרגע להרגע. אנשים יושבים על הגדר ומחכים לראות מה יוליד יום ומה יגזור לנו בר סימן טוב ושות'. הרגלי הצריכה השתנו". כיצד יישמת את ה"תו הסגול" בשבועות? "צמצמנו למינימום את המגע של העובדים עם האורחים. הצ'ק אין - טלפוני, גמר החשבון - טלפוני (אשראי או העברה בנקאית. אין צ'קים וכסף במזומן במערכת), החדרים – מרוססים ועם ערכות היגיינה (אלכוג'ל, מסכות ומגבונים), כניסה לחדר אוכל – רק עם מסכות ועוד".
מלון צאליםמלון צאלים
"בשבועות הייתה לנו התנפלות ועכשיו אמברקס רציני". מלון ארץ צאלים. צילום: טליה בן הרוש האם באמת הצלחתם לאכוף עטיית מסכות בשטחים הציבוריים שלכם? "התלבטנו בסוגיה הזו לא מעט. הבנו ששוטרים אנחנו לא יכולים להיות אבל כן הקפדנו על כניסה לחדר האוכל עם מסכה. לא כולם היו ממושמעים. החלטנו לא להתעמת עם כמה צמחי פרא כי אין טעם. רוב האורחים ממושמעים. האווירה הכוללת בארץ היא שהרוב כבר מאחורינו, וראינו את זה גם כאן". כיצד אתם מנהלים את ההסעדה בחדרי האוכל בבתי הארחה? "האוכל בחדרי האוכל מוגש מבעד לוויטרינה שצוותים שלנו מגישים לאורחים. אנחנו מאפשרים ללקוחות לבחור אם לאכול בכלים חד פעמיים או בכלים רב פעמיים. בשבועות הרוב בחרו לאכול ברב פעמיים. ליד מכונות הקפה מונחות כפפות חד-פעמיות. בשבועות היו אורחים ששמו כפפות לפני שנגעו במכונת הקפה והיו כאלה שלא שמו כפפות. אנחנו דאגנו לחטא כל הזמן את כל הכפתורים של מכונות הקפה. בשבועות נתנו גם את האפשרות לקבל את האוכל לחדרים אבל אף אורח לא בחר באופציה הזו".
אירוח קיבוציאירוח קיבוצי
"החלטנו לא להתעמת עם צמחי הפרא שלא עטו מסכות. הרוב עטו". קיבוץ לוחמי הגטאות. צילום: באדיבות שלמה ויילר בריכות שחייה "יש לנו בריכות שחייה בצאלים ובלוחמי הגטאות. רק הבריכה בצאלים, המשותפת גם לקיבוץ, נמצאת באחריות שלנו. שם בשבועות היו לנו שתי מצילות, האחת עסקה בהצלה והשנייה עסקה במשמעת. כמו בכל מקום אחר, יש את אלה, הרוב, שמבינים ומתנהגים בהתאם ויש את הגרעין הקשה שלא שומר על ריחוק חברתי. בסך הכל הייתה אווירה של שמירה על הכללים ולא אווירה של פריצות". איזה הטבות והנחות אתם מציעים כיום? "המחירים שלנו היום משקפים הנחה של כ-30% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה: החל מכ-400 שקל ללילה לזוג כולל ארוחת בוקר בסיסית. יש לנו גם מדיניות ביטולים לפיה אפשר לבטל הזמנה עד 24 שעות לפני ההגעה ללא דמי ביטול".
אירוח קיבוציאירוח קיבוצי
"המחירים שלנו נמוכים בכ-30% לעומת שנה שעברה". בית הארחה "בית וקיט" בקיבוץ לוחמי הגטאות. צילום: באדיבות שלמה ויילר איזה ערך מוסף אתם מייצרים כדי למשוך אליכם את הישראלים שלא היה אצלכם לפני הקורונה?  "כל מי שיתארח אצלנו ביולי-אוגוסט נציע 'קיבוץ אקספיריינס' – היכרות עם הקיבוץ של פעם: עם המכבסה, עם בית הילדים, עם פינת החי, ביקור ברפת ועוד. לא היה לנו את זה קודם. הבנו שצריך ליצור תוכן. ערך מוסף לאורחים. אנחנו משנים פאזה גם בקרב פקידי הקבלה שהופכים ליועצי נופש. לא רק מפתח לחדר אלא המלצות על מסלולי טיול ואטרקציות. לקראת שבועות, לא הלכתי הביתה עד שאחרון העובדים ידע להמליץ לאורחים על אטרקציות או מסלולי טיול במרחק כזה או אחר מבית הארחה". מילה לסיום "ביוני הסופ"שים שלנו די מלאים אבל ביולי-אוגוסט בניגוד למה שציפיתי, עדיין חלש מאוד. לא נראה טוב כרגע. אנשים מחכים לראות מה יהיה, אבל אני אופטימי מאופיי. משתדל לראות את חצי הכוס המלאה ועם הפנים קדימה".
פרותפרות
"ביולי-אוגוסט נציע לאורחים שלנו 'קיבוץ אקספיריינס' – היכרות עם הקיבוץ של פעם". פרות ברפת קיבוצית. צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מטיילים בארץבתי הארחהאירוח קיבוצינופשים בישראל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: