אא

מסביב לשעון במדריד: כל הסיבות מדוע כדאי לכם לבקר בבירת ספרד

היסטוריה מרתקת, הווה עוצמתי. טאפאס, כדורגל, ארמונות מרהיבים, כיכרות שוקקי חיים, מוזיאונים מוצלחים ואקשן מסביב לשעון, כל אלה ולא רק ממתינים לכם בעיר הגדולה בספרד. בשיתוף ישראייר

כיכר פלאסה דה סיבלס מדריד, ספרד. צילום: shutterstock כיכר פלאסה דה סיבלס מדריד, ספרד. צילום: shutterstock

קבלו את מדריד, בירת ספרד המתאימה לכולם - צעירים ומבוגרים, בליינים, פודיז, אוהדי קבוצת הכדורגל עתירת ההישגים ריאל מדריד, חובבי תרבות, הקהילה הגאה ולכל מי שרוצה לבלות בבירה אירופאית אטרקטיבית. מדריד העיר הגדולה ביותר במדינה, שוכנת בגובה של כ-650 מ' מעל פני הים, והטיסה אליה אורכת כ-5.5 שעות.

אטרקציות במדריד

מדריד שופעת באטרקציות מכל הסוגים.

הפופולריות ביותר הן: הארמון המלכותי (Palacio Real De Madrid) הארמון המלכותי הוא המעון הרשמי של מלך ומלכת ספרד, אם כי הם עצמם מתגוררים בארמון צנוע יותר בפרברי העיר. בהתאם תוכלו לבקר במבנה המפואר, שבנייתו החלה כבר במאה ה-18, בכל ימות השבוע. בארמון המלכותי יש לא פחות מ-2,800 חדרים שמתוכם ניתן להיכנס לכ-50. בנוסף יש היכלים מסוגננים כולל זה שבו נערכה ועידת השלום ב-1991 בהשתתפות יצחק שמיר ויאסר ערפאת, יצירות אמנות רבות ועוד אטרקציה היא הגן הפנימי של הארמון. הכניסה בתשלום, ולא ניתן לצלם בתוך הארמון המלכותי. כמו כן אי אפשר להיכנס לאתר זה עם תיק גב (יש לוקרים שבהם אפשר להפקיד תיקים).

הארמון המלכותי במדריד, ספרד. צילום: Shutterstockהארמון המלכותי במדריד, ספרד. צילום: Shutterstock
פארק בואן רטירו (Parque del Buen Retiro)

הריאה הירוקה הגדולה ביותר של מדריד. בסופי שבוע המקום עמוס יחסית ומתמלא גם בליצנים, ציירים ומגוון רחב של מופעי רחוב, ובשאר הימים הפארק מציע שלווה אמיתית (כפי שמתחייב מהשם שלו - "מנוחה נעימה" בספרדית). בין השאר תמצאו בבואן רטירו אגם קסום, גנים מטופחים, פינות רומנטיות בשפע, מבנה זכוכית ובו תערוכות (בחינם), מתקני משחקים לילדים, גנים בוטניים מושקעים ובתי קפה חביבים.

קאסה דה קאמפו (Casa de Campo) פארק גדול נוסף שבעבר היה אזור צייד וכיום אפשר לפגוש בו ארנבות, סנאים ועוד בעלי חיים חופשיים ומאושרים. בנוסף מציע הקאסה דה קאמפו שבילי אופניים, מסלולי הליכה, שייט בסירה באגם נעים וכמו כן פועל בו פארק האטרקציות. הכיכר הגדולה (פלאזה מאיור - Plaza Mayor) כיכר מלבנית במרכז העיר שיש בה הכל מהכל: מקומיים ותיירים מאינספור מדינות (סביר להניח שתשמעו גם עברית), מסעדות ובארים, מוזיקה לטינית ושמחת חיים, מבנים מרשימים (בעיקר זה שבעבר היה בית כלא וכיום שוכן בו משרד החוץ של ספרד) ועוד. הכיכר כבר בת יותר מ-400 שנים - מי שיזם את בנייתה הוא פיליפ ה-3 שמונצח באמצעות פסל במרכז הפלאזה מאיור - והחיים בה יפים במיוחד. גם בסמטאות שסביב הכיכר הגדולה תמצאו טאפאסים מוצלחים.

פלאסה דה סיבלס (Plaza de Cibeles) כיכר מרכזית נוספת שמהווה גם ציר תנועה חשוב בעיר - דרכה תוכלו להגיע לגראן וייה שמציגה את האדריכלות המדרידאית בשיאה, וגם לשדרות רקולטס, רחוב אלקלה ושדרות פראדה. הכיכר עצמה כוללת מזרקה ניאו-קלאסית שאליה מגיעים האוהדים המקומיים לחגוג גביעים ואליפויות, את בית העירייה המרהיב ועוד מספר רב של בניינים מרשימים מאוד.

פלאזה מאיור במדריד, ספרד. צילום: shutterstockפלאזה מאיור במדריד, ספרד. צילום: shutterstock


- ספרד הייתה במשך מאות שנים אימפריה עולמית, בעיקר בזכות היותה מעצמה ימית. המוזיאון הימי של מדריד מציג את ההיסטוריה המפוארת של הצי הספרדי ואת התרבויות שאליהן הגיעה ספרד.
כתובת: Paseo del Prado 5

מוזיאון פראדו במדריד, ספרד. צילום: shutterstockמוזיאון פראדו במדריד, ספרד. צילום: shutterstock

קולינריה ומסעדות

בתחום הקולינרי סימן ההיכר העיקרי של מדריד הוא הטאפאסים - אותן מנות קטנות ומעניינות שמאפשרות לדגום חלקים נרחבים מהתפריט בכל מסעדה או בר בלי לאכול יתר על המידה. בנוסף אפשר למצוא בה מסעדות בכל הסגנונות. בשכונת צ'ואקה כדאי להגיע ל-Bosco De Lobos שמציעה גינה יפה ומטעמים איטלקיים (כתובת: COAM, C. de Hortaleza 63). עוד אופציה מומלצת בשכונה זו היא שוק האוכל Mercado de San Antón שפועל במבנה בן 3 קומות וכולל דוכנים רבים (כתובת: Calle de Augusto Figueroa, 24B). בשכונת לה לטינה ממתין לכם הטאפאס בר המעולה Juana La Loca שאליו רצוי להזמין מקום מראש (כתובת: Plaza de Puerta de Moros 4). גם La Muza Latina הוא טאפאס בר מוצלח באותה שכונה, בין השאר בזכות טוויסטים מקסיקנים ואסיאתים על מנות ספרדיות (כתובת: Costanilla de San Andrés 12). אם תרצו ארוחה יפנית מושקעת, הכתובת בשבילכם היא 99Sushi Bar - מסעדה יקרה אבל איכותית מאוד (כתובת: C. De Hermosilla 4). מסעדה זולה יותר והזדמנות להכיר את המטבח הקובני המלא ברגש ובטעם היא זארה שפועלת בהצלחה מאז 1978 (כתובת: C. De Barbieri 8). עוד מקום שפודיז לא יפספסו הוא שוק האוכל סן מיגל (Plaza de San Miguel), ואם תרצו ארוחה שהיא גם מפגש עם אנשים זרים - מוזמנים ל-לה פרחילה (La Perejila) - בר ידידותי מאוד שמציע רסיונה - מנות גדולות יותר מטאפאס, שאותן חולקים עם מי שנמצא בבר באותו זמן (כתובת: Calle Cava Baja 25). טבעונים במדריד ייהנו גם הם מחוויות קולינריות מסעירות - למשל ב-Levél Veggie Bistro שמציעה תפריט אירופאי עשיר (כתובת: Av. De Menéndez Pelayo 61), וגם במסעדה ההודית המעולה Kathmandu Tandoori House שמתגאה בתפריט בריא וטעים גם יחד (כתובת: C. Acuario 11). 

חיי לילה

מדריד היא עיר ללא הפסקה. המקומיים אוהבים לצאת לבלות בשעות מאוחרות יחסית, ולמעשה יש גם מסעדות וטאפאס ברים שנסגרים לשעות הסייסטה ונפתחים שוב רק ב-8 בערב. בהתאם גם בלילה תמצאו מגוון אפשרויות ומקומות שכיף לבלות בהם. אחד הטרנדים הבולטים הוא ברים על גגות העיר, למשל הקאסה סווסיה הסמוכה לכיכר סיבלס, וגם בשכונת צ'ואקה יש כאמור המוני טאפאס ברים וברים מעולים. המועדון המפורסם ביותר של מדריד הוא תיאטרון קפיטל (כתובת: Calle de Atocha 125) שמשתרע על לא פחות מ-7 קומות, כשבכל קומה מנוגנת מוזיקה בסגנון אחר. עוד מועדון פופולרי מאוד הוא ג'וי אסלבה (כתובת: Calle del Arenal 11) שפועל בבניין בן יותר מ-150 שנים ומציע אירועים עכשוויים מגוונים. אופציית בילוי נוספת היא בר יין, כשאחת האופציות היותר טובות היא לה פיסנה (כתובת: Amparo 91).

חיי הלילה במדריד, ספרד. צילום: shutterstockחיי הלילה במדריד, ספרד. צילום: shutterstock

מופעים ופסטיבלים

בסוף פברואר או בתחילת מרץ חוגגת מדריד את הקרנבל המקומי, עם מסיבות תחפושות ומנות מיוחדות במסעדות. גם בשבוע ה-3 של מאי מתקיים קרנבל, חג איסידרו הקדוש, עם מצעדים, הופעות ועוד אטרקציות. ביולי נערכים בעיר גם מצעד הגאווה וגם פסטיבל הפלמנקו, וה-12 באוקטובר הוא היום הלאומי של ספרד שבו מציינים את גילוי אמריקה ע"י קולומבוס. ב-2 במאי מדריד חוגגת את גירוש צבא נפוליאון עם אירועים שונים בפלאסה מאיור ובמקומות נוספים ברחבי העיר. לאורך כל השנה מופיעים בבירת ספרד זמרים, זמרות ולהקות - כשמתכננים חופשה במדריד כדאי לבדוק מהן האפשרויות במועדים הרלוונטיים.

פסטיבל איסידרו הקדוש במדריד, ספרד. צילום: shutterstockפסטיבל איסידרו הקדוש במדריד, ספרד. צילום: shutterstock

תקופות מומלצות לביקור

הקיץ בבירת ספרד חם - כ-30 מעלות בממוצע - אבל הרבה פחות לח מבישראל (כ-40% בלבד). בספטמבר ואוקטובר הטמפרטורות מתחילות לרדת, והעיר הופכת לנעימה מאוד. גם האביב במדריד (אפריל ומאי ולפעמים גם סוף מרץ) מאיר פנים לישראלים כשהטמפרטורה הממוצעת בשעות היום היא סביב ה-20 מעלות. בחורף קר, ואפילו קר מאוד, אבל כמות המשקעים לא גדולה, ומי שלא סובל מטמפרטורות נמוכות יכול ליהנות מהקסם החורפי של מדריד. מדריד היא יעד מושלם לכל סוגי החופשות. היא מתאימה לזוגות צעירים וגם מבוגרים, לטיול בת/בר מצווה, לחופשה סביב משחק כדורגל אטרקטיבי, למי שאוהב או אוהבת אמנות, למי שרוצה לאכול טוב ולמי שמבקשים למצות כל רגע בחו"ל גם ביום וגם בלילה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותישראיירמדריך יעדיםספרדמדריד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: