אא

מוסקבה – לא רק כדורגל

מונדיאל 2018 הוא הזדמנות לחגיגה כפולה: כדורגל ותיירות. מה לראות ולעשות בעיר הגדולה ביותר באירופה, חוץ מכדורגל? הצעה לחופשת מונדיאל

הכיכר האדומה. צילום: shutterstock הכיכר האדומה. צילום: shutterstock
מי תניף את גביע העולם בכדורגל באצטדיון לוז׳ניקי במוסקבה? נשאיר את ההימור שלנו רגע בצד ונצא להכיר את מוסקבה - אחת הערים המארחות של מונדיאל 2018 באמא רוסיה. אמרתם מוסקבה, אמרתם, קודם כל, תחושת פאר והדר. העיר הכי גדולה באירופה, והתשיעית בגודלה בעולם, חתומה על שפע של אפשרויות ואטרקציות. מה לראות ולעשות? הנה 6 המלצות:

הקרמלין והכיכר האדומה

שני אתרי החובה הבולטים ביותר בעיר. הקרמלין, שפירושו ברוסית "מבצר", נבנה במאה ה-15 ושימש בעבר כמקום מושבם של המנהיגים הקומוניסטיים וכיום של נשיא רוסיה. הקרמלין הוא הליבה הפוליטית של רוסיה, על גבעת  Borovitsky  שמעל נהר מוסקבה ומוקף חומות ומגדלים. בסמוך לו נמצאת הכיכר האדומה - יפיפייה, מרוצפת, רחבת ידיים ומפורסמת בזכות החגיגות והכינוסים שהתקיימו בה בעבר לצד מצעדים צבאיים ואף הוצאות להורג בתקופה הקומוניסטית. סביב הכיכר אטרקציות נוספות, כמו: קתדראלת ואסילי הקדוש מהמאה ה-16, המאוזוליאום של לנין, פסלים של מנהיגי עבר ועוד. מומלץ לבקר בכיכר גם בשעות הלילה. המחזה מרהיב במיוחד.

תאטרון Bolshoi

אחד ממוקדי הבילוי והתרבות המרכזיים והמפורסמים בעיר. המבנה המרשים, שהוקם לקראת סוף המאה ה-18 והציג בעיקר בבתים פרטיים של אצילים רוסים, שופץ לפני מספר שנים ומציג שלל הופעות בלט, הצגות, קונצרטים והופעות אופרה.

הגלריה הלאומית שלTretyakov

ממוקמת על הגדה הדרומית של נהר מוסקבה, סמוך לקרמלין. בגלריה/מוזיאון יצירות אמנות, החל מהמאה ה-11 ועד לימינו, של מיטב האמנים הרוסיים (ביניהם גם אמנים יהודים, כמו שאגאל וסוטין). יותר מ-150 אלף יצירות ייחודיות.

Propaganda  או  Fabrique

שני מועדונים מומלצים במוסקבה שהפכה שם דבר בכל הנוגע לחיי לילה. בשני המועדונים האמורים מופיעים מיטב הדי.ג'יי וסלבס מקומיים. תוסיפו לכך את בתי הקזינו המפוארים, מרכזי הקניות וחנויות המותגים הנוצצות, ותבינו מדוע מדובר באחת הערים היפות והתוססות בעולם.

הקרקס של מוסקבה

בניגוד לסטריאוטיפ של 'עיר למבוגרים בלבד', מוסקבה מציעה מבחר אפשרויות גם למשפחות עם ילדים. אז אם אתם נוסעים למונדיאל עם ילד בר מצווה למשל, לכו לקרקס. במוסקבה שני כאלה: הבולט שבהם הוא הקרקס הממלכתי של מוסקבה(The Great Moscow State Circus, ), הנחשב לאחד הוותיקים והטובים בעולם. קרקס אחר, לא פחות איכותי הוא קרקסNikulin , השוכן בשדרות צבטנוי ומציע מופעי אקרובאטיקה ולהטוטנות שיותירו אתכם פעורי פה.

גן החיות של מוסקבה

אטרקציה מתאימה נוספת היא גן החיות של מוסקבה. הכניסה אליו נראית כטירה הלקוחה מאגדת ילדים. זהו גן החיות הגדול באירופה, שנוסד ב-1864 ובו מבקרים מדי שנה למעלה ממיליון איש. בגן לא פחות מ-6,500 בעלי חיים מ-1,000 סוגים וזנים שונים. שופינג במוסקבה. צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: