אא

מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל על ההחלטה לא להאדים את איחוד האמירויות: "שמח ששיקול הדעת הבריא ניצח"

עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, לפספורטניוז: "אם הייתה מתקבלת החלטה להפוך את איחוד האמירויות לאדומה המשמעות הייתה חיסול ממוקד של היעד"

צילום: ארקיע צילום: ארקיע
"אני מאוד שמח ששיקול הדעת הבריא ניצח בסופו של דבר ואני מחזיק אצבעות שלא תהיה טלטלה נוספת", כך אמר לפספורטניוז מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, עוז ברלוביץ', על ההחלטה היום (רביעי) שלא להפוך את איחוד האמירויות ממדינה ירוקה למדינה אדומה המחייבת כניסה לשבועיים בידוד בחזרה ממנה.

היום, בעקבות כוונת משרד הבריאות להכריז כבר בשבוע הבא על איחוד האמירויות כעל מדינה אדומה, משרד החוץ התערב ומנע כוונה זו. במשרד החוץ הבינו כי דבר הפיכתה של איחוד האמירויות לאדומה, על אף שאיננה אדומה, היה גורם למשבר מדיני מול האמירתים. בשל כך, הוחלט במשרד החוץ להתערב בנושא.

מנכ”ל משרד החוץ, אלון אושפיז, שוחח בנושא עם ראש המל”ל, מאיר בן שבת. במקביל, שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח עם שר הבריאות, יולי אדלשטיין. בין הצדדים סוכם כי בשלב זה איחוד האמירויות תישאר ירוקה ולא תהפוך למדינה אדומה המחייבת כניסה לבידוד של שבועיים בחזרה ממנה. עוד סוכם כי אם בעתיד תהיה למשרד הבריאות כוונה להפוך את איחוד האמירויות מירוקה לאדומה, הדבר יעשה אך ורק לאחר יידוע משרד החוץ וקבלת אישורו לכך.

לדברי ברלוביץ', ב-3 הימים האחרונים שוק התיירות והתעופה לדובאי חווה טלטלה איומה. "זה התחיל עם עניין הוויזות לאיחוד האמירויות - נושא שטופל באופן זמני ועדיין לא ברור חד משמעית מתי ייפתר סופית ואתמול-היום חווינו טלטלה נוספת סביב כוונת משרד הבריאות להכריז על איחוד האמירויות כמדינה אדומה". לדברי ברלוביץ', "אם הייתה מתקבלת החלטה להפוך את איחוד האמירויות לאדומה המשמעות של כך הייתה חיסול ממוקד של היעד. "כבר אתמול התחלנו לקבל פניות מסיטונאים וסוכנים מבוהלים בארץ שלא ידעו מה לומר ללקוחותיהם בהקשר זה. אנחנו מצידנו הודענו שאין בכוונתנו לבטל שום טיסה עד שתתקבל החלטה סופית בעניין. לשמחתנו, הישראלים ברובם לא ביטלו את הטיסות שלהם לדובאי. מה שכן, קיבלנו עשרות בקשות להקדים את תאריכי היציאה והחזרה לדובאי לפני ה-17 בדצמבר - המועד הרשמי בו משרד הבריאות התכוון להפוך את איחוד האמירויות לאדומה". עוד אומר ברלוביץ', "כחברה שחזרה לפעילות רק לפני כחודשיים ושמה את כל יהבה על דובאי, החלטה כזו, אם הייתה מתקבלת, הייתה מהווה עבורנו מכה קשה". לדברי ברלוביץ', הישראלים מסתערים על דובאי. היום ארקיע מוציאה 3 טיסות אל היעד, ביום שישי הקרוב 2 טיסות, בשבת 3 טיסות ובשבוע של חג הכריסמס - צפויה להוציא לדובאי 5 טיסות ביום. "טירוף", מסכם ברלוביץ'. משמאל: עוז ברלוביץ, מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל. צילום: באדיבות ארקיע    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםארקיעדובאי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: