אא

מנכ"ל האוצר לאל על: ״על החברה מוטלת החובה לפעול בהקדם לשיפור מצבה התזרימי״

רם בלינקוב במכתב תשובה נוקב לחברה על בקשת הסיוע: "על החברה ובעלי המניות בחברה למלא את כלל התחייבויותיהם בהתאם להסכם עם המדינה. אין אלא לתמוה על דרישת החברה לקבלת פיצוי מידי בהיקף של 100 מיליון דולר"

אל על. צילום: עידו וכטל אל על. צילום: עידו וכטל
רם בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצר שלח מכתב תשובה נוקב לחברת אל על על בקשת הסיוע שלה מן המדינה. אם באל על בנו על הסיוע, הרי לפי מכתבו של בלינקוב זה לא יקרה כל כך מהר. מנכ"ל האוצר כותב בין השאר בתשובתו לחברה: "אין אלא לתמוה על דרישת החברה לקבלת פיצוי מידי בהיקף של 100 מיליון דולר אשר לא ברור על מה יש לה לסמוך, זאת תוך התעלמות מהסכומים האדירים שניתנו לחברה במהלך השנה שחלפה". כמו כן מבהיר שוב בלינקוב לחברה כפי שעשה כבר במכתבו בתחילת חודש ספטמבר: "על החברה ובעלי המניות למלא את כלל התחייבויותיהם בהתאם להסכם בין החברה למדינה מיום 18 במרץ 2021 , וזאת ללא תלות בכל סיוע עתידי שיוחלט, ככל שיוחלט, להעמיד לחברה. בהקשר זה אציין כי המדינה בוחנת את צעדיה בנושא זה ושומרת את מלוא זכויותיה לפעול כפי שתמצא לנכון בהתאם להסכם".

 

למעשה באוצר מצפים שבעלי אל על משפחת רוזנברג, יעמדו  בהתחייבות שלהם להנפיק מניות החברה תוך שהם יביאו להנפקה עוד כ-43 מיליון דולר. דבר שהיה אמור להתרחש בחודש יולי ועדיין לא קרה. מנכ"ל האוצר דורש מאל על בנוסף:" על החברה ונושאי המשרה בה מוטלת החובה לפעול בהקדם על מנת לשפר את מצבה התזרימי וזאת ללא תלות בפניותיה של החברה לקבלת סיוע מהמדינה. אזכיר כי תנאי הכרחי לכל סיוע נוסף שהמדינה תעמיד, ככל שתחליט להעמיד, יהיה יישום צעדים שתבצע החברה לשיפור מצבה התזרימי באופן שיאפשר לה לצלוח את המשבר לתקופה שלא תפחת מ-12 חודשים".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: