אא

מנכ"ל ישרוטל: "זאת התקופה הכי מאתגרת ומסוכנת לענף המלונאות מאז ומעולם" 

ליאור רביב בראיון מיוחד על שורת הצעדים שרשת המלונות הוותיקה נוקטת בעקבות משבר הקורונה: "כל החברה עברה למתכונת של 4 ימים בשבוע". על אף המצב רביב שומר על אופטימיות: "בענף המלונאות, מי שאין לו גישה אופטימית, שימצא עיסוק אחר"

ליאור רביב מנכ"ל ישרוטל.  צילום: אריאל בשור ליאור רביב מנכ"ל ישרוטל. צילום: אריאל בשור
  רשת ישרוטל דיווחה השבוע לבורסה על הפגיעה הצפויה בהכנסותיה בעקבות משבר הקורונה. בכך רשת ישרוטל מצטרפת לשורה ארוכה של רשתות בתי מלון וחברות תיירות, שנגיף הקורונה פוגע בפעילותן. לפי שעה, הפגיעה בישרוטל היא מצומצמת, וזאת לאור העובדה שהרשת מתבססת על ישראלים ולא רק על תיירים. בעיר ת"א, שבה הרשת מתבססת על תיירים רבים - הירידה גדולה ומשמעותית יותר. בריאיון מיוחד לפספורטניוז, אומר ליאור רביב, מנכ"ל הרשת, על משבר הקורונה, "אני לא זוכר תקופה כזו בענף התיירות בכלל ובפרט בענף המלונות. האויב הכי גדול זו אי הוודאות". על ההיערכות והצעדים הננקטים בישרוטל כתוצאה ממשבר הקורונה, אומר רביב: "היערכות הדרגתית. אנחנו מתאימים את עצמנו למציאות משתנה. כל יום ועושים צעדים מאוד משמעותיים על מנת לצמצם בהוצאות שלנו על כל ההיבטים, כולל עלויות, כוח אדם והוצאות תפעול אחרות. במקביל, אנחנו עושים מקסימום כדי להתאים הוצאות לרמת ההכנסות שנפגעה באופן משמעותי. כל החברה עברה למתכונת של 4 ימים בשבוע".  
lior ravivlior raviv
"בלי פאניקה", ליאטר רביב, מנכ"ל ישרוטל. צילום: פספורטניוז   לגבי הפעילות במלונות בתקופה הנוכחית אומר רביב שמלונות הרשת בהם התפוסה היא עד 50% - מספר העובדים מצומצם משמעותית ומעל 75% תפוסה - עובדים כרגיל". על אף המצב, רביב שומר על אופטימיות, "אני רואה את עצמנו בני מזל בסיטואציה מול המציאות בשוק. החברה שלנו מוטה בבסיסה על השוק הישראלי ולכן בשלב זה אילת, למשל, מחזיקה מעמד יפה. מלונות היוקרה בראשית, כרמים, יערות כרמל, מצפה ימים ואוריינט בירושלים גם נראים כרגע במצב טוב. יש לנו פגיעה משמעותית בת"א באופן טבעי, למרות שהמצב נזיל ודברים משתנים כל יום מאוד. אני מקווה שלא תיווצר פאניקה בשוק הישראלי, שיכולה לגרום לאפקט דומינו וקריסת  מערכות".  רביב מוסיף: "המטרה כעת היא לעבור בשלום את חודש מרץ עם מבצעים אטרקטיביים בשוק ישראלי. אנחנו בוחנים את פסח באופן מדוקדק, כאשר אנחנו מנקים מהמערכות מה שלא יגיע מחו"ל. במקביל, אנחנו בודקים מה קורה בשוק האמריקאי לגבי קבוצות".   לגבי חג הפסח אומר רביב: "אנחנו נערכים לפסח מאתגר ושונה ממה שהיינו רגילים בעבר. אם עד משבר הקורונה הכל היה מתמלא כבר שבועות לפני החג, השנה ניאלץ לצאת עם מבצעים בפסח כדי להניע את השוק הישראלי לצאת לחופשות".  על המשך הפעילות בענף המלונאות נוכח הקורונה אומר רביב: "אני מאמין שבתוך כמה שבועות עם ישראל יתרגל למצב. אני לא מאמין שאנשים ייתקעו בבתים ולא ייצאו לחופשה. אני מעריך שאנשים יבינו שהמשבר הנוכחי ייקח זמן ואי אפשר להיות בבידוד חודשים ארוכים, אבל נחיה ונראה". על הפאניקה בארץ אומר רביב, "אם ייצרו כאן פאניקה וחרדה, מלונות ועסקים עלולים לקרוס, ואז נמצא את עצמנו במצב של  סגירת בתי מלון וצמצומים דרסטיים. זו הסיטואציה הכי מאתגרת ומסוכנת לענף התיירות מאז ומעולם. מצב לא מוכר, שאין לנו שליטה עליו".   מלונות היוקרה שלנו במצב טוב". מלון כרמים. צילום: shutterstock   לגבי כוח האדם ברשת אומר רביב: "עובדים הם הנכס הכי חשוב שלנו. לא רוצים לאבד אותם בגלל דבר שעשוי לקחת כמה חודשים. נשמור על כל המנהלים והעובדים כמה שאפשר, אבל כולם יצטרכו לגלות הבנה, שהמציאות עשויה לאלץ אותנו לבצע צעדים, שהם לא יהיו מאושרים. על מנת שלכולם תהיה פרנסה בעתיד, צריך להגן על החברה". לגבי הקיצוץ בהוצאות מציין רביב: "עצרנו את כל תקציבי השקעות, רכישות, כל הוצאה שלא הכרחית. יחד עם זאת, ישרוטל חברה חזקה  פיננסית. נמשיך לבחון עסקאות תוך הסתכלות לטווח ארוך". לרביב יש גם מסר למקבלי ההחלטות בממשלה, "אני מאוד מקווה שממשלת ישראל תבין ותפנים את המצב המאוד מורכב וההפסדים האדירים שיש לענף המלונאות. אנחנו מצפים שהיא תקצה משאבים עבור המלונות על מנת שיוכלו לעבור את התקופה הזו בלי פיטורין של עשרות אלפי עובדים בענפי המלונאות והתיירות".  למרות הכל, רביב משדר אופטימיות ומסיים את הראיון במסר לחבריו המלונאים: "בענף המלונאות, מי שאין לו גישה אופטימית, כדאי שימצא עיסוק אחר".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםליאור רביברשת מלונות ישרוטלנגיף הקורונהאפקט הקורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: